Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2025

Κι όμως, 250 Έλληνες του εξωτερικού θέλουν να δουλέψουν στον ΟΣΕ

Το υπουργείο Μεταφορών έχει στη διάθεσή του δεκάδες βιογραφικά Ελλήνων με εμπειρία για τη στελέχωση του νέου ΟΣΕ

Στην κατεύθυνση του «μοντέλου ΔΕΗ» που έχει επιλέξει η κυβέρνηση και με μαζικό ενδιαφέρον από Ελληνες του εξωτερικού με σημαντική εμπειρία στους σιδηρόδρομους δρομολογείται η στελέχωση της νέας εταιρείας Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι Α.Ε., που αποτελεί το διάδοχο σχήμα των ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ.

protothema.gr

Οπως αποκαλύπτει σήμερα το «ΘΕΜΑ», τα πρόσωπα της διοίκησης έχουν αποκρυσταλλωθεί, ενώ σημαντική θα είναι το επόμενο διάστημα και η στελέχωση των βασικών διευθύνσεων του νέου οργανισμού με πρόσωπα που έχουν εμπειρία σε αντίστοιχες εταιρείες χωρών του εξωτερικού και ανταποκρίνονται ήδη με ενδιαφέρον που εκδήλωσαν στην πλατφόρμα braingain.ose.gr που δρομολογήθηκε από τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη που έχει αναλάβει αυτό το project.

Ο Χρήστος Παληός καλείται να τρέξει το νέο πρότζεκτ των σιδηρόδρομων

O άνθρωπος που καλείται να «τρέξει» αυτό το νέο project είναι ο Χρήστος Παληός, ο οποίος θα φορέσει το κοστούμι που φόρεσε προ ετών ο Γιώργος Στάσσης στη ΔΕΗ, με την ελπίδα για την κυβέρνηση να αντεπεξέλθει κατά τον ίδιο τρόπο στον ρόλο του. Ο νέος CEO της Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι Α.Ε. ήταν μέχρι πρότινος διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, αναλαμβάνοντας αμέσως μετά την τραγωδία των Τεμπών.

Ολοκλήρωσε την πολυσυζητημένη σύμβαση 717, που εγκαθιστούσε τη σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση στον βασικό άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Πλατύ αλλά και τη Σύμβαση 10005, που εγκαθιστούσε το σύστημα ETCS επί γραμμής σε τμήματα του άξονα ΠΑΘΕ/Π. Παράλληλα, κατά τη θητεία του στην ΕΡΓΟΣΕ ολοκληρώθηκε το έργο της νέας γραμμής στο τμήμα Πολύκαστρο - Ειδομένη, οι νέες σιδηροδρομικές γέφυρες στον Γαλλικό ποταμό και σημαντικά έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης. Την ίδια περίοδο εξασφαλίστηκε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση που ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ για κρίσιμα σιδηροδρομικά έργα της χώρας.

Τεχνογνωσία

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Μεταφορών, είναι ενθαρρυντικά τα στοιχεία ανταπόκρισης Ελλήνων του εξωτερικού για να συμμετάσχουν σε θέσεις-κλειδιά της νέας εταιρείας. Μέχρι πριν από λίγες μέρες, στην πλατφόρμα braingain.ose.gr είχαν γίνει 249 αιτήσεις ενδιαφέροντος, με τους αιτούντες να προέρχονται κατά βάση από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ολλανδία, τη Γαλλία και την Ελβετία, χώρες στις οποίες δηλαδή τα τρένα είναι βασικό μέσο μεταφοράς. Ο μέσος όρος εμπειρίας των αιτούντων είναι 13 χρόνια, αν και πολλοί έχουν ήδη πάνω από 15 χρόνια εργασίας σε επιχειρήσεις του χώρου. Κατά μέσο όρο, επίσης, έχουν εργαστεί 10 χρόνια στο εξωτερικό και έχουν εμπειρία σε εταιρείες-κολοσσούς όπως η Network Rail, η Deutsche Bahn, η Eurostar, η Hitachi, η Alstom, η Siemens κ.ο.κ.

Η πρώτη προτεραιότητα της νέας εταιρείας θα είναι η πλήρης λειτουργία του συστήματος αυτόματης πέδησης ETCS, τα έργα για το οποίο προχωρούν στη Θεσσαλία και αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί έως το καλοκαίρι του 2026, με τον κ. Κυρανάκη να αναφέρει προ ημερών ότι είναι και λίγο μπροστά από το χρονοδιάγραμμα. Επίσης, στο μικροσκόπιο μπαίνει ο ευρύτερος ψηφιακός μετασχηματισμός του σιδηρόδρομου και έργα που θα αλλάξουν ριζικά το επίπεδο ασφάλειας και τον τρόπο διαχείρισης της κυκλοφορίας.

Ηδη, εδώ και μήνες έχει ξεκινήσει τη λειτουργία του το σύστημα γεωεντοπισμού των τρένων, ώστε όταν δύο συρμοί μπαίνουν στην ίδια γραμμή το «μήνυμα» να φτάνει μέσα σε δευτερόλεπτα, ενώ στο πλαίσιο της νέας εταιρικής δομής θα λειτουργεί και το Ενιαίο Κέντρο Κυκλοφορίας, όπου θα εποπτεύεται πολύ καλύτερα η κυκλοφορία των συρμών στο δίκτυο. Στο «τραπέζι» είναι επίσης η ανανέωση του τροχαίου υλικού, με τρένα πιο άνετα και σύγχρονα, ενώ στην αποστολή της νέας εταιρείας περιλαμβάνεται και η αναβάθμιση του εμπορικού ρόλου των τρένων, με στόχο την ουσιαστική διασύνδεση με τα μεγάλα λιμάνια της χώρας (Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης, Καβάλας).

Το νέο Δ.Σ.Πρόεδρος στο νέο Διοικητικό Συμβούλιο αναλαμβάνει ο καθηγητής Διοίκησης Παραγωγής και Υπηρεσιών στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (ΔΕΤ) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Γιώργος Ιωάννου. Ο κ. Ιωάννου, επίσης πρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΣΕ από το τέλος του 2024, ενώ από το 2019 έως το 2022 ήταν CEO του Ελληνικού Χρηματιστηρίου Ενέργειας. Κατά το παρελθόν, θήτευσε ως μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Καινοτομίας και ήταν για χρόνια senior manager στην Deloitte. Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. θα είναι η Κρίστη Αγαπητού, επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Τουριστικών Σπουδών του ΠΑΠΕΙ, ενώ έχει εμπειρία ως σύμβουλος επιχειρήσεων και έχει διατελέσει ελέγκτρια στο Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων της ΑΑΔΕ.

Το 2023 διεκδίκησε τον Δήμο Χαλανδρίου απέναντι στον νυν δήμαρχο Σίμο Ρούσσο. Εκτός του κ. Παληού που θα μετέχει στο Δ.Σ., μέλος του είναι και ο αναπληρωτής CEO Βαγγέλης Χριστογιάννης, ο οποίος είναι μηχανικός του ΕΜΠ και διδάκτωρ του ΑΠΘ, με εξειδίκευση στην ανάλυση οικονομικής αποδοτικότητας σιδηροδρομικών διαδρόμων. Διαθέτει εμπειρία άνω των 20 ετών στον ΟΣΕ, όπου έχει διατελέσει σε καίριες θέσεις ευθύνης με αντικείμενο τη συντήρηση, την επιθεώρηση και τη διαχείριση έργων υποδομής στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Τέλος, στο Δ.Σ. μετέχουν ο Θανάσης Στάβερης, πρώην γενικός γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της Tools of Tech, εταιρείας με αντικείμενο την τεχνολογική συμβουλευτική, την κυβερνοασφάλεια και την εφαρμογή Τεχνητής Νοημοσύνης στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, η Κατερίνα Δεμερούτη, που είναι από το 2021 γενική διευθύντρια Εταιρικής Υποστήριξης της ΣΤΑΣΥ, έχοντας υπό την ευθύνη της κρίσιμες λειτουργίες όπως τα οικονομικά, τις προμήθειες, την πληροφορική και τη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού και τέλος ο ηλεκτρολόγος μηχανικός Μάριος Μπομπόπουλος, με πάνω από 15 χρόνια διεθνούς εμπειρίας στους τομείς των σιδηρόδρομων και της ενέργειας. Σήμερα είναι διευθύνων σύμβουλος της PPC Inspectra του ομίλου ΔΕΗ, ενώ στο παρελθόν υπηρέτησε ως director του PPC Innovation Hub και ως programme engineering manager στη Network Rail στο Ηνωμένο Βασίλειο.