Τρίτη, 8 Φεβρουαρίου 2011

Ο τύπος έγραψε για τον ΟΣΕ

Διακινούσε λαθρομετανάστες

Με... το τρένο διακινούσε λαθρομετανάστες, σύμφωνα με την αστυνομία, ένας 32χρόνος που συνελήφθη στη Θεσσαλονίκη, ενώ κρατούσε στο χέρι τα εισιτήρια του ΟΣΕ για τους αλλοδαπούς «πελάτες» του. Ο φερόμενος ως λαθροδιακινητής εντοπίστηκε αρχικά από περιπολούντες αστυνομικούς της Διεύθυνσης Αλλοδαπών, ενώ συνόδευε δύο αλλοδαπούς, στο σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης, με σκοπό να τους προωθήσει στην Αθήνα.
Στον έλεγχο που τους έγινε βρέθηκαν ότι στερούνταν παντελώς ταξιδιωτικών εγγράφων, ενώ ο 32χρόνος είχε στην κατοχή του επτά εισιτήρια. Όπως προέκυψε από την προανάκριση, τέσσερα από αυτά τα προόριζε για άλλους επτά λαθριμετανάστες που περίμεναν κρυμένοι σε βαγόνι σταθμευμένης αμαξοστοιχίας. Όλοι παραπέμφθηκαν στον εισαγγελέα.
«Ελευθεροτυπια»

  • οι κάτοικοι του Λουτρακίου αναμένουν από τον Δήμαρχο της περιοχής κ. Κώστα Λογοθέτη να μεριμνήσει για το ζήτημα της δημιουργίας σταθμού του Προαστιακού Σιδηροδρόμου και να το προωθήσει στην κεντρική εξουσία του κράτους
Στο ζήτημα της δημιουργίας σταθμού του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην πόλη του Λουτρακίου αναφέρθηκε σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της περιοχής κ. Γιώργος Μαρίνης.
Ο κ. Μαρίνης επισημαίνοντας ότι το ενδιαφέρον και οι προσπάθειες των πολιτών του Λουτρακίου είναι πολύ μεγάλες και στοχεύουν προς αυτήν την κατεύθυνση, τόνισε ότι πλέον αναμένεται και από την νέα δημοτική αρχή να επιδείξει ανάλογο ενδιαφέρον άμεσα.
Όσον αφορά τις θέσεις όπου η πόλη θα μπορούσε να φιλοξενήσει έναν σταθμό του Προαστιακού Σιδηροδρόμου ο κ. Μαρίνης τόνισε ότι και η διοίκηση του ΟΣΕ σε συναντήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί ως τώρα προτιμά την θέση της οδού Αιγαίου για την δημιουργία του σταθμού, καθώς βρίσκεται και κοντά στο κέντρο της πόλης του Λουτρακίου αλλά και διαθέτει περιβάλλοντα ελεύθερο χώρο για την δημιουργία των εγκαταστάσεων.
Στο ζήτημα της θέσης όπου μπορεί να δημιουργηθεί σταθμός του Προαστιακού στην πόλη του Λουτρακίου αλλά και στην σημασία της σύνδεσης της πόλης με το δίκτυο του προαστιακού σιδηροδρόμου αναφέρθηκε και ο Υπεύθυνος της «κίνησης πολιτών του Λουτρακίου για τον Προαστιακό» κ. Δημήτρης Καραπατάς.
Ο κ. Καραπατάς τόνισε ότι μέχρι σήμερα η κίνηση έχει συγκεντρώσει πάρα πολλές υπογραφές από δημότες φορείς και δημοτικούς συμβούλους του Λουτρακίου από όλες μάλιστα τις δημοτικές παρατάξεις για το ζήτημα. Παράλληλα έχει πραγματοποιήσει έγγραφη διαμαρτυρία προς βουλευτές του νομού αναφορικά με ερώτηση τους στην Βουλή που ναι μεν αναφέρει την δημιουργία σταθμού στην πόλη αλλά σε σημείο που δεν ενδείκνυται.
Όπως υποστηρίζει ο κ. Καραπατάς η θέση στην οδό Αιγαίου είναι ενδεδειγμένη για την δημιουργία του σταθμού καθώς εξυπηρετείται από δύο κοντινά πάρκινγκ ενώ βρίσκεται σε κοντινή απόσταση τόσο από την παραλία όσο και από το εμπορικό κέντρο της πόλης. Σύμφωνα με τον κ. Καραπατά, οι κάτοικοι του Λουτρακίου αναμένουν από τον Δήμαρχο της περιοχής κ. Κώστα Λογοθέτη να μεριμνήσει για το ζήτημα και να το προωθήσει στην κεντρική εξουσία του κράτους καθώς από το 2009 η σχετική δημοτική απόφαση για την δημιουργία του Προαστιακού στο Λουτράκι έχει προσαρμοστεί στα δεδομένα που ζητούσε ο ΟΣΕ και πλέον επαφίεται στην πολιτική βούληση όλων των εμπλεκομένων για την περαιτέρω προώθηση του.
Korinthian News

