Παρασκευή, 26 Οκτωβρίου 2012

Θα χρειαστεί 1,5 χρόνος για 325 μέτρα σιδηροδρομικού δικτύου!


Του Φώτη Φωτεινού 
Απίστευτο, αλλά πέρα για πέρα… σιδηροδρομικό! Ολιγωρία, ανεπάρκεια, σκοπιμότητα ή διαμάχη μεταξύ υπηρεσιών του Δημοσίου; Ότι και να ισχύει, το σίγουρο είναι ότι η Ελλάδα και ο σιδηρόδρομος στερούνται ένα σημαντικό γεωπολιτικό πλεονέκτημα.
Πρόκειται για την σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με το λιμάνι του Μπουργκάς, η οποία παρακάμπτει τα στενά του Βοσπόρου, δίνοντας μία εναλλακτική λύση για την μεταφορά κοντέινερ, από και προς, την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας.
Το εντυπωσιακό είναι ότι η σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τα δύο λιμάνια υπάρχει εδώ και δεκαετίες και μάλιστα, το βουλγαρικό της τμήμα αναβαθμίζεται με κοινοτικά κονδύλια.
Ωστόσο, για 325 μέτρα η σύνδεση του δικτύου του ΟΣΕ με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δεν έχει ολοκληρωθεί. Πότε θα ολοκληρωθεί; Στο πιο αισιόδοξο σενάριο το Φεβρουάριο του 2014!


Το έργο, αν και προϋπολογισμού μόλις 3,5 εκατ., έχει τεράστια σημασία!

Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, τον Φεβρουάριο του 2013 αναμένεται η διενέργεια του διαγωνισμού και η ολοκλήρωσή του ένα χρόνο αργότερα.
Το έργο αφορά έναν τετραπλό διάδρομο μήκους 325 μέτρων και μια μονή σιδηροδρομική γραμμή 400 μέτρων.

Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου ανέρχεται στα 3,5 εκατ. ευρώ και θα ενταχθεί για χρηματοδότηση στο ΠΕΠ Μακεδονίας-Θράκης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δύο λιμενικοί οργανισμοί του Μπουργκάς και της Αλεξανδρούπολης έχουν, επί της ουσίας, συμφωνήσει στην υλοποίηση της σύνδεσης, καταθέτοντας σχετική πρόταση για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής «Sea2Sea» που εγκρίθηκε πριν λίγες εβδομάδες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Όλα αυτά, την ώρα που το ζήτημα της ναυσιπλοΐας στα στενά του Βοσπόρου οξύνεται κάθε χρόνο, σε σημείο που οι Τούρκοι σκέφτονται να κατασκευάσουν μία διώρυγα παράλληλα με τα στενά.