Τρίτη, 23 Νοεμβρίου 2010

Ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής Σιδηροδρομικών –Καρόλου, ενάντια στον Ν. 3891/10

Συναδέλφισσες –συνάδελφοι
ενόψει της καθοδηγούμενης από την τρόικα, νέας αντιλαϊκής επίθεσης κατά του συνόλου των συλλογικών λαϊκών κατακτήσεων και των προετοιμασιών εφαρμογής του αντεργατικού νόμου 3891, διοργανώσαμε στις 17.11.2010 κατόπιν πρωτοβουλίας συναδέλφων ανοιχτή σύσκεψη των εργαζομένων στα γραφεία της Καρόλου στην αίθουσα του 9ου ορόφου με θέματα συζήτησης:
α)Τον απολογισμό των κινητοποιήσεων μέχρι την ψήφιση του νόμου 3891 και
β)Το σχεδιασμό των δράσεων και την οργάνωση των αγώνων κατάργησης του νόμου εκποίησης - ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ και ανατροπής των εργασιακών σχέσεων.
Η παρουσία 60 περίπου ατόμων στην οργανωθείσα, για πρώτη φορά κατά τα τελευταία 25 χρόνια με πρωτοβουλία εργαζομένων, ανοιχτή διαδικασία συζήτησης και η κατάληξη σε συγκεκριμένες θέσεις αποτελούν, ως σημείο εκκίνησης, σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της συμμετοχής των εργαζομένων στη λήψη των αποφάσεων και στην οργάνωση των αγώνων.
Υπερβαίνοντας τις ανέξοδες ρηχές αναφορές του προεδρείου της ΠΟΣ, το οποίο αντικατέστησε τη διαδικασία συζήτησης ενός απολογισμού ιστορικής σημασίας με τις απίστευτες δηλώσεις «Δώσαμε ένα τίμιο μαζικό και αξιοπρεπή αγώνα …», αναπτύξαμε ως συγκροτημένο σώμα το διάλογο επί των άρρηκτα συνδεδεμένων μεταξύ τους θεμάτων και συζητήσαμε όλα εκείνα που τα Δ.Σ της ΠΟΣ και των σωματείων αποφεύγουν να θίξουν με τις ταυτόσημες ανεξήγητες αιτιολογίες του τύπου «τώρα δεν είναι ώρα να δούμε τι έφταιξε και φτάσαμε ως εδώ γιατί έτσι πυροδοτούμε τον ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟ μεταξύ μας» (ανακοίνωση του Σ.Σ ΛΑΡΙΣΑΙΚΟΥ στις 24.09.2010).
Η σύγκλιση του συνόλου σχεδόν των απόψεων στην εκτίμηση που διατυπώθηκε με την φράση ότι «δεν μπορούμε να ανατρέψουμε το νόμο και την αντεργατική πολιτική, αν πάμε, όπως στο παρελθόν» οδήγησε στην αναζήτηση, πέρα από τους κοινοβουλευτικούς καταθλιπτικούς συσχετισμούς, των κύριων λόγων της άνετης ψήφισης του νόμου, αλλά και της επιβολής μέχρι τώρα όλων των αντιλαϊκών μέτρων. Στις τοποθετήσεις που ακολούθησαν μετά από ένα «μικρό άνοιγμα» της σύσκεψης από τους συναδέλφους που ανέλαβαν την πρωτοβουλία επισημάνθηκαν μεταξύ των άλλων ως κύριες αιτίες καθολικής αρνητικής κατάληξης των αγώνων:
α)Οι ανεπάρκειες του διαρκώς επαναλαμβανόμενου συντεχνιακού πλαισίου πάλης να συγκροτήσει στις συνθήκες της τρέχουσας παγκόσμιας οικονομικής κρίσης τους αναγκαίους κοινωνικούς όρους απάντησης στην ακραία συνολική αντεργατική πολιτική, καθώς διεκδικεί την ακύρωση του νόμου χωρίς ανατροπή των πολιτικών του μνημονίου.
β) Η εγκατάλειψη της γραμμής συγκρότησης του μετώπου των εργαζομένων στις μεταφορές, η οποία εξαφανίσθηκε μετά την 5ωρη στάση εργασίας και την κοινή πορεία των εργαζομένων στα ΜΜΜ στις 8 Σεπτέμβρη του 2010.
γ) Το διασπαστικό απεργιακό πρόγραμμα των στάσεων εργασίας ανά ειδικότητα και περιοχή που ακολούθησε την κηρυχθείσα ως παράνομη και καταχρηστική 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση στις 14.09.2010.
