Τετάρτη, 10 Νοεμβρίου 2010

Σχέδια για αποδοτική ανάπτυξη σε logistics-μεταφορές στον ΟΣΕ

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορεί πλέον να παρέχει πάσης φύσεως υπηρεσίες διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) καθώς και κάθε δραστηριότητα σχετιζόμενη με διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας
Της Μαρίας Μόσχου
Την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών, όπου ο ΟΣΕ υστερεί πραγματικά, προωθεί η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών με στόχο ο Οργανισμός να κερδίσει μερίδιο από τις μεταφορές εμπορευμάτων όπου το 98% πραγματοποιείται οδικώς. Προκειμένου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να είναι ανταγωνιστική, ο νόμος αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ προβλέπει τη δυνατότητα σύστασης εταιρείας logistics, η οποία θα έχει ως βασικό έργο τη μεταφορά εμπορευμάτων για τρίτους με φθηνά τιμολόγια.Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορεί πλέον να παρέχει πάσης φύσεως υπηρεσίες διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) καθώς και κάθε δραστηριότητα σχετιζόμενη με διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας. Δεν είναι τυχαίο ότι οι εμπορευματικές μεταφορές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκαλούν ζημιές που ξεπερνούν τα 70 εκατ. ευρώ ετησίως ενώ ο ΟΣΕ έχει μόλις το 1,2% του συνόλου των εμπορευμάτων που διακινούνται στη χώρα. Ήδη η διοίκηση του Οργανισμού προχώρησε στην εφαρμογή διορθωτικών κινήσεων, οι οποίες θα εξοικονομήσουν στον ΟΣΕ ποσά 50 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.  Συγκεκριμένα, η εταιρία λειτουργίας ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήδη αναρτά τις τιμές των εμπορευματικών μεταφορών στο διαδίκτυο και μπορεί κάθε ενδιαφερόμενος να προσέρχεται και να συνάπτει απευθείας συμβάσεις με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.  Το ετήσιο κέρδος από την αλλαγή, η οποια καταργεί μεσάζοντες και υπερβολικές εκπτώσεις, που έφταναν και το 85%, υπολογίζεται σε περίπου 25 ή 30 εκατομμύρια ευρώ. Την ίδια στιγμή, κέρδος ύψους 20 εκατομμυρίων εκτιμάται ότι θα υπάρξει από την αναδιοργάνωση των εμπορευματικών μεταφορών. Εως τώρα οι ενδιαφερόμενοι μπορούσαν να δίνουν μια παραγγελία και ο ΟΣΕ να οργανώνει τη μεταφορά με ένα ή δύο βαγόνια σε έναν προορισμό με συνέπεια τελικά να εισπράττει 60 ή 100 ευρώ για μεταφορά που στον Οργανισμό κόστιζε 2.500. Πλέον, έχει θεσπιστεί ένα ελάχιστο τιμολογιακό κόστος, το οποίο μάλιστα δεν οδήγησε στην απώλεια πελατών. Στο πλαίσιο αυτό όλο το δίκτυο του ΟΣΕ θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από ιδιώτες μετά από αδειοδότηση και υποβολή σχετικού αιτήματος στο διαχειριστή. Οποιοσδήποτε ιδιώτης επιθυμεί να εκτελέσει μεταφορικό έργο με δικούς του συρμούς θα μπορεί να χρησιμοποιεί είτε τις γραμμές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είτε τις γραμμές που έχει περιθωριοποιήσει βάσει του ετήσιου επιχειρησιακού σχεδίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, πολλές εταιρείες είναι αυτές που εδώ και περίπου τρία χρόνια που είχε υπογραφεί το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα με το οποίο απελευθερώνονταν οι εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές έχουν καταθέσει στην εκάστοτε ηγεσία του Oργανισμού σχετικά αιτήματα.
«Ημερησία»