Δευτέρα, 29 Μαρτίου 2010

Διαδρομές στο βουνό των Κενταύρων με τον «Μουτζούρη» του Πηλίου.


Τα δρομολόγια του «Τρένου του Πηλίου» ξεκινούν φέτος νωρίτερα λόγω της ημερομηνίας του Πάσχα. Έτσι, το Τρένο του Πηλίου θα πραγματοποιήσει δρομολόγια τη Μεγάλη Παρασκευή, το Μεγάλο Σάββατο και τη Δευτέρα του Πάσχα. Η μαγευτική διαδρομή από τα Άνω Λεχώνια στις Μηλιές του Πηλίου, διάρκειας μιας περίπου ώρας, δίνει την ευκαιρία στον επιβάτη να περιπλανηθεί στον ορεινό όγκο του Πηλίου ανάμεσα σε πυκνή βλάστηση και παραδοσιακούς οικισμούς απολαμβάνοντας ταυτόχρονα την ονειρική θέα από την κορυφή του βουνού προς τον Παγασητικό. Τα «Σιδηροδρομικα Νέα» πραγματοποίησαν οδοιπορικό το 2007 στο βουνό των κενταύρων με το τρενάκι του Πηλίου και οι εντυπώσεις ήταν μοναδικές. Γράφαμε τότε στα «Σ.Ν» με τίτλο:
Γνωρίστε την Ελλάδα με το τρένο. Μοναδική εμπειρία το ταξίδι με το τραινάκι του Πηλίου και συνεχίζαμε. Γνωρίστε και θαυμάστε τις ομορφιές της Ελλάδας ταξιδεύοντας με το τραίνο» θα μπορούσε να είναι η διαφημιστική καμπάνια για τις φετινές καλοκαιρινές μας αποδράσεις. Η χώρα μας διαθέτει ομορφιές μοναδικές που γοητεύουν τον επισκέπτη. Μια τέτοια περιοχή που σε συναρπάζει είναι και αυτή του Πηλίου αν συνδυαστεί μάλιστα και με ένα ταξίδι με το πλέον γνωστό όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στον κόσμο τραινάκι του Πηλίου. Τότε είναι βέβαιο ότι θα έχει ο επισκέπτης μια μοναδική εμπειρία που θα του είναι αξέχαστη για πολλά χρόνια. .Για τις ανάγκες του ρεπορτάζ των «Σ.Ν» επισκεφθήκαμε το Πήλιο και ταξιδέψαμε με το τραινάκι του Πηλίου και νιώσαμε δέος από την μορφιά του τοπίου. Σταθμός αφετηρίας μας τα Άνω Λεχώνια. Το τραινάκι έτοιμο στις γραμμές με την ελκτική μηχανή των διακοσίων και πλέον ίππων έχει προσδέσει στα βαγόνια και είναι έτοιμη να σύρει τα τέσσερα βαγόνια του συρμού που είναι ανακατασκευασμένα, όπως ήταν τα αυθεντικά ξύλινα βαγόνια όταν πρωτοξεκίνησε το τραινάκι του Πηλίου. Κυριακή στις 11 το πρωί και ο χαρακτηριστικός ήχος της μηχανής δίνει το σύνθημα για το ξεκίνημα. Όλοι οι επιβάτες καθισμένοι έτοιμοι να απολαύσουν την μοναδικότητα αυτού του ταξιδιού. Οι υπεύθυνοι του τραίνου έχουν ήδη μοιράσει έντυπο υλικό στους επιβάτες που αναφέρεται στο τραινάκι και την διάδρομοι που θα ακολουθήσουν. Το τραινάκι μας ανηφορίζει στις καταπράσινες πλάγιες και κάτω καταπληκτική θεά βλέποντα προς τον Παγασητικό κόλπο. Οι επιβάτες κρεμασμένοι στα παράθυρα και στα μπαλκονάκια των βαγονιών δεν χορταίνουν να απολαμβάνουν το τοπίο και να το αποθανατίζουν με τις φωτογραφικές μηχανές και τις βιντεοκάμερες τους. Το ταξίδι μας συνεχίζεται οι καταπράσινοι ελαιώνες δίνουν για λίγο την θέση τους στα κατάφυτα από πανύψηλα πλατάνια την θέση τους. Τα πέτρινα γεφύρια των φαραγγιών είναι εκπληκτικής μορφιάς και υψηλής τεχνικής κατασκευής. Το πιο όμορφο από τα γεφύρια είναι αυτό του Καλορρέματος με τα πέντε της τόξα που σε γοητεύει. Εξίσου εντυπωσιακή είναι και η μεταλλική γέφυρα του Ταξιάρχη που βρίσκεται πάνω στο δασωμένο φαράγγι λίγο πριν την είσοδο του τραίνου στο