Τετάρτη, 20 Οκτωβρίου 2010

Εγραψαν για τον ΟΣΕ.


• Ο υπουργός Υποδομών κ. Δ. Ρέππας, ο οποίος είχε έτοιμο το νομοσχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ, χρειάστηκε να ασκήσει πιέσεις ώστε να εισαχθεί το νομοσχέδιο προς ψήφιση στην Ολομέλεια την ερχόμενη Δευτέρα.

• Το «πράσινο φως» για την κατασκευή Εμπορευματικού Κέντρου στη Θεσσαλονίκη έδωσε ήδη η κυβέρνηση. Στρατηγική του Ομίλου είναι η ανάπτυξη του κέντρου σε οικόπεδο 672 στρεμμάτων ιδιοκτησίας του ΟΣΕ (τέως στρατόπεδο Γκόνου), μέσω της Σύμπραξης Ιδιωτικού και Δημοσίου Τομέα, όπου ο ιδιώτης επενδυτής αναλαμβάνει την χρηματοδότηση, το σχεδιασμό, την κατασκευή και τη διαχείριση του Εμπορευματικού Κέντρου για ανάλογη χρονική περίοδο έναντι καταβολής οικονομικού..Μέσα στο επόμενο διάστημα η ΓΑΙΑΟΣΕ θα ξεκινήσει την μελέτη κατασκευής του έργου που θα κατασκευαστεί σε συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.

• Αυξημένο ενδιαφέρον για το Εμπορευματικό Κέντρο του Θριασίου Ήδη πάνω από 30 κοινοπραξίες που περιλαμβάνουν εγχώριους κατασκευαστικούς ομίλους, ναυτιλιακές μεταφορικές εταιρείες, τον ΟΛΠ σε συνεργασία με τον κινεζικό κολοσσό της Cosco, οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι, ελληνικές και ξένες εταιρείες από τον χώρο των logistics έχουν πάρει τα βελτιωμένα τευχη δημοπράτησης διεκδικώντας την μακρόχρονη εκμετάλλευση του Εμπορευματικού Κέντρου. Οι δεσμευτικές προσφορές αναμένεται να κατατεθούν στις 22 Νοεμβρίου 2010. Υπενθυμίζεται ότι ο πρώτος διαγωνισμός για την κατασκευή του έργο του ΟΣΕ είχε προκηρυχθεί την 1η Ιουνίου και τότε 30 κοινοπραξίες είχαν πάρει το σχετικό φάκελο. Σύμφωνα με την προκήρυξη, το έργο θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης. Το εμπορευματικό κέντρο θα αναπτυχθεί σε ακίνητο ιδιοκτησίας του ΟΣΕ, έκτασης 588 στρεμμάτων, στο Θριάσιο Πεδίο του Δήμου Ασπροπύργου Αττικής και ο προϋπολογισμός του θα φτάσει τα 150 εκατ. ευρώ. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί με ίδια κεφάλαια του παραχωρησιούχου, χωρίς τη συμμετοχή της Ε.Ε. ή κονδυλίων του Δημοσίου. Σύμφωνα με τους όρους δόμησης που έχουν ληφθεί για το ακίνητο, υπάρχει η δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και βρίσκεται σε φάση κατασκευής η σιδηροδρομική σύνδεσή του με τον λιμένα του Ν. Ικονίου. Ο ανάδοχος που θα προκύψει από το διαγωνισμό θα συστήσει ανώνυμη εταιρεία ειδικού σκοπού (παραχωρησιούχος) που θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση για 40 έτη του Εμπορευματικού Κέντρου συνδυασμένων μεταφορών που θα κατασκευαστεί, με ταυτόχρονη καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ.

• Χρειαζόμαστε την πολιτική βούληση να περάσουμε σε μια νέα πολιτική μεταφορών, με έμφαση στη μείωση των ατυχημάτων, της σπατάλης σε ενέργεια και του περιβαλλοντικού κόστους. Κάτι τέτοιο σημαίνει αποφασιστική στροφή στις συνδυασμένες μεταφορές, με κορμό το σιδηρόδρομο. Αποτελεί πραγματικό έγκλημα η επιλογή της κυβέρνησης να προωθήσει ακριβώς το αντίθετο, με το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ που οδηγεί στο ξήλωμα των δύο τρίτων του σιδηροδρομικού δικτύου.

• Σύμφωνα με οικονομικούς παρατηρητές η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη, για παράδειγμα, να εγγράψει στον Προϋπολογισμό 1,5 δισ. καταπτώσεις εγγυήσεων, εκ των οποίων τα 900 εκατομμύρια είναι του ΟΣΕ. Ωστόσο, εάν τα χρέη του ΟΣΕ μπουν όλα μέσα στο χρέος, τότε αυτό το ποσό φεύγει από το έλλειμμα.