Κυριακή, 14 Μαρτίου 2010

Ο τύπος έγραψε για τον ΟΣΕ

..Νέες κρατικές εγγυήσεις για τη δανειοδότηση ιδιωτικών επιχειρήσεων είναι απίθανο να υπάρξουν στο μέλλον (τουλάχιστον με τη διαδικασία που ακολουθούνταν μέχρι σήμερα), καθώς το ποσό των 6,5 δισ. ευρώ που έχει συσσωρευτεί είναι βαρύ. Πρόσθετα βάρη προκαλούν και οι εγγυήσεις που δίνονται για τη δανειοδότηση κρατικών επιχειρήσεων, όπως ο ΟΣΕ και οι φορείς των μέσων μαζικής μεταφοράς της Αττικής. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ΟΣΕ έχει συσσωρεύσει ζημιές σχεδόν 1 δισ. ευρώ και χωρίς δάνεια δεν μπορεί να λειτουργήσει. Ωστόσο, το λογαριασμό καλείται να πληρώσει ο φορολογούμενος, από τη στιγμή που τα δάνεια δεν εξυπηρετούνται..
«Αγγελιοφόρος»
..Μετά τον Άγγλο και το Γάλλο πρέσβη, την πόρτα του Υπουργείου Υποδομών διάβηκε και ο πρέσβης των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. «Δεν τους πουλήσαμε τίποτα, δεν μας ζητήσανε τίποτα», ανέφεραν συνεργάτες του υπουργού Δ. Ρέππα. Ίσως να είναι έτσι, ίσως και όχι, καθώς η συνάντηση δεν γνωστοποιήθηκε. Άλλωστε, το εν λόγω Υπουργείο διαχειρίζεται λιμάνια, αεροδρόμια, αυτοκινητοδρόμους, μέχρι και τον… ΟΣΕ. Μετά την πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και την είσοδο αραβικών κεφαλαίων στο λιμάνι του Αστακού, ίσως εκδηλωθεί και αλλού αραβικό ενδιαφέρον..
«Ισοτιμια»
Όπως και άλλα μεγάλα έργα υποδομής, το μετρό συγχρηματοδοτήθηκε από το ελληνικό Δημόσιο και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η εταιρεία που έχει την ευθύνη της λειτουργίας του είναι νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου που δημιουργήθηκε ειδικά για τον σκοπό αυτόν και στελεχώθηκε, όπως είναι πια προφανές, με κατάλληλο προσωπικό. Δεν διαχειρίστηκε, δηλαδή, το έργο αυτό ένας ήδη φθαρμένος δημόσιος οργανισμός. Η σύγκριση με τον ΟΣΕ είναι καταλυτική..
«Καθημερινή»
Παραδείγματα υπάρχουν πολλά. Ορίστε ορισμένα: Αμεση περικοπή του ΟΣΕ στο 1/3 της δραστηριότητάς του και μίσθωση των δύο βασικών εμπορευματικών γραμμών. Περικοπή πληρωμών στους δήμους και τις περιφέρειες κατά 30%. Προϋπολογισμός λιτότητας για τη νέα αυτοδιοίκηση του Καλλικράτη, επί του οποίου θα υπάρξει άμεση και δημόσια δέσμευση των υποψηφίων..
«Καθημερινη»
..Αναστάτωση επικράτησε χθες και στη σιδηροδρομική γραμμή, αφού από την κακοκαιρία σημειώθηκε μικρής έκτασης κατολίσθηση, με αποτέλεσμα να πέσει ένα δέντρο πάνω στη γραμμή Αθήνα -Θεσσαλονίκη του ΟΣΕ, λίγο έξω από το Λιανοκλάδι Φθιώτιδας. Επιτόπου έσπευσε συνεργείο του ΟΣΕ που έκοψε το δέντρο και απελευθέρωσε τη γραμμή..
«Ελευθεροτυπία»…
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ θα ανακοινώσει πολυήμερες απεργιακές και αγωνιστικές κινητοποιήσεις τις επόμενες ημέρες, με κύριο αίτημα να μην καταργηθούν οι συλλογικές κλαδικές συμβάσεις εργασίας, ενώ σε αυτή την κατεύθυνση, ενδεχομένως με μικρότερη ένταση, θα κινηθούν και οι υπόλοιπες διοικήσεις των συνδικάτων στις ΔΕΚΟ. Τις επόμενες ημέρες θα προχωρήσουν σε συντονισμό οι Ομοσπονδίες Εργαζομένων σε ΟΤΕ, ΟΣΕ, ΕΛΤΑ, που έχουν και κοινό ασφαλιστικό ταμείο, όπου περικόπτονται οι συντάξεις κατά 7%. Ακόμα σε επιμέρους κινητοποιήσεις αναμένεται να προχωρήσουν Ομοσπονδίες του δημόσιου τομέα, καθώς τις επόμενες ημέρες θα συνεδριάσουν οι διοικήσεις των ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, και της ΠΟΕ-ΟΤΑ…

«Αυγή»