Κυριακή, 22 Απριλίου 2012

Μέσω Θριασίου η ανάπτυξη για ΟΣΕ

Της Αλεξανδρας Kασσίμη
Σε αναπτυξιακή τροχιά ευελπιστεί να εισέλθει ο ΟΣΕ με την κατασκευή του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, το οποίο έχει αποτελέσει χαμένο στοίχημα των κυβερνήσεων της τελευταίας δεκαετίας.
Μετά και την αποτυχία του τελευταίου διαγωνισμού, στον οποίο δεν υποβλήθηκαν δεσμευτικές προσφορές παρά τις πέντε παρατάσεις που δόθηκαν, η κυβέρνηση προέκρινε τη λύση της απευθείας διαπραγμάτευσης, με στόχο την ανάθεση του έργου σε ιδιώτη επενδυτή. Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών έληξε την περασμένη Τετάρτη, με τους ενδιαφερόμενους να περιορίζονται σε δύο ελληνικές εταιρείες. Το αρχικό ενδιαφέρον που είχε επιδείξει η κινεζική Cosco στον τελευταίο διαγωνισμό δεν μετατράπηκε σε δεσμευτικό και τελικώς στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης θα συμμετάσχουν οι J&P Αβαξ και Aegean Oil Α. Ε. Η διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ εξετάζει τις προσφορές ώστε την επόμενη εβδομάδα η διαδικασία να εισέλθει στη β΄ φάση κατά την οποία θα ξεκινήσει η διαπραγμάτευση με τους δύο ενδιαφερομένους σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, με στόχο τον ορισμό αναδόχου.
Το μεγάλο επενδυτικό ρίσκο που συνοδεύει το έργο και οι επαχθείς όροι του προηγούμενου διαγωνισμού θεωρήθηκαν από την αγορά οι βασικοί λόγοι απουσίας επενδυτών. Ενδιαφέρον είχαν εκδηλώσει, σε αρχικό στάδιο, περίπου 30 εταιρείες, μεταξύ των οποίων κατασκευαστικοί όμιλοι, η Goldair και η Sharmed. Ωστόσο το εγγυημένο αντάλλαγμα που ζητούσε η ΓΑΙΟΣΕ (ποσοστό 15% επί του τζίρου της εταιρείας παραχώρησης και επιπλέον 15% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας μετά την περάτωση των εργασιών κατασκευής), κρίθηκε από τους υποψήφιους επενδυτές υπερβολικό.
Οι όροι δόμησης παρέχουν τη δυνατότητα ανάπτυξης εγκαταστάσεων σε εμβαδόν περίπου 235.000 τ. μ. στεγασμένων χώρων. Η 588 στρεμμάτων έκταση του ΟΣΕ στο Θριάσιο συνδέεται οδικώς με την Αττική Οδό και τη λεωφόρο ΝΑΤΟ, διαθέτει γραμμή σύνδεσης με το σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ έχει προγραμματιστεί και η κατασκευή σιδηροδρομικής σύνδεσης με το λιμάνι του Ν. Ικονίου. Οι συνολικές επενδύσεις που έχουν γίνει έως τώρα ανέρχονται σε 200 εκατ. ευρώ που προσδοκάται να φέρουν έσοδα 30 εκατ. ευρώ ετησίως στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.