Η Γερμανία κατέγραψε τον μεγαλύτερο αριθμό επιβατών

Το 2024, πραγματοποιήθηκαν σιδηροδρομικές μεταφορές στην ΕΕ σε 443 δισεκατομμύρια επιβατοχιλιόμετρα (pkm) , από 419 δισεκατομμύρια το 2023 (+5,8%). Αυτός είναι ο υψηλότερος αριθμός που αναφέρθηκε από τις κύριες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις από την έναρξη της συλλογής δεδομένων το 2004.
ec.europa.eu
Αυτές οι πληροφορίες προέρχονται από στοιχεία για τις σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών που δημοσιεύθηκαν σήμερα από την Eurostat. Το άρθρο παρουσιάζει μια σειρά από ευρήματα από τα πιο λεπτομερή άρθρα του Statistics Explained σχετικά με τις στατιστικές για τις σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών - τριμηνιαία και ετήσια δεδομένα και στατιστικά στοιχεία για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές .
Η Γερμανία κατέγραψε τον μεγαλύτερο αριθμό επιβατών που μεταφέρθηκαν, με 2.904 εκατομμύρια, έναντι της Γαλλίας (1.320 εκατομμύρια) και της Ιταλίας (843 εκατομμύρια). Στο άλλο άκρο της κλίμακας ήταν η Λιθουανία με 5 εκατομμύρια, η Εσθονία (8 εκατομμύρια) και η Ελλάδα (14 εκατομμύρια).
Η Ουγγαρία είχε μακράν τον υψηλότερο ρυθμό αύξησης στον αριθμό των μεταφερόμενων επιβατών (+60,0%), έναντι της Λετονίας (+13,9%) και της Ιρλανδίας (+10,0%) σε σύγκριση με το 2023, ενώ η Ρουμανία (-4,9%) και η Βουλγαρία (-3,1%) ανέφεραν μειώσεις.
Εν τω μεταξύ, σε σχέση με τον πληθυσμό κάθε χώρας της ΕΕ, το Λουξεμβούργο είχε την υψηλότερη αναλογία επιβατών κατά κεφαλήν με 32,8, ακολουθούμενη από τη Δανία (31,0) και τη Γερμανία (30,0). Το χαμηλότερο ποσοστό παρατηρήθηκε στην Ελλάδα και τη Λιθουανία (και οι δύο 1,5), ακολουθούμενες από τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία (και οι δύο 3,6).
Οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές παρουσιάζουν μείωση 0,8% το 2024
Εξετάζοντας τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές στην ΕΕ για τις κύριες επιχειρήσεις, αυτές έφτασαν τα 375 δισεκατομμύρια τονοχιλιόμετρα (tkm) το 2024, από 378 δισεκατομμύρια tkm το 2023 (-0,8%).
Η Γερμανία ήταν μακράν ο κύριος παράγοντας που συνέβαλε στην απόδοση των σιδηροδρομικών μεταφορών στην ΕΕ με 126.320 εκατομμύρια tkm, έναντι της Πολωνίας (56.713 εκατομμύρια tkm) και της Γαλλίας (32.249 εκατομμύρια tkm). Στο άλλο άκρο της κλίμακας, η Ιρλανδία, το Λουξεμβούργο, η Ελλάδα και η Εσθονία κατέγραψαν λιγότερα από 1.000 εκατομμύρια tkm το 2024.
Οι κύριοι τύποι εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικώς στην ΕΕ το 2024, με βάση τα tkm που πραγματοποιήθηκαν, ήταν «μεταλλεύματα» (12,2%), «οπτάνθρακας και προϊόντα διύλισης πετρελαίου» (10,1%) και «βασικά μέταλλα· μεταποιημένα μεταλλικά προϊόντα» (8,9%).

