
Η Siemens Mobility παρουσίασε το τρένο υψηλής ταχύτητας Velaro στο αιγυπτιακό κοινό για πρώτη φορά στην TransMEA 2025, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός στο φιλόδοξο σχέδιο της Αιγύπτου να κατασκευάσει ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά δίκτυα υψηλής ταχύτητας στον κόσμο. Στην εκδήλωση, το περιφερειακό τρένο Desiro HC ολοκλήρωσε επίσης την πρώτη επιτυχημένη δοκιμαστική του διαδρομή σε νεόδμητες γραμμές κοντά στο Κάιρο.
railwaypro.com
Και τα δύο ορόσημα γιορτάστηκαν κατά τη διάρκεια των επίσημων εγκαινίων της έκθεσης TransMEA, παρουσία του πρωθυπουργού της Αιγύπτου, Μουσταφά Μαντμπούλι , του υπουργού Μεταφορών Καμέλ Ελ-Βαζίρ , του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Siemens AG, Ρόλαντ Μπους , του διευθύνοντος συμβούλου της Siemens Mobility, Μάικλ Πίτερ , και άλλων διακεκριμένων προσκεκλημένων.
Βασικά ορόσημα για τον σιδηροδρομικό μετασχηματισμό της Αιγύπτου
Τα αποκαλυπτήρια του Velaro και η πρώτη λειτουργία του Desiro HC υπογραμμίζουν τον ρόλο της Siemens Mobility στον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων της Αιγύπτου. Το έργο, που αναπτύχθηκε ως μέρος ενός έτοιμου για χρήση συστήματος υψηλής ταχύτητας σε συνεργασία με την Arab Contractors και την Orascom Construction , στοχεύει στη σύνδεση εκατομμυρίων ανθρώπων με γρήγορες, αξιόπιστες και βιώσιμες μεταφορές.
Η Αίγυπτος κατασκευάζει ένα δίκτυο υψηλής ταχύτητας 2.000 χιλιομέτρων που περιλαμβάνει τρεις κύριες γραμμές που θα συνδέουν το Κάιρο, την Άιν Σούχνα, την Αλεξάνδρεια, τη Μάρσα Ματρούχ, το Λούξορ και το Ασουάν – φτάνοντας σχεδόν το 90% του πληθυσμού . Μόλις ολοκληρωθεί, θα γίνει το έκτο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό σύστημα υψηλής ταχύτητας στον κόσμο , μειώνοντας τους χρόνους ταξιδιού έως και 50% και σημαντικά τις εκπομπές CO₂.
Προσαρμογή τεχνολογίας υψηλής ταχύτητας για το περιβάλλον της Αιγύπτου
Το τρένο υψηλής ταχύτητας Velaro , κατασκευασμένο ειδικά για τις ερημικές συνθήκες της Αιγύπτου, μπορεί να φτάσει ταχύτητες έως και 250 χλμ./ώρα και μπορεί να φιλοξενήσει 489 επιβάτες . Βασιζόμενη σε δεκαετίες παγκόσμιας εμπειρίας, η Siemens Mobility έχει βελτιστοποιήσει το τρένο για μέγιστη ανθεκτικότητα και απόδοση σε ακραία κλίματα.
Χρησιμοποιώντας τα ψηφιακά εργαλεία διδύμων της Altair , οι μηχανικοί βελτίωσαν τον σχεδιασμό για να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις της θερμότητας, της άμμου και της σκόνης μέσω ισχυρού φιλτραρίσματος και προηγμένων συστημάτων ψύξης. Το αποτέλεσμα είναι ένα τρένο ικανό να διατηρεί την αξιοπιστία, την ασφάλεια και την άνεση ακόμη και σε σκληρά ερημικά περιβάλλοντα.
«Βρισκόμαστε μάρτυρες του μέλλοντος της κινητικότητας στην Αίγυπτο να διαμορφώνεται», δήλωσε ο Roland Busch, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Siemens AG . «Η δημόσια πρεμιέρα του τρένου υψηλής ταχύτητας Velaro στο TransMEA και η πρώτη διαδρομή του περιφερειακού τρένου Desiro αποτελούν ισχυρά σύμβολα προόδου και συνεργασίας. Αυτά τα ορόσημα αντικατοπτρίζουν τη δέσμευσή μας να παρέχουμε τεχνολογία παγκόσμιας κλάσης και να υποστηρίζουμε το όραμα της Αιγύπτου για βιώσιμη κινητικότητα και οικονομική ανάπτυξη. Μαζί με τους συνεργάτες μας, είμαστε περήφανοι που βοηθάμε στην κατασκευή του νέου σιδηροδρομικού δικτύου υψηλής ταχύτητας της Αιγύπτου - σύντομα του έκτου μεγαλύτερου στον κόσμο - που θα συνδέει εκατομμύρια Αιγύπτιους σε όλη τη χώρα και θα μεταμορφώνει την κινητικότητα για τις επόμενες γενιές».
