Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025

Αυστραλία: Τρένα δεν χωράνε στις αποβάθρες!

Ορισμένες περιφερειακές πλατφόρμες τρένων της Βικτώριας είναι πολύ μικρές για τρένα VLocity έξι βαγονιών

Επιβάτες αποβιβάζονται στον σταθμό Pyramid στη βόρεια Βικτώρια, όπου το τρένο είναι μακρύτερο από την πλατφόρμα. ( ABC News: Nethma Dandeniya )

abc.net.au

Ο Σύνδεσμος Χρηστών Δημόσιων Συγκοινωνιών της Βικτώριας καλεί την πολιτειακή κυβέρνηση να επεκτείνει τις πλατφόρμες σε όλους τους περιφερειακούς σταθμούς.

Περισσότερο από το ένα τρίτο των περιφερειακών αποβάθρων της Βικτώριας είναι πολύ μικρές για να φιλοξενήσουν τα τρένα VLocity έξι βαγονιών της V/Line.

Η V/Line εκτελεί δρομολόγια επιβατικών τρένων σε περισσότερους από 90 σταθμούς σε όλη την πολιτεία, 36 από τους οποίους έχουν τουλάχιστον μία πλατφόρμα που είναι πολύ μικρή για να εξυπηρετήσει την πιο σύγχρονη υπηρεσία του σιδηροδρομικού φορέα.

Αλλά το έλλειμμα δεν τελειώνει εκεί, σύμφωνα με την Ένωση Χρηστών Δημόσιων Συγκοινωνιών της Βικτώριας (PTUA).

«Ορισμένες [από αυτές] τις πλατφόρμες δεν μπορούν καν να φιλοξενήσουν τρένα τριών βαγονιών, επομένως υπάρχει πρόβλημα εκεί», δήλωσε ο εκπρόσωπος της PTUA, Πολ Γουέστκοτ.

Η περιφερειακή περιοχή της Βικτώριας έχει τουλάχιστον 13 σταθμούς όπου τα τρένα που λειτουργούν υπερυψώνονται πάνω από τον σταθμό.

Η πλατφόρμα στον σταθμό Dingee είναι μικρότερη από το τρένο. ( ABC News: Tim Purdie )

Ο κ. Γουέστκοτ είπε ότι αυτό έθετε σε κίνδυνο τους επιβάτες.

«Προφανώς πρόκειται για ένα μεγάλο πρόβλημα ασφάλειας», είπε.

Η V/Line εκτελεί ένα μείγμα τρένων σε όλο το δίκτυό της, με τις υπηρεσίες VLocity έξι βαγονιών να εκτελούν δρομολόγια κυρίως μεταξύ μεγάλων πόλεων σε απόσταση λίγων ωρών από τη Μελβούρνη.

«Προφανώς, η προσέλευση μειώνεται όσο πιο μακριά απομακρυνθείτε από το κέντρο [της Μελβούρνης], αλλά τελικά, ο κύριος περιορισμός είναι η μη διαθεσιμότητα πλατφορμών», δήλωσε ο κ. Γουέστκοτ.

Οι σταθμοί πρέπει να έχουν μήκος τουλάχιστον 159 μέτρα για να εξυπηρετήσουν μια υπηρεσία VLocity έξι βαγονιών.

Πόση ώρα;

Ο κίνδυνος που σχετίζεται με τις κοντές πλατφόρμες τονίστηκε όταν ο Ντάνιελ Κέλι έσπασε το πόδι του αφού κατέβηκε από ένα τρένο V/Line στο Pyramid Hill στη γραμμή Swan Hill, βορειοδυτικά της Echuca.

Ο Ντάνιελ Κέλι, 56 ετών, έσπασε το πόδι του αφού έπεσε από τρένο στον σταθμό Pyramid. ( Παρέχεται από: Pyramid Hill )

Το τρένο ήταν μακρύτερο από την πλατφόρμα. Ο κ. Κέλι έπεσε στις γραμμές, σπάζοντας την κνήμη του.

