Σάββατο, 9 Οκτωβρίου 2010

Επιβατική κίνηση στον ΟΣΕ με αριθμούς

Λιγότερους από 5.500 επιβάτες την ημέρα μεταφέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη «γραμμή-φιλέτο» που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με στοιχεία της ίδιας της εταιρείας, ενδεικτικά της παθογένειας του ελληνικού σιδηροδρόμου. Ακόμα και η διακοπή της οδικής κυκλοφορίας στα Τέμπη μετά τη φονική κατολίσθηση τον Δεκέμβριο του 2009 δεν φαίνεται να βελτίωσε τους δείκτες σημαντικά και όλα δείχνουν πως και φέτος δύσκολα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα κατορθώσει να σπάσει το φράγμα των 2 εκατ. επιβατών στον άξονα που συνδέει τις δύο μεγαλύτερες πόλεις της χώρας.
Πτώση κατά 15%
Χωρίς αμφιβολία, το τρένο έχει χάσει κατά κράτος τη μάχη τόσο στη διακίνηση επιβατών, όπου σύμφωνα με τους εργαζομένους μεταφέρει με το ζόρι 20 εκατ. ανθρώπους ετησίως στο σύνολο του δικτύου, όσο και στη διακίνηση εμπορευμάτων. Επιπροσθέτως, στην περίοδο 2007-2008 ο αριθμός των επιβατοχιλιομέτρων που πραγματοποίησαν τα τρένα του ΟΣΕ υποχώρησε κατά 15%, παρά την προσθήκη σταθμών στον προαστιακό σιδηρόδρομο της Αθήνας, που η λογική λέει πως θα πρόσθεταν μεταφορικό έργο.  Αντίστοιχα, στις εμπορευματικές μεταφορές, η συμμετοχή του τρένου περιορίζεται στο 1,5%, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε πρόσφατα το υπουργείο Υποδομών. Λόγω και της γενικότερης κατάστασης στην οικονομία, το ποσοστό αυτό δεν αποκλείεται να πέσει ακόμα και κάτω από το 1%, αν και, όπως και να εξελιχθούν τα μεγέθη, μάλλον για συμβολική συμμετοχή του τρένου θα πρέπει να μιλάμε.