Το Desiro HC: περιφερειακή συνδεσιμότητα για ένα αναπτυσσόμενο δίκτυο
Παράλληλα με το Velaro, το περιφερειακό τρένο υψηλής χωρητικότητας (HC) Desiro της Siemens Mobility ολοκλήρωσε την πρώτη δοκιμαστική του διαδρομή δυτικά του Καΐρου. Το τρένο έχει σχεδιαστεί για την Πράσινη Γραμμή , μια διαδρομή 660 χιλιομέτρων που συνδέει το Κάιρο με την Άιν Σούχνα, την Αλεξάνδρεια και τη Μάρσα Ματρούχ – έναν διάδρομο που συχνά περιγράφεται ως «η Διώρυγα του Σουέζ στις Σιδηροδρομικές Μεταφορές ».
Κάθε Desiro HC προσφέρει 849 θέσεις επιβατών , κλιματισμό, προστασία τρένων ETCS Επιπέδου 2 , πρόσβαση για αναπηρικά αμαξίδια και μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα . Ο στόλος των 94 μονάδων Desiro HC θα αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά της περιφερειακής υπηρεσίας της Αιγύπτου, εξασφαλίζοντας γρήγορα, άνετα και ενεργειακά αποδοτικά ταξίδια.

Το περιφερειακό τρένο Desiro HC
«Το εναρκτήριο δρομολόγιο του περιφερειακού τρένου Desiro και η άφιξη του Velaro σηματοδοτούν μια καθοριστική στιγμή στη στρατηγική εκσυγχρονισμού των μεταφορών της Αιγύπτου», δήλωσε ο Υπουργός Μεταφορών, Αντιστράτηγος Kamel El-Wazir . «Αυτό το έργο τρένου υψηλής ταχύτητας θα βοηθήσει στον επαναπροσδιορισμό της εμπειρίας των επιβατών, στη μείωση του χρόνου ταξιδιού και στην ενίσχυση της συνδεσιμότητας μεταξύ των πόλεων. Αντανακλά τη δέσμευσή μας για την οικοδόμηση ενός σύγχρονου, ασφαλούς και βιώσιμου σιδηροδρομικού δικτύου που θα εξυπηρετεί τον λαό μας και θα υποστηρίζει την οικονομική ανάπτυξη της Αιγύπτου για τις επόμενες γενιές».
Κατασκευάζοντας ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα υψηλής ταχύτητας στον κόσμο
Το έργο υψηλής ταχύτητας της Αιγύπτου θα καλύψει τελικά πάνω από 2.000 χιλιόμετρα , συνδέοντας βασικές πόλεις και βιομηχανικά κέντρα σε όλη τη χώρα. Το σύστημα θα αποτελείται από 41 τρένα υψηλής ταχύτητας Velaro , 94 περιφερειακά τρένα Desiro HC και 41 ατμομηχανές Vectron , όλα με την υποστήριξη 15ετούς δέσμευσης συντήρησης της Siemens Mobility .
Το εύρος και η φιλοδοξία του έργου τοποθετούν την Αίγυπτο στην πρώτη γραμμή της βιώσιμης ανάπτυξης των μεταφορών στη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Θα βελτιώσει την πρόσβαση σε θέσεις εργασίας, τουρισμό και υπηρεσίες, θέτοντας παράλληλα νέα πρότυπα για την ταχύτητα, την ασφάλεια και την ενεργειακή απόδοση.
«Τα εναρκτήρια ορόσημα των κεντρικών σταθμών Velaro και Desiro αναδεικνύουν το τολμηρό όραμα της Αιγύπτου για τον μετασχηματισμό της κινητικότητας», δήλωσε ο Michael Peter, Διευθύνων Σύμβουλος της Siemens Mobility . «Είμαστε περήφανοι που παρέχουμε τεχνολογία που όχι μόνο συνδέει τις πόλεις, αλλά και ενδυναμώνει τους ανθρώπους και υποστηρίζει την οικονομική ανάπτυξη μέσω καθαρότερων, ταχύτερων και πιο έξυπνων σιδηροδρομικών μεταφορών».
Το 15ετές πρόγραμμα συντήρησης της εταιρείας καλύπτει ολόκληρο το σιδηροδρομικό σύστημα, διασφαλίζοντας την επιχειρησιακή αξιοπιστία και την απόδοση του κύκλου ζωής. Η διαχείριση ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων, η προγνωστική συντήρηση και η εκπαίδευση του εργατικού δυναμικού θα είναι κεντρικής σημασίας για τη διατήρηση της αποτελεσματικότητας και της ασφάλειας του δικτύου.