δ) Η εκκωφαντική απουσία της ΓΣΕΕ (ούτε ένα ψήφισμα συμπαράστασης δεν έστειλε), η οποία με την συνειδητή και ανοιχτή υπονόμευση των αγώνων προσχώρησε στο στρατόπεδο του μνημονίου και
ε) Η απουσία διαδικασιών συμμετοχής των εργαζομένων στη λήψη των αποφάσεων και την οργάνωση των δράσεων.Δεν περιορισθήκαμε, όμως, στις παραπάνω επισημάνσεις, οι οποίες πρέπει να αποτελέσουν ξεχωριστές θεματικές ενότητες διαλόγου στο συνδικαλιστικό κίνημα, ούτε ασκήσαμε στη βάση της αναγκαίας έτσι ή αλλιώς απολογιστικής συζήτησης αποκλειστική κριτική στην «πολιτική» της ΠΟΣ. Αποφασίσαμε να προωθήσουμε όπως άλλωστε καθοριζόταν και από το κάλεσμα της πρωτοβουλίας λειτουργίες και δράσεις που θα εξασφαλίζουν τη ισότιμη συμμετοχή όλων στη λήψη των αποφάσεων και που θα απαιτούν απ όλους μας την υλοποίηση στην πράξη των αποφασισμένων μέσα από τις συνελεύσεις σχεδίων δράσης.
Στο πλαίσιο των παραπάνω κατευθύνσεων καταλήξαμε στις ακόλουθες αποφάσεις:
α) Να μην υποβληθεί καμιά αίτηση εθελουσίας «μεταφοράς» σύμφωνα με την § 4 του άρθρου 16 του νόμου 3891.
β) Να μην επιτρέψουμε, με αποφασιστικούς μαζικούς αγώνες και μορφές δράσεις που συλλογικά θα αποφασίσουμε, την έκδοση λιστών πλεονάζοντος τακτικού προσωπικού.
γ) Να αποτρέψουμε με κάθε τρόπο, την εκχώρηση της δημόσιας περιουσίας στους διεθνείς και εγχώριους τοκογλύφους και την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
δ) Να παροτρύνουμε τους συναδέλφους μας στους άλλους χώρους εργασίας να οργανώσουν τις δικές τους συνελεύσεις.
ε) Να διεκδικήσουμε συνελεύσεις σιδηροδρομικών σε κάθε νομό, στις οποίες θα τεθούν προς συζήτηση και θα ληφθούν αποφάσεις για το περιεχόμενο του προγράμματος πάλης και την οργάνωση των αναπόφευκτων σκληρών ταξικών αναμετρήσεων.
ζ) Να επιδιώξουμε επικοινωνία με τους εργαζόμενους των άλλων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) στην προοπτική συγκρότησης κοινού μετώπου των εργαζομένων στις συγκοινωνίες.
στ)Να έλθουμε σε επαφή με κοινωνικές ομάδες που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ και να προωθήσουμε την ανάπτυξη κινημάτων συμπαράστασης και αλληλεγγύης.
Παράλληλα με τις διατυπωθείσες θέσεις καθορίσαμε, ώστε να αποφεύγονται οι παρερμηνείες και δυσλειτουργίες, το χαρακτήρα και τις κατευθυντήριες γραμμές της επιτροπής.
Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ – ΚΑΡΟΛΟΥ, ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ Ν. 3891/10, η οποία τελεί υπό την αίρεση των συναδέλφων του χώρου, έχει την υποχρέωση να ενοποιεί και να μετασχηματίζει τις ξεχωριστές θέσεις και αγωνιστικές διαθέσεις των εργαζομένων, σε δύναμη συλλογικής προσπάθειας. Δεν θα λειτουργεί ανταγωνιστικά ή διασπαστικά προς τα όργανα του συνδικαλιστικού κινήματος όλων των επιπέδων, αλλά έχει την εντολή, βάσει των χαρακτηριστικών της συγκρότησης της και των αποφάσεων των συνελεύσεων, να τοποθετείται απέναντι στις εξελίξεις, να διατυπώνει προτάσεις προς το σύνολο των σιδηροδρομικών και όλων των εργαζομένων, να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες υλοποίησης των αποφάσεων τόσο των συνελεύσεων του χώρου, όσο και των αποφάσεων της ΠΟΣ, χωρίς να της αφαιρείται το δικαίωμα να ασκεί, όταν χρειάζεται κριτική στις αποφάσεις και στις δράσεις των οργάνων του συνδικαλιστικού κινήματος. Ξεκαθαρίστηκε επίσης με απόλυτη σαφήνεια ότι δεν θα κινείται στο μονοσήμαντο πλαίσιο της άσκησης πιέσεων προς την ΠΟΣ και στα σωματεία, αλλά θα σχεδιάζει και θα οργανώνει αυτοτελώς μαζί με τους εργαζόμενους δράσεις προς την κατεύθυνση της συγκρότησης ταξικών μαζικών αγωνιστικών όρων ανατροπής του νόμου και της αντεργατικής πολιτικής.
Με συναδελφικούς και αγωνιστικούς χαιρετισμούς.
Τα μέλη
της Συντονιστικής Επιτροπής Σιδηροδρομικών – Καρόλου
Ενάντια στο ν. 3891/10
Κατσιάνης Γιάννης, Μαυρομιχάλης Κώστας, Τερζόγλου Παναγιώτης