Παρασκευή, 29 Οκτωβρίου 2010

Είπαν και έγραψαν για τον ΟΣΕ.


• Εγγυήσεις ύψους 800 εκατ. ευρώ παρέσχε το Δημόσιο στον ΟΣΕ για την κάλυψη δύο ομολογιακών δανείων που συνήψε ο Οργανισμός, σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Οικονομικών κ. Φ. Σαχινίδη η οποία δημοσιεύθηκε χθες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Το πρώτο δάνειο εκδόθηκε από την Αγροτική Τράπεζα και ανέρχεται σε 115 εκατ. ευρώ, ενώ το δεύτερο από την Αlpha Βank και φθάνει στα 685 εκατ. ευρώ. Και για τα δύο δάνεια το Δημόσιο θα λάβει από τον ΟΣΕ ετήσια προμήθεια της τάξεως του 1%.

• Ρέππας: «Ανοιχτή επικοινωνία» με τους Γάλλους για τον ΟΣΕ. Ο υπουργός Μεταφορών δήλωσε πως ακόμα δεν τίθεται ζήτημα εξαγοράς των ελληνικών σιδηροδρόμων από τους Γάλλους. Επεσήμανε ωστόσο ότι η ελληνική πλευρά παρέχει στοιχεία σε περίπτωση που υπάρχει ενδιαφέρον. Οπως εξήγησε ο κ. Ρέππας στους δημοσιογράφους μετά το τέλος της συνάντησης, τα δύο Υπουργεία απεφάσισαν να έχουν «μια ανοιχτή επικοινωνία». Η ελληνική πλευρά, στοχεύει να παρέχει στους Γάλλους όλα τα στοιχεία που τους ενδιαφέρουν, ώστε σε διάστημα δύο έως τριών μηνών να έχουν μια πλήρη εικόνα του ελληνικού σιδηροδρόμου για να μπορέσουν να πάρουν τις τελικές τους αποφάσεις.«Εγινε το πρώτο βήμα», είπε ο υπουργός και πρόσθεσε: «τα δύο Υπουργεία, αποφασίσαμε να έχουμε στενή συνεργασία στον τομέα της αποτύπωσης των πραγματικών δεδομένων του ελληνικού σιδηροδρόμου. Με τα στοιχεία αυτά θα μπορέσουν να γίνουν προτάσεις και να δοθούν απαντήσεις, με βάση το αμοιβαίο συμφέρον». Τον Δημήτρη Ρέππα συνόδευσαν οι πρόεδροι του ΟΣΕ, Παναγιώτης Θεοφανόπουλος, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, της ΕΡΓΟΣΕ, Ιωάννης Πετρόπουλος, και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΔΙΣΥ, Βασίλειος Τσιαμαντής, ενώ τον Ντομινίκ Μπισερό οι πρόεδροι της SNCF (των γαλλικών σιδηροδρόμων), της εταιρείας Alstom, η οποία εξειδικεύεται στον εξοπλισμό και στις υπηρεσίες των σιδηροδρόμων και της εταιρείας Systra, η οποία εξειδικεύεται στις αστικές μεταφορές και στους σιδηροδρόμους.

• Το Συντονιστικό φορέων και κατοίκων της βορειο-ανατολικής Αττικής απειλεί να ξεκινήσει κίνημα «Δεν πληρώνω» και στα δρομολόγια των τρένων, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την προαναγγελθείσα αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων, στο πλαίσιο του νέου νόμου για τον ΟΣΕ. Σήμερα η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών κοστίζει 43,50 ευρώ και σύμφωνα με πληροφορίες ετοιμάζονται αυξήσεις της τάξης του 100%. «Η γραμμή είναι κεροδοφόρα χάρη στις καθημερινές μετακινήσεις των κατοίκων της περιοχής», επισημαίνουν και προσθέτουν ότι η ΒΑ Αττική θα είναι πλέον αποκλεισμένη, λόγω και των υψηλών διοδίων στον αυτοκινητόδρομο.

• Μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για τις συγχωνεύσεις οργανισμών, που βρίσκεται ήδη στη Βουλή, θα μετακινηθούν περίπου 700 εργαζόμενοι των καταργούμενων ή συγχωνευόμενων οργανισμών σε άλλες κρατικές υπηρεσίες. Αντίστοιχα το ίδιο θα συμβεί και για περίπου 1.600 εργαζομένους του ΟΣΕ, οι οποίοι θα τοποθετηθούν σε άλλες κρατικές υπηρεσίες.