Εκστρατεία για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Φλώρινας



Τη χρηματοδότηση της σιδηροδρομικής γραμμής της Φλώρινας μέσα από τα κονδύλια των 50 εκατομμυρίων ευρώ που διαθέτει το υπουργείο Οικονομικών για τις άγονες γραμμές σε όλη τη χώρα θα ζητήσει το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Μακεδονίας στη συνάντηση που θα έχουν μέλη του και φορείς της περιοχής την ερχόμενη Τετάρτη με τον υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου.
Στην αποψινή του συνεδρίαση το Περιφερειακό Συμβούλιο θα εκδώσει εξάλλου ψήφισμα διαμαρτυρίας για την διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης του νομού Φλώρινας. «Το τρένο είναι ένα πολύ σημαντικό μέσο για την επικοινωνία της πόλης με τη Θεσσαλονίκη, δεδομένου ότι στην περιοχή δεν υπάρχει αεροδρόμιο ή κάθετη σύνδεση με την Εγνατία Οδό» τονίζει ο αντιπεριφερειάρχης προγραμματισμού Δυτικής Μακεδονίας Γιάννης Αντωνιάδης.
Σύμφωνα με τον ίδιο η γραμμή, που σταμάτησε να λειτουργεί στις 29 Ιανουαρίου, είχε 60% πληρότητα, γεγονός που, όπως τονίζει, θα μπορούσε να φέρει έσοδα στην εταιρεία, σε συνδυασμό με τις αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων του ΟΣΕ που ήδη άρχισαν να εφαρμόζονται αλλά και με την κάλυψη του ελλείμματος, ύψους 1,5 εκατομμυρίου ευρώ, από τις χρηματοδοτήσεις για τις άγονες γραμμές, ακόμη και από κονδύλια της τοπικής αυτοδιοίκησης.
«Θα εξετάσουμε όσα αιτήματα υπάρχουν από την τοπική αυτοδιοίκηση για την επαναλειτουργία του τρένου στη Φλώρινα» σημείωσε από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της «Τραινοσέ» Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος.
«Για οποιοδήποτε δρομολόγιο μας δοθεί η χρηματοδότηση που ισοδυναμεί με τη διαφορά ανάμεσα στα έσοδα και τα έξοδα, θα δώσουμε το «πράσινο φως» για τη λειτουργία του» πρόσθεσε.
Στο πλαίσιο της κινητοποίησης για την επαναλειτουργία της γραμμής οι κάτοικοι της περιοχής θα προβούν, σύμφωνα με τον κ. Αντωνιάδη, σε αποκλεισμό και των εμπορικών δρομολογίων του τρένου, που αυτή τη στιγμή συνεχίζονται κανονικά.
Στο μεταξύ, όπως έγινε γνωστό, το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Μακεδονίας θα λάβει απόφαση με την οποία θα ζητά την μείωση κατά 50% του κόστους του πετρελαίου θέρμανσης, σε μια περιοχή όπως η Δυτική Μακεδονία που πλήττεται από το βαρύ χειμώνα και τις χαμηλές θερμοκρασίας.
Ναυτεμπορική
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αναμετρά την περιουσία του ο ΟΣΕ