Η Siemens Mobility παρουσίασε το τρένο υψηλής ταχύτητας Velaro στο αιγυπτιακό κοινό για πρώτη φορά στην TransMEA 2025, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός στο φιλόδοξο σχέδιο της Αιγύπτου να κατασκευάσει ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά δίκτυα υψηλής ταχύτητας στον κόσμο. Στην εκδήλωση, το περιφερειακό τρένο Desiro HC ολοκλήρωσε επίσης την πρώτη επιτυχημένη δοκιμαστική του διαδρομή σε νεόδμητες γραμμές κοντά στο Κάιρο.

Και τα δύο ορόσημα γιορτάστηκαν κατά τη διάρκεια των επίσημων εγκαινίων της έκθεσης TransMEA, παρουσία του πρωθυπουργού της Αιγύπτου, Μουσταφά Μαντμπούλι , του υπουργού Μεταφορών Καμέλ Ελ-Βαζίρ , του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Siemens AG, Ρόλαντ Μπους , του διευθύνοντος συμβούλου της Siemens Mobility, Μάικλ Πίτερ , και άλλων διακεκριμένων προσκεκλημένων.
Βασικά ορόσημα για τον σιδηροδρομικό μετασχηματισμό της Αιγύπτου
Τα αποκαλυπτήρια του Velaro και η πρώτη λειτουργία του Desiro HC υπογραμμίζουν τον ρόλο της Siemens Mobility στον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων της Αιγύπτου. Το έργο, που αναπτύχθηκε ως μέρος ενός έτοιμου για χρήση συστήματος υψηλής ταχύτητας σε συνεργασία με την Arab Contractors και την Orascom Construction , στοχεύει στη σύνδεση εκατομμυρίων ανθρώπων με γρήγορες, αξιόπιστες και βιώσιμες μεταφορές.
Η Αίγυπτος κατασκευάζει ένα δίκτυο υψηλής ταχύτητας 2.000 χιλιομέτρων που περιλαμβάνει τρεις κύριες γραμμές που θα συνδέουν το Κάιρο, την Άιν Σούχνα, την Αλεξάνδρεια, τη Μάρσα Ματρούχ, το Λούξορ και το Ασουάν – φτάνοντας σχεδόν το 90% του πληθυσμού . Μόλις ολοκληρωθεί, θα γίνει το έκτο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό σύστημα υψηλής ταχύτητας στον κόσμο , μειώνοντας τους χρόνους ταξιδιού έως και 50% και σημαντικά τις εκπομπές CO₂.
Προσαρμογή τεχνολογίας υψηλής ταχύτητας για το περιβάλλον της Αιγύπτου
Το τρένο υψηλής ταχύτητας Velaro , κατασκευασμένο ειδικά για τις ερημικές συνθήκες της Αιγύπτου, μπορεί να φτάσει ταχύτητες έως και 250 χλμ./ώρα και μπορεί να φιλοξενήσει 489 επιβάτες . Βασιζόμενη σε δεκαετίες παγκόσμιας εμπειρίας, η Siemens Mobility έχει βελτιστοποιήσει το τρένο για μέγιστη ανθεκτικότητα και απόδοση σε ακραία κλίματα.
Χρησιμοποιώντας τα ψηφιακά εργαλεία διδύμων της Altair , οι μηχανικοί βελτίωσαν τον σχεδιασμό για να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις της θερμότητας, της άμμου και της σκόνης μέσω ισχυρού φιλτραρίσματος και προηγμένων συστημάτων ψύξης. Το αποτέλεσμα είναι ένα τρένο ικανό να διατηρεί την αξιοπιστία, την ασφάλεια και την άνεση ακόμη και σε σκληρά ερημικά περιβάλλοντα.
«Βρισκόμαστε μάρτυρες του μέλλοντος της κινητικότητας στην Αίγυπτο να διαμορφώνεται», δήλωσε ο Roland Busch, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Siemens AG . «Η δημόσια πρεμιέρα του τρένου υψηλής ταχύτητας Velaro στο TransMEA και η πρώτη διαδρομή του περιφερειακού τρένου Desiro αποτελούν ισχυρά σύμβολα προόδου και συνεργασίας. Αυτά τα ορόσημα αντικατοπτρίζουν τη δέσμευσή μας να παρέχουμε τεχνολογία παγκόσμιας κλάσης και να υποστηρίζουμε το όραμα της Αιγύπτου για βιώσιμη κινητικότητα και οικονομική ανάπτυξη. Μαζί με τους συνεργάτες μας, είμαστε περήφανοι που βοηθάμε στην κατασκευή του νέου σιδηροδρομικού δικτύου υψηλής ταχύτητας της Αιγύπτου - σύντομα του έκτου μεγαλύτερου στον κόσμο - που θα συνδέει εκατομμύρια Αιγύπτιους σε όλη τη χώρα και θα μεταμορφώνει την κινητικότητα για τις επόμενες γενιές».
