Τετάρτη, 11 Μαΐου 2011

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αυξήσεις 50% στη γραμμή Αθήνα – Χαλκίδα

Της Μάρως Τσαντήλα

Σε σημαντική αύξηση της τιμής των εισιτηρίων στην σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας – Χαλκίδας προχώρησε από χθες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οι επιβάτες της γραμμής αιφνιδιάστηκαν χθες όταν βρέθηκαν αντιμέτωποι με τις νέες τιμές που σε κάποιες περιπτώσεις είναι αυξημένες ακόμη και κατά 50% σε σχέση με αυτές που ίσχυαν εως την Δευτέρα.
Η εταιρεία δεν είχε ανακοινώσει ότι προτίθεται να αυξήσει τις τιμές. Ενδεικτικό του βιαστικού και πρόχειρου τρόπου με τον οποίο έγιναν οι αυξήσεις ήταν το γεγονός ότι στον κεντρικό σταθμό της Αθήνας υπήρχε ανηρτημένη μόνον μια πρόχειρη χειρόγραφη ανακοίνωση ενώ δεν διέθεταν αντίγραφα προκειμένου να προμηθεύουν τους επιβάτες που ζητούσαν τον κατάλογο με τις νέες τιμές.
Αξίζει μάλιστα να αναφέρουμε ότι δεν είχε ενημερωθεί ούτε η ιστοσελίδα της εταιρείας είχε ενημερωθεί αφού στην αναζήτηση των δρομολογίων της γραμμής Αθήνα – Χαλκίδα εως αργά το βράδυ εμφανίζονταν οι παλιές, φθηνότερες, τιμές.
Η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Χαλκίδα εξυπηρετεί και ουσιαστικά αποτελεί τη μόνη αξιόπιστη και οικονομική συγκοινωνία όλων των προαστίων έως τη Χαλκίδα, ενώ καθημερινά μετακινούνται πολίτες που, και για λόγους οικονομίας, έχουν αφήσει το αυτοκίνητό τους και επιλέγουν το σιδηρόδρομο.
Αιφνιδιασμός αυξήσεων
Μετά τις αιφνιδιαστικές αυξήσεις τα εισιτήρια της γραμμής διαμορφώνονται ως εξής:
Για τη Χαλκίδα, το απλό εισιτήριο από 5,1 ευρώ στοιχίζει πλέον 6,50 ευρώ και 10,40 ευρώ το εισιτήριο μετ' επιστροφής, αύξηση 27,4%. Αντίστοιχα, η μηνιαία κάρτα στοιχίζει 114,40 ευρώ, η κάρτα των 15 ημερών 78 ευρώ και η κάρτα των 6 ημερών 45,50 ευρώ.
Για τους κοντινούς προορισμούς προς Αγ. Αναργύρους, ΣΚΑ, Αχαρνές, και Δεκέλεια το κόστος από το 1 ευρώ αυξάνεται σε 1,40 και μετ' επιστροφής 2,20 ευρώ, αύξηση κατά 40%.
Για Αγ. Στέφανο και Αφίδναι, που αποτελούν και τους πιο δημοφιλείς προορισμούς με μεγάλη επιβατική κίνηση, το εισιτήριο διαμορφώνεται στα 2,70 ευρώ και 4,30 ευρώ μετ' επιστροφής από 1,90 ευρώ που κόστιζε το απλό εισιτήριο, αύξηση της τάξης του 42,1%.
Για Οινόφυτα, Σφενδάλη, Αγ. Θωμά και Αυλώνα, το εισιτήριο αυξάνεται στα 4 ευρώ από 2,70 ευρώ, ενώ μετ' επιστροφής το κόστος ανέρχεται στα 6,40 ευρώ, αύξηση της τάξης του 48,14%.
Για Στενό, Οινόη, Καλοχώρι και Αυλίδα, το εισιτήριο αυξάνεται στα 5,30 ευρώ από 3,60 ευρώ, ενώ μετ' επιστροφής στοιχίζει 8,50 ευρώ, αύξηση της τάξης του 47,22%.
Σύμφωνα με πληροφορίες στους σχεδιασμούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιλαμβάνεται η αύξηση των δρομολογίων καθώς θεωρείται ότι το εν λόγω τμήμα έχει δυνατότητες για αύξηση της επιβατικής του κίνησης υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι θα αυξηθεί και η προσφορά συρμών και θέσεων καθώς τις περισσότερες φορές τα τρένα είναι ασφυκτικά γεμάτα.
Κατά κύριο λόγο θα αυξηθούν τα δρομολόγια εως τον Άγιο Στέφανο, όπου προβλέπεται να λειτουργεί στη λογική του προαστιακού με συχνά δρομολόγια.

Αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική

Παράλληλα αλλαγές σχεδιάζονται και στην γενικότερη τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου που δεν ήταν τα αναμενόμενα. Ειδικότερα σχεδιάζονται εισιτήρια κατά τα πρότυπα των εισιτηρίων στις αεροπορικές εταιρείες όπου όσο νωρίτερα γίνεται η κράτηση τόσο φθηνότερη θα είναι η τιμή. Επίσης σχεδιάζεται σε όλα τα τρένα να διατίθεται δίκτυο Wi-Fi, όπως έχουν κάνει ήδη τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ στην γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Οι αλλαγές έχουν κριθεί αναγκαίες καθώς στο πρώτο τρίμηνο του έτους οι πωλήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταγράφηκαν μειωμένες κατά 32% ανερχόμενες στα 17,6 εκατομμύρια ευρώ με την γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη να παρουσιάζει το μεγαλύτερο πρόβλημα καθώς η κίνηση έπεσε λόγω της μεγάλης αύξησης στην τιμή των εισιτηρίων.
Το τελικό οικονομικό αποτέλεσμα της εταιρείας ήταν βελτιωμένο κατά 67% καθώς το έλλειμμα της εταιρείας μειώθηκε στα 17,1 εκατομμύρια ευρώ έναντι 52,1 εκατομμυρίων ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Πάντως ο σχεδιασμός προέβλεπε ότι στο τέλος του πρώτου τριμήνου ότι η εταιρεία θα είχε επιτύχει ισοσκελισμό εσόδων – εξόδων.
«Αγκάθι» παραμένει το κόστος προσωπικού το οποίο παρότι έχει μειωθεί κατά 39%, εν’ τούτοις συνεχίζει να είναι υψηλό αφού ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μετατάξεις του προσωπικού που συνεπάγονται επιβάρυνση 2,2 εκατομμυρίων ευρώ για την εταιρεία μηνιαίως.
Ειδικότερα εως το τέλος Μαρτίου του 2011 ο αριθμός των εργαζομένων είχε μειωθεί κατά 211 άτομα, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα, ενώ το σχέδιο εξυγίανσης προέβλεπε την μετάταξη 751 ατόμων.
euro2dey