Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2025

Ιρανικοί σιδηρόδρομοι θα δημιουργήσουν νέο σιδηροδρομικό διάδρομο μεταξύ Κίνας και Ευρώπης



Το Ιράν σχεδιάζει να κατασκευάσει έναν σημαντικό σιδηρόδρομο στα βορειοδυτικά του για να καλύψει το κενό σε έναν δεύτερο σιδηροδρομικό διάδρομο μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, σύμφωνα με την υπουργό Μεταφορών του Ιράν, Φαρζανέχ Σάντεγκ.

Μιλώντας την Τρίτη στο Φόρουμ Συνεργασίας Σιδηροδρόμων Ταχείας Μεταφοράς της Κίνας στο Ξιάν, στη βορειοδυτική Κίνα, ο Σάντεγκ δήλωσε ότι το Ιράν είναι αποφασισμένο να ολοκληρώσει τη σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ του Μαράντ, στην επαρχία του Ανατολικού Αζερμπαϊτζάν, και του Τσεσμέ Σοράγια, στα σύνορα με την Τουρκία.

Ο Σάντεγκ δήλωσε ότι το Ιράν έχει μια σταθερή πολιτική για την επέκταση των υποδομών μεταφορών Ανατολής-Δύσης, ώστε να ευθυγραμμιστεί με την πρωτοβουλία «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» της Κίνας, ένα έργο πολλών τρισεκατομμυρίων δολαρίων που επιδιώκει να βελτιώσει τις υποδομές μεταφορών που συνδέουν την Κίνα με την Ευρώπη, την Ασία και την Αφρική.

«Αυτό το έργο θα μετατρέψει τη νότια πτέρυγα του Δρόμου του Μεταξιού σε έναν πλήρη σιδηροδρομικό διάδρομο, εξασφαλίζοντας ένα συνεχές δίκτυο από την Κίνα στην Ευρώπη για γρήγορη, χαμηλού κόστους μεταφορά εμπορευμάτων με ελάχιστες στάσεις», είπε.

Αυτή είναι η πρώτη φορά που Ιρανοί αξιωματούχοι τονίζουν τη σημασία του σιδηροδρομικού έργου Marand-Cheshmeh Sorayya.

Οι αρχές, οι οποίες δήλωσαν πέρυσι ότι ολοκληρώνουν τη χρηματοδότηση για τη γραμμή των 200 χιλιομέτρων, εκτιμούν ότι θα μπορούσε να κοστίσει έως και 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια.

Το έργο στοχεύει στη δημιουργία μιας πιο άμεσης εναλλακτικής λύσης στην υπάρχουσα σιδηροδρομική σύνδεση του Ιράν με την Τουρκία, η οποία σήμερα εκτείνεται από την Ταμπρίζ μέσω του Μαράντ έως το Βαν.

Οι ιρανικές και τουρκικές σιδηροδρομικές αρχές πραγματοποίησαν συνάντηση τον Απρίλιο για να συζητήσουν τις δυνατότητες του έργου και τη σύνδεσή του με τον σιδηρόδρομο στο Καρς, στη βορειοανατολική Τουρκία.

Το Ιράν έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις στις υποδομές μεταφορών του τα τελευταία χρόνια για να εξασφαλίσει μεγαλύτερο μερίδιο από τα έσοδα της περιφερειακής διαμετακόμισης εμπορευμάτων.