Τρίτη 17 Απριλίου 2012

Εμπειρίες και επισημάνσεις αναγνώστη από τα ταξίδια του με το τρένο

Με επιστολή του αναγνώστης καταγράφει την εμπειρία του αλλά και τις επισημάνσεις του ταξιδεύοντας με τρένο μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αθήνας. Παρότι δεν είναι ικανοποιημένος από τις προσφερόμενες υπηρεσίες εν τούτοις, όπως γράφει θα εξακολουθήσει να χρησιμοποίει το τρένο. Παραθέτουμε αυτούσια την επιστολή του αναγνώστη μας:


 "Χριστός Ανέστη.
Θα ήθελα να μοιραστώ τις εμπειρίες μου από πρόσφατο ταξίδι μου με τρένο από Θεσσαλονίκη για Αθήνα και να κάνω συγκρίσεις με αντίστοιχο το2009.
Τον Ιανουάριο του 2009 το τρένο έκανε 5 ώρες και 15 λεπτά με εισιτήριο €65(με επιστροφή). Τον Μάρτιο του 2012 η διαδρομή έγινε σε 6 ώρες και η τιμή με επιστροφή €70 (το πρόγραμμα δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ λέει 5 ½ ώρες. Στα θετικά ότι σε περιπτώσεις καθυστέρησης δικαιούσαι αποζημίωση).
Ξεκινώντας από Θεσσαλονίκη, το τρένο διερχόμενο τους σταθμούς Σίνδου και Άδενδρου, μπαίνει στις παρακαμπτήριες γραμμές(γιατί;) με αποτέλεσμα να χάνει χρόνο λόγω μείωσης ταχύτητας.
Στην Κατερίνη το γνωστό πρόβλημα το οποίο ανέδειξε το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Μακεδονία», καθυστέρηση και εκεί. Από εκεί μέχρι και Δομοκό, όλα καλά: ηλεκτροκίνηση, διπλή γραμμή, τρελές(για Ελλάδα) ταχύτητες. Στο Δομοκό αλλαγή μηχανής (και τσιγάρο για τους θεριακλήδες). Μετά αρχίζει η παλιά μονή γραμμή μέχρι Λειανοκλάδι και Τιθορέα.  Χαμηλές ταχύτητες, αναμονή για διασταυρώσεις τρένων, πολύ κούνημα. Δίπλα η νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων, με χάραξη σχεδόν έτοιμη αλλά σταματημένη, δεν δουλεύει κανένας. Από Τιθορέα μέχρι ΣΚΑ διπλή γραμμή με πετρελαιοκίνηση, οι κολώνες των ηλεκτροφόρων καλωδίων περιμένουν…αλλά  υψηλές ταχύτητες. Από ΣΚΑ μέχρι Αγίους Αναργύρους εντάξει, από κει και κάτω το χάος, η παλιά διπλή γραμμή που διέρχεται μέσα από γειτονίες, δίπλα από σπίτια, με υποδομή για κλάματα.
Φωτοσήμανση: νομίζω ότι δεν λειτουργεί σε κανένα σημείο του δικτύου, να ‘ναι καλά τα κινητά του προσωπικού!
Προσβασιμότητα: Τα άτομα με δυσκολία στις μετακινήσεις δεν νομίζω ότι  μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις εγκαταστάσεις των περισσότερων σιδηροδρομικών σταθμών, πάντως στα τρένα δεν μπαίνεις με τίποτα με καρότσι, ίσως μόνο στον Προαστιακό. Πριν ταξιδέψουν, πρέπει να κάνουν «αυτοψία» στους χώρους αυτούς.
Η ενημέρωση για το ποιους σταθμούς προσεγγίζει το τρένο ανεπαρκής και μόνο στα ελληνικά.
Πέραν της ηλεκτροκίνησης μέχρι Δομοκό, δεν νομίζω ότι βελτιώθηκε κάτι σε σχέση με το 2009, ίσα-ίσα ο χρόνος αυξήθηκε, όπως και η τιμή στο γκισέ.
Η κράτηση θέσεων μέσω διαδικτύου στα θετικά αλλά χρήζει βελτίωσης. Δεν είναι δυνατό να ακυρώνεις έγκαιρα το εισιτήριο και να μην παίρνεις τα λεφτά σου αλλά κουπόνια για επόμενα ταξίδια.
Τα ίδια «συνεργεία καθαρισμού» συνεχίζουν να προσφέρουν τις –αμφιβόλου ποιότητας- υπηρεσίες τους, οι τουαλέτες είναι καταβρώμικες (τόσο των βαγονιών όσο και των σταθμών) και η μεγάλη έκπληξη: ακόμα υπάρχουν τα μουσειακής  αξίας παραλληλόγραμμα πράσινα σαπούνια! Μα πόσα είχε προμηθευτεί ο ΟΣΕ, ώστε να υπάρχουν ακόμα
Σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών & Υποδομών, το 2015 το ταξίδι θα διαρκεί 3 ½ ώρες. Προσωπικά είμαι απαισιόδοξος, μήπως θα διαρκεί 6 ½ ;
Μου αρέσει το τρένο και –παρόλα όσα γράφω- μάλλον θα συνεχίσω να το προτιμώ. Αλλά τέτοια πισωγυρίσματα με πικραίνουν πολύ".
Καλογερόπουλος  Κώστας