Χαρακτηρισμένο από τον υπουργό Μεταφορών ως η «νέα διώρυγα του Σουέζ σε σιδηροδρομικές γραμμές».
Μια απεικόνιση της σχεδιαζόμενης σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας στην Αίγυπτο. (Siemens Mobility)
Εργάτες ξεκίνησαν να κατασκευάζουν γραμμές στην έρημο ανατολικά του Καΐρου για το πρώτο τρένο υψηλής ταχύτητας της Αιγύπτου, το οποίο θα συνδέσει την Ερυθρά Θάλασσα και τη Μεσόγειο, στην τελευταία προσπάθεια εκσυγχρονισμού των μεταφορών στην αχανή χώρα.
timesofisrael.com
Περιγραφόμενο από τον υπουργό Μεταφορών Καμέλ αλ-Βαζίρ ως «νέα σιδηροδρομική διώρυγα του Σουέζ», το έργο έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί το 2026 και θα μεταφέρει επιβάτες και φορτίο σε απόσταση 660 χιλιομέτρων (410 μιλίων) σε μόλις τρεις ώρες.
Η Πράσινη Γραμμή, όπως είναι γνωστή, είναι το τελευταίο από μια μακρά λίστα με μεγάλα έργα που ανέλαβε η κυβέρνηση του Αιγύπτιου προέδρου Αμπντέλ Φατάχ ελ Σίσι την τελευταία δεκαετία - το στολίδι της οποίας είναι μια ακόμη αραιοκατοικημένη Νέα Διοικητική Πρωτεύουσα αξίας 58 δισεκατομμυρίων δολαρίων ανατολικά του Καΐρου.
00:00
40:54
Το 2021, η Αίγυπτος υπέγραψε σύμβαση ύψους 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων με μια κοινοπραξία που περιλαμβάνει τη γερμανική εταιρεία Siemens για τη δημιουργία της Πράσινης Γραμμής, η οποία θα αποτελέσει την πρώτη από τις τρεις γραμμές υψηλής ταχύτητας που θα διασχίσουν τη χώρα.
Οι αρχές ελπίζουν ότι το δίκτυο των σχεδόν 2.000 χιλιομέτρων θα μεταφέρει 1,5 εκατομμύριο επιβάτες την ημέρα.
Αποκτήστε την καθημερινή έκδοση των Times of Israelμέσω email και μην χάσετε ποτέ τις κορυφαίες ιστορίες μας
Διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ενημερωτικού δελτίουΑποκτήστε το
Με την εγγραφή σας, συμφωνείτε με τους όρους
Το υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο της Αιγύπτου — το οποίο χρησιμοποιείται από ένα εκατομμύριο ανθρώπους καθημερινά — μαστίζεται από προβλήματα υποδομών και συντήρησης που προκάλεσαν σχεδόν 200 ατυχήματα πέρυσι, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.
Άνθρωποι συγκεντρώνονται δίπλα σε ένα αναποδογυρισμένο βαγόνι τρένου στον τόπο ενός σιδηροδρομικού ατυχήματος στην πόλη Τούχ στην κεντρική επαρχία Καλιουμπία του Δέλτα του Νείλου στην Αίγυπτο, στις 18 Απριλίου 2021. (Ayman AREF / AFP)
Άνθρωποι συγκεντρώνονται δίπλα σε ένα αναποδογυρισμένο βαγόνι τρένου στον τόπο ενός σιδηροδρομικού ατυχήματος στην πόλη Τούχ στην κεντρική επαρχία Καλιουμπία του Δέλτα του Νείλου στην Αίγυπτο, στις 18 Απριλίου 2021. (Ayman AREF / AFP)Η Πράσινη Γραμμή θα διασχίζει το βορρά της χώρας, από την Άιν Σούχνα στην Ερυθρά Θάλασσα έως τη Μάρσα Ματρούχ στη Μεσόγειο, διασχίζοντας δύο πόλεις-δορυφόρους του Καΐρου - τη Νέα Διοικητική Πρωτεύουσα στα ανατολικά και τη δυτική πόλη της 6ης Οκτωβρίου, όπου βρίσκεται το μόνο λιμάνι της Αιγύπτου που δεν έχει δεχθεί άδεια μεταφοράς υδάτων.
Στοίχημα πολεοδομικού σχεδιασμού
Σύμφωνα με τον Τάρεκ Γκουέιλι, επικεφαλής της Εθνικής Αρχής για τις Σήραγγες, το ανανεωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο της Αιγύπτου θα μεταφέρει 15 εκατομμύρια τόνους φορτίου ετησίως - το 3% του περσινού όγκου διαμετακόμισης μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.
Διαφήμιση
Για όσους βρίσκονται πίσω από αυτήν, η Πράσινη Γραμμή είναι επίσης ένα στοίχημα πολεοδομικού σχεδιασμού.
«Η γραμμή υψηλής ταχύτητας θα μειώσει την πίεση στο Μείζον Κάιρο και θα ενθαρρύνει την εμφάνιση νέων κόμβων ανάπτυξης», δήλωσε ο Faical Chaabane της γαλλικής εταιρείας Systra, η οποία κατασκευάζει τη γραμμή.
Σε έναν σταθμό της ερήμου που η Systra έδειξε στους δημοσιογράφους, εργάτες σε σκαλωσιές έχουν ανυψώσει μια επιβλητική γεωμετρική οροφή πάνω από έξι υπαίθριες γραμμές.
Μεγάλο μέρος της Νέας Διοικητικής Πρωτεύουσας που την περιβάλλει εξακολουθεί να είναι επίσης εργοτάξιο, όπου στεγάζονται κυβερνητικά υπουργεία, όπου οι εργαζόμενοι μετακινούνται με λεωφορεία καθημερινά.
«Κανείς δεν θα καταλήξει να ζει εδώ. Έχουμε κατασκευάσει όλο αυτό το έργο, αλλά θα εξυπηρετεί τουρίστες και φορτία», δήλωσε στο AFP ο Μοχάμεντ, ένας από τους εργάτες κατασκευής στον σταθμό.
Με την έρημο να καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος των εκατομμυρίων τετραγωνικών χιλιομέτρων της χώρας, η συντριπτική πλειοψηφία των 108 εκατομμυρίων κατοίκων της Αιγύπτου - ο μεγαλύτερος πληθυσμός του αραβικού κόσμου - είναι στοιβαγμένοι κάθετα κατά μήκος του ποταμού Νείλου και του δέλτα του.
Μετά τα εγκαίνιά της, την Πράσινη Γραμμή θα ακολουθήσει η Μπλε Γραμμή, η οποία θα ακολουθεί τον Νείλο συνδέοντας το Κάιρο με το Ασουάν, και η Κόκκινη Γραμμή, η οποία θα συνδέει τις πόλεις της Ερυθράς Θάλασσας, Χουργκάντα και Σαφάγκα, στην ενδοχώρα, με το Λούξορ.