Το Desiro HC: περιφερειακή συνδεσιμότητα για ένα αναπτυσσόμενο δίκτυο
Παράλληλα με το Velaro, το περιφερειακό τρένο υψηλής χωρητικότητας (HC) Desiro της Siemens Mobility ολοκλήρωσε την πρώτη δοκιμαστική του διαδρομή δυτικά του Καΐρου. Το τρένο έχει σχεδιαστεί για την Πράσινη Γραμμή , μια διαδρομή 660 χιλιομέτρων που συνδέει το Κάιρο με την Άιν Σούχνα, την Αλεξάνδρεια και τη Μάρσα Ματρούχ – έναν διάδρομο που συχνά περιγράφεται ως «η Διώρυγα του Σουέζ στις Σιδηροδρομικές Μεταφορές ».
Κάθε Desiro HC προσφέρει 849 θέσεις επιβατών , κλιματισμό, προστασία τρένων ETCS Επιπέδου 2 , πρόσβαση για αναπηρικά αμαξίδια και μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα . Ο στόλος των 94 μονάδων Desiro HC θα αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά της περιφερειακής υπηρεσίας της Αιγύπτου, εξασφαλίζοντας γρήγορα, άνετα και ενεργειακά αποδοτικά ταξίδια.

Το περιφερειακό τρένο Desiro HC
«Το εναρκτήριο δρομολόγιο του περιφερειακού τρένου Desiro και η άφιξη του Velaro σηματοδοτούν μια καθοριστική στιγμή στη στρατηγική εκσυγχρονισμού των μεταφορών της Αιγύπτου», δήλωσε ο Υπουργός Μεταφορών, Αντιστράτηγος Kamel El-Wazir . «Αυτό το έργο τρένου υψηλής ταχύτητας θα βοηθήσει στον επαναπροσδιορισμό της εμπειρίας των επιβατών, στη μείωση του χρόνου ταξιδιού και στην ενίσχυση της συνδεσιμότητας μεταξύ των πόλεων. Αντανακλά τη δέσμευσή μας για την οικοδόμηση ενός σύγχρονου, ασφαλούς και βιώσιμου σιδηροδρομικού δικτύου που θα εξυπηρετεί τον λαό μας και θα υποστηρίζει την οικονομική ανάπτυξη της Αιγύπτου για τις επόμενες γενιές».
Κατασκευάζοντας ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα υψηλής ταχύτητας στον κόσμο
Το έργο υψηλής ταχύτητας της Αιγύπτου θα καλύψει τελικά πάνω από 2.000 χιλιόμετρα , συνδέοντας βασικές πόλεις και βιομηχανικά κέντρα σε όλη τη χώρα. Το σύστημα θα αποτελείται από 41 τρένα υψηλής ταχύτητας Velaro , 94 περιφερειακά τρένα Desiro HC και 41 ατμομηχανές Vectron , όλα με την υποστήριξη 15ετούς δέσμευσης συντήρησης της Siemens Mobility .
Το εύρος και η φιλοδοξία του έργου τοποθετούν την Αίγυπτο στην πρώτη γραμμή της βιώσιμης ανάπτυξης των μεταφορών στη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Θα βελτιώσει την πρόσβαση σε θέσεις εργασίας, τουρισμό και υπηρεσίες, θέτοντας παράλληλα νέα πρότυπα για την ταχύτητα, την ασφάλεια και την ενεργειακή απόδοση.
«Τα εναρκτήρια ορόσημα των κεντρικών σταθμών Velaro και Desiro αναδεικνύουν το τολμηρό όραμα της Αιγύπτου για τον μετασχηματισμό της κινητικότητας», δήλωσε ο Michael Peter, Διευθύνων Σύμβουλος της Siemens Mobility . «Είμαστε περήφανοι που παρέχουμε τεχνολογία που όχι μόνο συνδέει τις πόλεις, αλλά και ενδυναμώνει τους ανθρώπους και υποστηρίζει την οικονομική ανάπτυξη μέσω καθαρότερων, ταχύτερων και πιο έξυπνων σιδηροδρομικών μεταφορών».
Το 15ετές πρόγραμμα συντήρησης της εταιρείας καλύπτει ολόκληρο το σιδηροδρομικό σύστημα, διασφαλίζοντας την επιχειρησιακή αξιοπιστία και την απόδοση του κύκλου ζωής. Η διαχείριση ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων, η προγνωστική συντήρηση και η εκπαίδευση του εργατικού δυναμικού θα είναι κεντρικής σημασίας για τη διατήρηση της αποτελεσματικότητας και της ασφάλειας του δικτύου.