Σε επανεκτίμηση της …εκτός τόπου και χρόνου αποτίμησης της περιουσίας του ΟΣΕ, που πραγματοποιήθηκε το 2005, προχωρά μέσω διαγωνισμού η ΓΑΙΑΟΣΕ. Όπως αναφέρεται στην πρόσκληση ενδιαφέροντος, «η ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ ανέρχεται σε περίπου 4.000 γεωτεμάχια που καταλαμβάνουν έκταση 100.000 στρεμμάτων περίπου και περίπου 4.800 κτίρια».
Η τελευταία φορά που αξιολογήθηκε η περιουσία του σιδηροδρομικού οργανισμού ήταν το 2005, όταν ανεξάρτητος εκτιμητής αποτίμησε τα ακίνητα του ΟΣΕ σε περίπου 4,6 δις. ευρώ
Το αντικείμενο του νέου διαγωνισμού περιλαμβάνει:
- Την επανεκτίμηση της αξίας 51 σιδηροδρομικών σταθμών (από σύνολο 364), εντός των οποίων βρίσκονται 656 κτίρια. Η αξία των εν λόγω κτιρίων αποτιμάται βάσει της μελέτης του 2005 στα 1,8 δις. ευρώ.
- Την επανεκτίμηση της αξίας 90 γεωτεμαχίων εκτός σιδηροδρομικών σταθμών, η προηγούμενη αξία των οποίων φτάνει το 1,3 δις. ευρώ.
- Την εκτίμηση των ακινήτων που αποκτήθηκαν ή κατασκευάστηκαν μετά το 2005
- Την επανεκτίμηση των υπολοίπων ακινήτων χωρίς τη διενέργεια αυτψίας, προσαρμόζοντας τις τιμές της μελέτης του 2005 στα σημερινά δεδομένα.
Η διάρκεια του έργου ανέρχεται σε τέσσερις μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, ενώ ο προϋπολογισμός του είναι 100.000 ευρώ.
Υποεκτιμημένα «φιλέτα»
Πηγές του σιδηροδρόμου χαρακτηρίζουν την αποτίμηση του 2005 «εκτός τόπου και χρόνου», καθώς υποτιμολόγησε «φιλέτα» της ακίνητης περιουσίας του οργανισμού. Έτσι, το Εμπορευματικό Κέντρο του Θριασίου εμφανίζεται να έχει αξία 51 εκατ. ευρώ, όταν μόνο από τα ενοίκια των στεγασμένων χώρων του θα μπορούσαν να αποδίδουν άνω των 7 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Επίσης, ο Σταθμός Λαρίσης εμφανίζεται στις τελευταίες θέσεις της λίστας, με αποτίμηση 9,5 εκατ. ευρώ, όταν όλοι αναγνωρίζουν ότι πρόκειται για σπουδαίο «κουφέτο» του real estate. Ακόμη, ο ιστορικός σταθμός Πελοποννήσου, ένα μνημειώδες αρχιτεκτονικό έργο της Αθήνας, κοστολογείται έναντι 30 εκατ. ευρώ, ενώ ο Σταθμός των Αγίων Αναργύρων εκτιμάται να έχει αξία 26 εκατ. ευρώ, όταν παρακείμενο κτηματοτεμάχιο πουλήθηκε πρόσφατα έναντι 88 εκατ ευρώ!
Μέσα στον κατάλογο τον υπό εκτίμηση ακινήτων του ΟΣΕ εντοπίζονται «φιλέτα» του δικτύου να φέρουν απίστευτα χαμηλή αξία, όπως για παράδειγμα, ο Σταθμός του Πλαταμώνα (6,7 εκατ. ευρώ), όταν βρίσκεται σε μία εκ των πλέον προνομιακών περιοχών της Βόρειας Ελλάδας.
«ΤΟ ΒΗΜΑ»