Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025

Η Μόσχα παρουσιάζει το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας στην Ευρώπη


Ο πρωθυπουργός Μισούστιν ανακοινώνει το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο της Ευρώπης.

Ο Ρώσος πρωθυπουργός Μιχαήλ Μισούστιν ανακοίνωσε σχέδια για ένα τεράστιο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας (HSR), το οποίο θα γίνει το μεγαλύτερο στην Ευρώπη, με μήκος άνω των 4.500 χιλιομέτρων (2.800 μίλια). Το σύστημα θα χρησιμοποιεί τρένα εγχώριας κατασκευής, ικανά να φτάσουν τα 400 χλμ/ώρα (250 μίλια/ώρα).

newsarenaindia.com

Σε κυβερνητική συνεδρίαση την Τρίτη, ο Μισούστιν δήλωσε ότι η νέα γραμμή θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Μόσχας και Αγίας Πετρούπολης από τέσσερις ώρες σε λίγο πάνω από δύο. Το δίκτυο θα συνδέει επίσης τη Μόσχα με το Μινσκ, το Άντλερ στη Μαύρη Θάλασσα, το Εκατερίνεμπουργκ στα Ουράλια, το Ριαζάν και αρκετές άλλες πόλεις.

«Τα ταξίδια μεταξύ πόλεων δεν θα πρέπει να είναι μόνο ασφαλή και άνετα, αλλά και όχι πολύ χρονοβόρα», δήλωσε ο Μισούστιν. «Στον σύγχρονο κόσμο, ο χρόνος γίνεται ολοένα και πιο πολύτιμος. Εξαιτίας αυτού, τελειοποιούμε τεχνολογίες για ταχύτερα ταξίδια και [εργαζόμαστε] σε ένα σχέδιο ανάπτυξης για σιδηροδρομικές υποδομές υψηλής ταχύτητας».

Επιβεβαίωσε ότι το έργο έχει εγκριθεί από τον Πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν και θα ολοκληρωθεί εντός των επόμενων έξι μηνών.

Η κατασκευή της πρώτης γραμμής HSR, μεταξύ Μόσχας και Αγίας Πετρούπολης, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη. Η διαδρομή των 679 χιλιομέτρων θα είναι η πρώτη που θα περιλαμβάνει τη νέα γενιά τρένων υψηλής ταχύτητας.

Ο Μισούστιν δεν αποκάλυψε λεπτομέρειες σχετικά με τις προδιαγραφές του τρένου, αλλά δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης υποδηλώνουν ότι το όνομα θα μπορούσε να επιλεγεί μέσω δημόσιας ψηφοφορίας, με προτάσεις όπως το «Luch», η ρωσική λέξη για «ακτίνα φωτός».

Η τρέχουσα γραμμή μεταξύ Μόσχας και Αγίας Πετρούπολης εξυπηρετείται από τα τρένα Siemens Velaro Sapsan, τα οποία έχουν μέγιστη ταχύτητα 250 χλμ./ώρα.

Μόλις ολοκληρωθεί, το σύστημα HSR της Ρωσίας θα ξεπεράσει το δίκτυο των 3.970 χλμ. της Ισπανίας, το οποίο είναι σήμερα το μεγαλύτερο στην Ευρώπη και δεύτερο παγκοσμίως, πίσω μόνο από την Κίνα.

Τα νέα ρωσικά τρένα θα ξεπεράσουν επίσης το ταχύτερο της Ευρώπης, το γαλλικό TGV, το οποίο φτάνει σε ταχύτητα έως και 320 χλμ/ώρα, συνδέοντας το Λονδίνο και το Παρίσι σε τρεις ώρες.

Η Κίνα παραμένει ο παγκόσμιος ηγέτης στις σιδηροδρομικές μεταφορές υψηλής ταχύτητας, με περισσότερα από 64.000 χιλιόμετρα γραμμών σε λειτουργία. Λειτουργεί επίσης τα ταχύτερα τρένα στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου του Shanghai Maglev, το οποίο μπορεί να φτάσει τα 460 χλμ/ώρα, και του CR400 Fuxing Hao, που λειτουργεί με 350 χλμ/ώρα.