Από την πρωτοποριακή μηχανική μέχρι τις ταχύτητες-ρεκόρ, ορίστε όλα όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για τον σιδηρόδρομο αξίας 8 δισεκατομμυρίων λιρών που χαράζει το δρόμο του μέσα από την έρημο.

Το Etihad Rail θα ανοίξει για τους επιβάτες το 2026(Εικόνα: Getty)
Ένας νέος σιδηρόδρομος που εκτείνεται σε όλα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα διαμορφώνεται με γοργούς ρυθμούς και όταν ανοίξει για τους επιβάτες, θα προσφέρει ένα από τα πιο εντυπωσιακά ταξίδια με τρένο οπουδήποτε στον κόσμο.
.express.co.uk
Ιδού τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για το απίστευτο σιδηροδρομικό έργο. Με κόστος περίπου 8,3 δισεκατομμύρια λίρες, η διαδρομή των 559 μιλίων θα συνδέει 11 πόλεις και στα επτά εμιράτα, σχηματίζοντας το πρώτο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών των ΗΑΕ. Η Etihad Rail θα λανσάρει την υπηρεσία επιβατικών σιδηροδρόμων το 2026 και θα συνδέει τα ΗΑΕ με τη Σαουδική Αραβία , το Κατάρ, το Κουβέιτ, το Μπαχρέιν και το Ομάν.
Όταν ολοκληρωθεί, η νέα διαδρομή θα συνδέει μεγάλες πόλεις όπως το Άμπου Ντάμπι, το Ντουμπάι , το Σάρτζα, το Ρας Αλ Καϊμά και τη Φουτζέιρα. Τα ταξίδια που επί του παρόντος διαρκούν ώρες με αυτοκίνητο θα μειωθούν σημαντικά.

Είναι το πρώτο δίκτυο που συνδέει τα επτά εμιράτα των ΗΑΕ(Εικόνα: Etihad Rail)
Χρόνοι διαδρομής από ώρες έως λεπτά
Μέχρι το 2030, προβλέπεται ότι το δίκτυο θα μεταφέρει περισσότερους από 36 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως και θα συνδέει το Άμπου Ντάμπι και το Ντουμπάι σε μόλις 30 λεπτά μέσω ενός πρόσφατα ανακοινωθέντος τρένου υψηλής ταχύτητας.
Με μέγιστες ταχύτητες 190 χλμ/ώρα, τα τρένα θα μειώσουν τον χρόνο ταξιδιού, κάνοντας τις ημερήσιες εκδρομές σε ένα άλλο εμιράτο γρήγορες και βολικές.
Το έργο αποτελεί μέρος του Οικονομικού Οράματος 2030 του Άμπου Ντάμπι, με στόχο τη διαφοροποίηση της οικονομίας πέρα από το πετρέλαιο, ενισχύοντας την εφοδιαστική, το εμπόριο και την κινητικότητα.
Το δίκτυο Etihad Rail θα συνδέει 11 μεγάλες πόλεις και στα επτά εμιράτα των ΗΑΕ, παρέχοντας μια σύγχρονη, αποτελεσματική σύνδεση μεταφορών που διευκολύνει τόσο τις μετακινήσεις επιβατών όσο και τις μεταφορές εμπορευμάτων, ενισχύοντας παράλληλα την περιφερειακή συνδεσιμότητα και υποστηρίζοντας την οικονομική ανάπτυξη.
Συνδέει μεγάλα λιμάνια, όπως τον εσωτερικό τερματικό σταθμό Ruwais, το λιμάνι Ruwais, το ICAD, το λιμάνι Khalifa, το DIC, το λιμάνι Jebel Ali, το λιμάνι Al Ghail, το λιμάνι Fujairah, τον τερματικό σταθμό Ghuwaifat, τον τερματικό σταθμό Shah και τον τερματικό σταθμό Habshan.
Μηχανικά κατορθώματα στην έρημο
Έχουν κατασκευαστεί περισσότερες από 590 γέφυρες και διαβάσεις, μαζί με εννέα ορεινές σήραγγες συνολικού μήκους άνω των 6,5 χιλιομέτρων.
Η κατασκευή της Etihad Rail στην έρημο των ΗΑΕ απαιτούσε καινοτόμο μηχανική για την αντιμετώπιση ακραίων θερμοκρασιών, μετατοπιζόμενων άμμων και μαλακών εδαφών.
Τα ίδια τα τρένα έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν σε ακραία ερημικά κλίματα, άμμο, υγρασία και υψηλές θερμοκρασίες.
Το έργο ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2009, μετά την ψήφιση του Ομοσπονδιακού Νόμου Αρ. 2, και το 2024, η Etihad Rail και η Oman Rail ξεκίνησαν ένα συνεργατικό έργο με την ονομασία Hafeet Rail, το οποίο στοχεύει στην κατασκευή μιας σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 190 μιλίων που θα συνδέει το δίκτυο της Etihad Rail στο Άμπου Ντάμπι με το λιμάνι Sohar στο Ομάν, με τη διαδρομή να διέρχεται από το Al Ain.
Το ταξίδι θα περιλαμβάνει μια μεγάλη ποικιλία τοπίων, από τον ορίζοντα της πόλης μέχρι τη θάλασσα, την έρημο και τους αμμόλοφους, μέχρι τα ψηλά βουνά.
Οι εμπορευματικές μεταφορές έχουν ήδη ξεκινήσει
Οι υπηρεσίες εμπορευματικών μεταφορών είναι ήδη ενεργές, με τρένα να λειτουργούν από το 2016 στο πρώτο τμήμα μεταξύ των εσωτερικών ενεργειακών πεδίων στο Shah και το Habshan και του κόμβου εξαγωγών στο Ruwais.
Οι σιδηροδρομικές γραμμές μεταξύ Ruwais, Habshan και Shah λειτουργούν ήδη και αντικαθιστούν χιλιάδες φορτηγά, μεταφέροντας με ασφάλεια θείο και άλλα υλικά.
Η δεύτερη και μεγαλύτερη φάση που συνδέει τα σύνορα της Σαουδικής Αραβίας στο Γκουαϊφάτ μέχρι τη Φουτζέιρα άνοιξε τον Φεβρουάριο του 2023, επεκτείνοντας το λειτουργικό δίκτυο σε περίπου 559 μίλια.