Η V/Line έχει έκτοτε εισαγάγει νέα μέτρα ασφαλείας στη γραμμή Swan Hill, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης «pull-up banner» για να μπλοκάρουν τις πόρτες των βαγονιών σε μικρές πλατφόρμες.

Η PTUA δήλωσε ότι τέσσερις από τις μικρότερες πλατφόρμες της Βικτώριας — Dingee (72 μ.), Elmore (73 μ.), Pyramid (77 μ.) και Heathcote Junction (45 μ.) — δεν μπορούσαν να εξυπηρετήσουν με ασφάλεια μια υπηρεσία τριών βαγονιών.

Η V/Line δήλωσε ότι διέθετε περισσότερους από 90 σταθμούς σε όλο το δίκτυο, με πολλές πλατφόρμες να έχουν κατασκευαστεί πριν από δεκαετίες και να έχουν σχεδιαστεί για το σιδηροδρομικό σύστημα και το τροχαίο υλικό της Βικτώριας εκείνη την εποχή.

Σε ανακοίνωσή της, η κυβέρνηση της Βικτώριας ανέφερε ότι οι επιβάτες ήταν διαθέσιμοι σε ανακοινώσεις και βοήθεια κατά την επιβίβαση και την αποβίβαση από το τρένο σε σταθμούς όπου η πλατφόρμα ήταν μικρότερη από το τρένο.

Ένα τρένο V/Line τριών βαγονιών που περνάει δίπλα από σπίτια σε ένα τμήμα μονής γραμμής. ( ABC News: Steven Schubert )
Φτιάξτε το και θα έρθουν;

Η PTUA θέλει από την κυβέρνηση της πολιτείας να επεκτείνει τις κοντινές πλατφόρμες, υποστηρίζοντας ότι αυτό θα προστατεύσει το δίκτυο για το μέλλον και θα μειώσει τον υπερπληθυσμό στις υπηρεσίες τριών βαγονιών.

Αλλά ορισμένοι περιφερειακοί υποστηρικτές λένε ότι η προτεραιότητα είναι περισσότερα βαγόνια.

Περισσότερο από το ένα τρίτο των πλατφορμών V/Line δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τα νεοεισαχθέντα τρένα VLocity. ( Παροχή: Υπουργείο Μεταφορών Βικτώριας )

Ο εκπρόσωπος της Ομάδας Δράσης Συνοριακών Σιδηροδρόμων, Τζον Ντάνσταν, δήλωσε ότι η βορειοανατολική Βικτώρια υποφέρει από υπερπληθυσμό και έλλειψη τροχαίου υλικού.

Οι περισσότερες υπηρεσίες ήταν υπεράριθμες, με τους επιβάτες είτε να μπαίνουν σε λεωφορεία είτε να αναγκάζονται να στέκονται όρθιοι σε όλη τη διαδρομή μέχρι τη Μελβούρνη, είπε.

Ο Τζον Ντάνσταν λέει ότι η επέκταση των πλατφορμών δεν αποτελεί «πρωταρχικό μέλημά» του. ( Παροχή: Ντένις Τούχι )

«Δεδομένης της έλλειψης χρημάτων και του ενδιαφέροντος [από την] κυβέρνηση της Βικτώριας να δαπανήσει χρήματα για τους περιφερειακούς σιδηροδρόμους, δεν πρόκειται να ζητήσουμε την επέκταση αυτών των πλατφορμών, επειδή όσα εκατομμύρια κι αν δαπανηθούν για αυτά δεν θα διατεθούν σε νέα βαγόνια», δήλωσε ο κ. Ντάνσταν.

Είπε ότι η V/Line θα πρέπει να διερευνήσει την τροποποίηση των συστημάτων ελέγχου της ώστε να κλειδώνουν ορισμένες πόρτες όταν τα τρένα φτάνουν σε μικρότερους σταθμούς, ως πρόσθετο μέτρο ασφαλείας.

Το ABC κατανοεί ότι οι αναβαθμίσεις των σταθμών ιεραρχούνται με βάση την πελατεία, τη ζήτηση, την περιφερειακή ανάπτυξη, την ασφάλεια και την προσβασιμότητα.