σταθμό των Μηλιών. Για λίγο το ταξίδι μας διακόπτεται για μια ανάπαυλα δέκα πέντε λεπτών στον σταθμό της Άνω Γατζέα και το σκηνικό της ομορφιάς του τοπίου δεν αλλάζει. Μετά από μια ώρα διαδρομής αντικρίζουμε μέσα σε ένα καταπράσινο τοπίο στις πλάγιες του βουνού της γνωστές σε όλους ιστορικές Μηλιές του Πηλίου. Η φυσική ομορφιά του τοπίου είναι δύσκολο να περιγραφεί, τα πανύψηλα πλατάνια δεσπόζουν του χώρου, τα γάργαρα νερά με το πέσιμο τους σαν μικρή καταρράκτες δημιουργούν ήχους μουσικής ορχήστρας. Τοπίο μοναδικό και σαγηνευτικό. Οι ταξιδιώτες μετά την άφιξη στον σταθμό στις Μηλιές έχουν την δυνατότητα μέχρι την ώρα της επιστροφής τους που είναι στις 4 το απόγευμα , να επισκεφθούν την πλατεία του χωριού και να γευματίσουν στις ταβέρνες κάτω από την δροσιά των πλατάνων. Θα είναι παράληψη για το επισκέπτη αν δεν επωφεληθεί της ευκαιρίας να επισκεφτεί την Βιβλιοθήκη και το τοπικό μουσείο του χωριού. Ξεχωριστό ενδιαφέρον έχει και η επίσκεψη στον δισυπόστατο Ιερό ναό των ταξιαρχών και των Αγίων Πάντων. Η ιστορία αυτής της εκκλησίας που ξεκινά περίπου πριν από πεντακόσια χρόνια έχει μια μοναδική ιδιαιτερότητα. Πρώτα η ακουστική της. Στους 12 τρούλους του ναού στην οροφή του είναι κρυμμένα 48 πιθάρια που λειτουργούν ως μεγαφωνική εγκατάσταση. Στο πάτωμα της εκκλησίας υπάρχουν συγκοινωνούντα πηγάδια τόσο για την αποφυγή υγρασίας όσο και την ενίσχυση της ακουστικής. Το τέμπλο είναι εξαιρετικής τεχνικής κατασκευής και τα ξύλινα τεχνουργήματα είναι επενδυμένα με φύλλα χρυσού. Στον προθάλαμο της εκκλησίας υπάρχει ο ζωδιακός κύκλος που αναφέρεται όπως μας είπε ο κυρ Μιχάλης στον κύκλο της ζωής και δεν έχει καμία σχέση με αυτά που λένε στα μέσα ενημέρωσης. Το ταξίδι μας έγινε ακόμα πιο όμορφο από την εξυπηρέτηση που πρόσφεραν στους ταξιδιώτες οι άνθρωποι του ΟΣΕ. Ο Δημήτρης, ο Γιάννης, ο Στέλιος και ο Φιλάρετος που κάθε φορά που χρειάζονταν να μετακινηθεί από βαγόνι σε βαγόνι έκανε σκαλωμαρία η αν θέλετε κάτι από ταινία Φαρ Γουέστ. Το ταξίδι είναι διάρκειας μιας ώρας και τριάντα λεπτών με διάλειμμα δεκαπέντε λεπτών στην Άνω Γατζέα. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι το τραινάκι ξεκίνησε η κατασκευή του το 1892 και ολοκληρώθηκε σε δυο φάσεις μέχρι το 1903. Η πρώτη φάση αφορούσε το τμήμα Βόλου – Άνω Λεχώνια και εγκαινιάσθηκε το 1895 το οποίο εξυπηρετούσε και αστικές ανάγκες και η δεύτερη φάση Άνω Λεχώνια – Μηλιές μήκους 15 χιλιομέτρων και το πλάτος της γραμμής είναι 60 εκατοστά. Η ταχύτητα του τραίνου είναι από 15 έως 17 χιλιόμετρα την ώρα. Το τραινάκι, που είχε διακοπεί το 1971 άρχισε να επαναλειτουργεί από το 1996 ως Μουσειακός Σιδηρόδρομος. Η κυκλοφορία του ξεκινά από τα μέσα Απριλίου και διαρκεί ως το τέλος Οκτωβρίου.
Το τρένο του Πηλίου αναχωρεί από τα Άνω Λεχώνια στις 11:00 και από τις Μηλιές στις 16:20. Για περισσότερες πληροφορίες και για προέκδοση εισιτηρίων, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο ειδικό Γραφείο του Τρένου του Πηλίου, Ιάσωνος 17 στο Βόλο και στο τηλέφωνο 24210 28 555. Φωτογραφικά στιγμιότυπα αρχείου.