Μέχρι το 2030, η Etihad Rail αναμένει να εξυπηρετεί περίπου 36 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως(Εικόνα: Getty)
Κοινοπραξία
Η Etihad Rail και η Keolis έχουν συστήσει κοινοπραξία για τη λειτουργία της πρώτης εθνικής σιδηροδρομικής υπηρεσίας επιβατών των ΗΑΕ και η Keolis ήδη διαχειρίζεται συστήματα μετρό και τραμ σε 13 χώρες, συμπεριλαμβανομένου του μετρό του Ντουμπάι.
Η Azza Alsuwaidi, Αναπληρώτρια Διευθύνουσα Σύμβουλος της Etihad Rail Mobility, δήλωσε: «Τα ΗΑΕ βρίσκονται στα πρόθυρα μιας δυναμικής νέας εποχής στην κινητικότητα και στην Etihad Rail είμαστε περήφανοι που οδηγούμε αυτόν τον μετασχηματισμό υπό την καθοδήγηση του Προέδρου μας, της Αυτού Υψηλότητας Σεΐχη Theyab bin Mohamed bin Zayed Al Nahyan».
«Αυτή η κοινοπραξία σηματοδοτεί ένα τολμηρό βήμα προς την έναρξη υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών στη χώρα. Συνεργαζόμενοι με την Keolis, έναν οργανισμό που ταιριάζει με το όραμα και τους στόχους μας, ενισχύουμε την επιχειρησιακή μας ετοιμότητα με τα υψηλότερα επίπεδα αποτελεσματικότητας.»
«Η Keolis προσφέρει εκτεταμένη εμπειρία στην ασφαλή και αποτελεσματική διαχείριση σύνθετων σιδηροδρομικών δικτύων, διατηρώντας παράλληλα την ικανοποίηση των επιβατών ως προτεραιότητα. Η αποδεδειγμένη επιτυχία της τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο την καθιστά τον ιδανικό συνεργάτη για αυτό που στοχεύουμε να επιτύχουμε.»
«Αυτή η συνεργασία αφορά κάτι περισσότερο από την κατασκευή σιδηροδρόμων. Πρόκειται για τη διαμόρφωση του μέλλοντος των μεταφορών στο έθνος μας και την προετοιμασία του σκηνικού για την έναρξη των επιβατικών μας υπηρεσιών το 2026. Είμαστε αποφασισμένοι να παρέχουμε μια απρόσκοπτη, παγκόσμιας κλάσης σιδηροδρομική υπηρεσία που θα μεταμορφώσει την ταξιδιωτική εμπειρία και θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής στα ΗΑΕ.»
Η ακριβής ημερομηνία για το 2026, κατά την οποία η Etihad Rail θα αρχίσει να υποδέχεται επιβάτες, δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί.