Παρασκευή, 22 Οκτωβρίου 2010

Η ηγεσία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) σε έκτακτη συνέντευξη Τύπου ανακοίνωσε 24ωρες απεργίες για την προσεχή Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη και Παρασκευή.

Της Μαρίας Μόσχου
Ακινητοποιημένοι θα μείνουν σχεδόν όλη την ερχόμενη εβδομάδα οι συρμοί του ΟΣΕ και του Προαστιακού Σιδηρόδρομου, καθώς οι εργαζόμενοι προχωρούν σε επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες. Η διαμάχη κυβέρνησης - εργαζομένων στον ΟΣΕ φτάνει στα άκρα, με τους δεύτερους να προειδοποιούν με συνεχιζόμενες απεργίες ακόμα και μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για την αναδιάρθρωση του Οργανισμού που προβλέπει αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, μείωση προσωπικού, ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και περικοπές δρομολογίων. Σημειώνεται ότι το νομοσχέδιο εισέρχεται τη Δευτέρα στην Ολομέλεια της Βουλής.
Απεργίες
Η ηγεσία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) σε έκτακτη συνέντευξη Τύπου ανακοίνωσε 24ωρες απεργίες για την προσεχή Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη και Παρασκευή. Κατά τη διάρκεια της απεργίας δεν θα εκτελούνται και τα δρομολόγια του μετρό, από το σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας μέχρι το αεροδρόμιο. Απαντώντας σε ερωτήσεις οι εργαζόμενοι υποστήριξαν ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον Γάλλων, Ρώσων και Κινέζων επενδυτών, ενώ αποκάλυψαν ότι υπάρχει ενδιαφέρον και από τα ΚΤΕΛ. Σύμφωνα με την ηγεσία της ΠΟΣ, με το νομοσχέδιο καταργούνται οι κανονισμοί και οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας, ενώ επιδιώκεται μια εταιρεία χαμηλού κόστους.  Μάλιστα παρουσίασαν έγγραφο, σύμφωνα με το οποίο διαπιστώνονται ελλείψεις ανταλλακτικών σε τρένα που κυκλοφορούν, με αποτέλεσμα να μην ανοίγουν οι πόρτες των βαγονιών και να μη δουλεύουν τα κλιματιστικά και οι τουαλέτες.  Εκτός από τις απεργιακές κινητοποιήσεις, οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ υποστήριξαν ότι θα προσφύγουν στα ελληνικά και τα ευρωπαϊκά δικαστήρια για αντισυνταγματικότητα του νόμου, κυρίως σε ό,τι αφορά τα εργασιακά.
Από τις βολές των εργαζομένων στον ΟΣΕ δεν ξέφυγε ούτε η ΓΣΕΕ, την οποία κατηγόρησαν για μη ενεργό συμπαράσταση στον αγώνα τους.
Βολές
Το προεδρείο της ΠΟΣ κατηγόρησε την κυβέρνηση και συγκεκριμένα το υπουργείο Μεταφορών ότι προσπαθεί να κατασυκοφαντήσει τον κλάδο των εργαζομένων στον ΟΣΕ, παρουσιάζοντας υπέρογκες αμοιβές, οι οποίες, κατά την άποψή τους, δεν ισχύουν, ώστε να γίνει πιο εύκολη η διαδικασία παραχώρησής του σε ιδιώτες. Αναφορικά με τις πρόσφατες ανακοινώσεις του υπουργείου Οικονομίας για τα μισθολόγια των προβληματικών ΔΕΚΟ, η ΠΟΣ τόνισε ότι το υπέρογκο χρέος και τα ελλείμματα που εμφανίζει ο ΟΣΕ, ύψους 10,8 δισ. ευρώ, δεν έχουν σχέση με τη μισθοδοσία των εργαζομένων, αλλά με το γεγονός ότι ο οργανισμός αναγκαζόταν να συνάπτει δάνεια για την ολοκλήρωση των έργων, που έπρεπε να καλύψει η πολιτεία.
Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, οι θέσεις των υπαλλήλων μειώθηκαν τον τελευταίο χρόνο κατά περίπου 800 και συγκεκριμένα από 6.500 σε 5.780, ενώ οι μέσες τακτικές αποδοχές φτάνουν τα 1.400 ευρώ και 2.500 ευρώ μαζί με τις εισφορές.
«Ημερησία».