
en.bladi.net
Η Ισπανία είχε διαθέσει προϋπολογισμό 1,6 εκατομμυρίων ευρώ για την ενημέρωση των μελετών σκοπιμότητας του έργου. Η σήραγγα θα πρέπει να έχει μήκος 42 χιλιόμετρα και βάθος 475 μέτρα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η ολοκλήρωσή της θα μπορούσε να επιτευχθεί έως το 2040. Το έργο στοχεύει στην ενίσχυση της επιβατικής και εμπορευματικής κυκλοφορίας μεταξύ των δύο ηπείρων.
Στο διπλωματικό μέτωπο, το έργο αναμένεται να ενισχύσει τη συνεργασία μεταξύ Ισπανίας και Μαρόκου, καθώς οι δύο χώρες διοργανώνουν από κοινού το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2030 και συνεργάζονται κάθε χρόνο στο πλαίσιο της Επιχείρησης Marhaba, η οποία σηματοδοτεί την επιστροφή των Μαροκινών από την Ευρώπη στο Μαρόκο κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
Ωστόσο, πρέπει να αντιμετωπιστούν σημαντικές προκλήσεις για να διασφαλιστεί η επιτυχία αυτού του έργου. Η κυριότερη έγκειται στην πολύπλοκη γεωλογική φύση του στενού, μιας περιοχής σεισμικής δραστηριότητας. Επιπλέον, το ζήτημα της χρηματοδότησης παραμένει. Σύμφωνα με πηγές, η σήραγγα μεταξύ Μαρόκου και Ισπανίας θα απαιτήσει δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις ύψους σχεδόν 50 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Η σήραγγα του Πορθμού του Γιβραλτάρ είναι μια προτεινόμενη υποθαλάσσια σιδηροδρομική γραμμή που έχει σχεδιαστεί για να συνδέσει την Ευρώπη και την Αφρική. Επί χρόνια, η Ισπανία και το Μαρόκο συνεργάζονται σε αυτό το όνειρο της κατασκευής μιας μόνιμης σιδηροδρομικής σύνδεσης κάτω από το Πορθμό, δημιουργώντας ένα άμεσο πέρασμα για τρένα υψηλής ταχύτητας.
Η πρόκληση έγκειται στο τεράστιο βάθος του στενού —έως και 900 μέτρα— και στην πολύπλοκη, ενεργό γεωλογία, που απαιτεί μια προηγμένη μηχανική λύση πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Εάν ολοκληρωθεί με επιτυχία, αυτή η σήραγγα 40 χιλιομέτρων θα αποτελέσει ένα παγκόσμιο ορόσημο υποδομών, μεταμορφώνοντας δραματικά το διεθνές εμπόριο και τα ταξίδια, συνδέοντας την ευρωπαϊκή και την αφρικανική ήπειρο με μια απρόσκοπτη, άμεση χερσαία διαδρομή για πρώτη φορά.