Κυριακή 13 Μαρτίου 2011

Περισκόπιο στον κόσμο των τρένων


Ιαπωνία. Οι νέοι αντισεισμικοί κανόνες δόµησης είναι ιδιαίτερα αυστηροί, ενώ συχνά οι τοπικές αρχές εξετάζουν τα κτίρια. Σε αρκετές παραλιακές περιοχές υπάρχουν καταφύγια για την περίπτωση τσουνάµι ενώ αλλού έχουν φτιαχτεί ειδικά φράγµατα για να ελεγχθεί η ροή των υδάτων. Στην περίπτωση ισχυρού σεισµού, τα τρένα υψηλής ταχύτητας καθώς και τα πυρηνικά εργοστάσια έχουν σχεδιασθεί ώστε να σταµατούν αυτόµατα τη λειτουργία τους.
-Εξακολουθούν να αγνοούνται τέσσερα τρένα και ένα πλοίο με άγνωστο αριθμό επιβατών, ενώ υπολογίζονται σε 300.000 οι άνθρωποι που έχασαν τα σπίτια τους, σε 600.000 εκείνοι που δεν έχουν πρόσβαση σε νερό και σε 5,5 εκατομμύρια τα νοικοκυριά που έχουν μείνει χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα.

Γερμανια. 100 εκ. ευρώ την εβδομάδα κοστίζει η απεργία των μηχανοδηγών

 Οι απεργίες των μηχανοδηγών στα τρένα τις τελευταίες ημέρες έχουν στοιχίσει ακριβά στη Γερμανία. Ποιοι κλάδοι πλήττονται περισσότερο και πόσο στοιχίζουν στην οικονομία οι κινητοποιήσεις;
Η Porsche και τα εντυπωσιακά μοντέλα της Cayenne και Panamera είναι μια από τις πρώτες εταιρείες που πλήττονται όταν απεργούν οι μηχανοδηγοί στα τρένα. Και τα δυο μοντέλα συναρμολογούνται στη Λειψία. Για να μπορέσουν, όμως, να φύγουν από το εργοστάσιο σε ολοκληρωμένη μορφή, εύλογο είναι πως χρειάζονται όλα τα εξαρτήματα. Όταν όμως απεργούν οι μηχανοδηγοί, οι οποίοι ξεκινούν τις κινητοποιήσεις τους από τις εμπορικές αμαξοστοιχίες, τότε τα πράγματα δυσκολεύουν πολύ. Και δεν είναι φυσικά μόνο η Porsche που πλήττεται. Ο Άντον Μπέρνερ, είναι πρόεδρος της Ένωσης Χονδρικού και Εξωτερικού Εμπορίου και μιλάει για τις επιπτώσεις και το κόστος των απεργιακών κινητοποιήσεων: 100 εκ την εβδομάδα κοστίζει η απεργία των μηχανοδηγών «Εάν απεργήσουν οι μηχανοδηγοί μια μέρα, μπορεί κανείς να το αντέξει. Εάν όμως απεργήσουν τρεις ημέρες, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα. Και από την πέμπτη ημέρα, κάθε μέρα απεργίας κοστίζει 100 εκατομμύρια ευρώ. Και αν απεργήσουν δύο εβδομάδες, δεν κοστίζει 100 εκατομμύρια αλλά 200 εκατομμύρια».