Παρασκευή, 6 Αυγούστου 2010

Οι θέσεις του Συλλόγου των φίλων του σιδηροδρόμου Αθήνας για την εξυγίανση του ΟΣΕ όπως αυτές κατατέθηκαν σε συνέντευξη του υπευθύνου δημοσίων σχέσεων του Συλλόγου κ. Σπύρου Φασούλα στα «ΝΕΑ»

    ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ 20 ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
1) Νομοσχέδιο για την πώληση του ΟΣΕ.
Aμφιβάλλω αν θα υπάρξει σοβαρό ενδιαφέρον για τέτοιας μορφής επένδυση.
2) Είναι η πλήρης απαξίωσή του;
Αν μας ενδιαφέρει η διατήρηση και η καλή λειτουργία του συνόλου του υπάρχοντος δικτύου, ναι .
3) Πού οφείλεται η σημερινή κατάσταση;
Στην μεθοδευμένη απαξίωση του σιδηρόδρομου τα τελευταία 50 χρόνια, προς όφελος των επιχειρήσεων της οδικής μεταφοράς. Στην επιβάρυνση του σιδηρόδρομου με δαπάνες με τις οποίες δεν επιβαρύνονται τα άλλα μέσα μεταφοράς(π.χ. κατασκευή γραμμής), δημιουργώντας έτσι αθέμιτο ανταγωνισμό εις βάρος του. Στην μη χρηματοδότηση από το κράτος των απαραίτητων έργων. Στην ώθησή του σε δανεισμό , για την κάλυψη υποχρεώσεων του κράτους , χωρίς να ληφθεί μέριμνα για την εξυπηρέτηση αυτών των δανείων. Η εκτίναξη του ελλείμματος, από 576 εκ. το 2004 , σε 10 δις φέτος , οφείλεται σ’ αυτόν τον δανεισμό. Είναι αδύνατον να αυξήθηκαν τόσο πολύ τα έξοδα λειτουργίας σε 5 χρόνια.
4) Υπάρχουν χειρότερα;
Είμαι εκ φύσεως αισιόδοξος.
5) Τι έδειξε η έρευνα του Συλλόγου σχετικά με τα ελλείμματα του ΟΣΕ;
Ότι τα ελλείμματα αποτελούν, ως επί το πλείστον, χρέος του Δημοσίου προς την Α.Ε. ΟΣΕ, και ότι, αν υπολογισθούν ως έσοδα τα οφέλη από την λειτουργία του σιδηρόδρομου για την Εθνική οικονομία, την ποιότητα της ζωής, κ.λ.π. , τότε δεν θα υπήρχε έλλειμμα.
6) Είχατε επαφή με το Υπουργείο;
Δεν κατέστη δυνατή μέχρι σήμερα.
7) Η τρόικα πιέζει σθεναρά. Πως θα υποχωρήσει;
Δεν αφορά την «Τρόικα» η πολιτική επί των μεταφορών μιάς χώρας και η κάλυψη από το κράτος δαπανών που δεν επιβαρύνουν ούτε τα άλλα μέσα μεταφοράς , όταν μάλιστα αυτό οδηγεί στην αποκατάσταση του υγιούς ανταγωνισμού .
8) Θα συνεχίσετε τις διαμαρτυρίες;
Βεβαίως .
9) Αντιπροτείνατε λύσεις;
Αντί συρρίκνωσης, δυναμική επέκταση των υπηρεσιών και των δραστηριοτήτων του σιδηρόδρομου, με καλύτερη και ορθολογικότερη αξιοποίηση του προσωπικού και των υποδομών του, μίσθωση νέων αμαξοστοιχιών και επίσπευση των υπό κατασκευή έργων. Να λειτουργήσει και πάλι λεωφορειακές γραμμές, ιδίως τροφοδοτικές του δικτύου του, που θα εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό και θα αυξήσουν τα έσοδά του, και να ανταποκριθεί στην υπάρχουσα ζήτηση εμπορευματικού έργου. Και βέβαια, η αποδοτικότητα του σιδηρόδρομου να κρίνεται μόνο με βάση την γενικότερη ωφέλεια του συνόλου και της εθνικής οικονομίας .
10) Είχατε ανταπόκριση;
Ως να μην ελέχθησαν .
11) Το τραίνο θεωρούνταν το πιό ασφαλές μέσο.Σήμερα;
Ηταν είναι και θα είναι το πλέον ασφαλές μέσο μεταφοράς. Ατυχήματα που οφείλονται σε κακή λειτουργία του μέσου , δεν μπορούν να καταρίψουν αυτήν την στατιστική και επιστημονική αλήθεια.
12) Μέρος της απαξίωσης η καθυστέρηση των έργων αναβάθμισης;
Σε μεγάλο βαθμό.
13) Ποιοί είναι οι κύριοι υπεύθυνοι;
Ολες οι Ελληνικές κυβερνήσεις ΄από τα μέσα της 10ετίας του 50’ μέχρι σήμερα, σε διαφορετικό βέβαια βαθμό η κάθεμία, και η πίεση των ξένων και των εσωτερικών συμφερόντων .
14) Ο ΟΣΕ απασχολεί περισσότερους εργαζομένους από όσους μπορεί να αντέξει;
Χρειάζεται ορθολογικότερη κατανομή του προσωπικού και καλύτερη επιμόρφωσή του, διότι ο ΟΣΕ έχει ένα από τα μικρότερα ποσοστά εργαζομένων, σε σχέση με το μήκος του δικτύου του, στην Ευρώπη .
15) Η ιδιωτικοποίηση είναι λύση;
Σε φορείς με έντονη την κοινωνική και εθνική προσφορά , η ανάμειξη ιδιωτών δυσκολεύει την προώθηση αυτών των σκοπών .
16) Υπάρχει ίχνος αισιοδοξίας;
Η ολοκλήρωση των υπό εξέλιξη έργων θα αναδείξει ακόμη περισσότερο τα μεγάλα πλεονεκτήματα του σιδηρόδρομου και την αναγκαιότητά του.
17) Ποιά η αίσθηση του ταξιδιού με το τραίνο;
Γοητεία, άνεση και ασφάλεια.
18) Μεταφέρεσαι ή ταξιδεύεις;
Με το τραίνο ταξιδεύεις, δεν μεταφέρεσαι.
19) Ιστορία περίπου 120 χρόνων μπορεί να διαγραφεί;
Η ιστορία και η συμβολή του σιδηρόδρομου στην ανάπτυξη, τον πολιτισμό και τις πολεμικές κινητοποιήσεις της χώρας μας δεν διαγράφονται, το ζητούμενο είναι η συνειδητοποίηση της αναγκαιότητάς του σήμερα.
20) Τι θα βλέπουν στο μέλλον τα παιδιά που κάποτε «έβλεπαν τα τραίνα να περνούν» ;
Αν απαξιωθεί ο σιδηρόδρομος στην χώρα μας, τα παιδιά μας θα βλέπουν, σε φωτογραφίες και στην τηλεόραση, τα τραίνα άλλων Ευρωπαϊκών χωρών να τρέχουν με 500 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ αυτά θα είναι μποτιλιαρισμένα στα αδιέξοδα και στα λάθη των γονιών τους .