Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2025

Το μεγαλύτερο ταξίδι με τρένο στον κόσμο που κανείς δεν τολμά ποτέ να κάνει


Ειλικρινά, ακούγεται σαν ταξιδιωτική καυχησιολογία αν πεις σε κάποιον ότι έχεις κάνει το μεγαλύτερο ταξίδι με τρένο στον κόσμο. Αυτό συμβαίνει όταν επιβιβάζεσαι σε τρένο στην Πορτογαλία και κατεβαίνεις στη Σιγκαπούρη. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι ότι πρόκειται για μια λιγότερο μεγάλη περιπέτεια και περισσότερο για μια διαδρομή μετ' εμποδίων με λογικά μέτωπα.

www.aol.com

Τα δρομολόγια σπάνια ταιριάζουν, τα σύνορα αλλάζουν και ορισμένες διαδρομές έχουν εξαφανιστεί εντελώς. Το έπαθλο για να τερματίσετε είναι να αποδείξετε ότι μπορείτε να ξεπεράσετε ένα από τα πιο περίπλοκα σιδηροδρομικά ταξίδια που έχουν επιχειρηθεί ποτέ. Ιδού το διάσπαρτο παζλ της διαδρομής με το τρένο στη μεγαλύτερη δυνατή διαδρομή.

Ξεκινώντας από το Λάγος της Πορτογαλίας
Wikimedia Commons

Το ταξίδι ξεκινά με μια διαδρομή 3 ωρών και 40 λεπτών προς τη Λισαβόνα, με αλλαγή στο Tunes. Είναι ένα εύκολο τμήμα, αλλά απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό. Αυτό που είναι σημαντικό να γνωρίζετε είναι ότι κάθε εισιτήριο για το ταξίδι πρέπει να αγοραστεί ξεχωριστά, συχνά μέσω διαφορετικών ιστοσελίδων. Ακόμα και η πρώτη κίνηση υποδηλώνει το μπέρδεμα που επιφυλάσσει το μέλλον.

Μαραθώνιος Λισαβόνας-Μαδρίτης
 Youtube

Δεν υπάρχει άμεση σύνδεση, επομένως οι επιβάτες πρέπει να διακόψουν το ταξίδι τους στο Μπανταχόθ. Δύο κρατήσεις, δύο σιδηροδρομικά συστήματα και πιο αργά περιφερειακά τρένα σημαίνουν ότι η μέρα διαρκεί πολύ. Το καλύτερο είναι να δείτε μέρη της αγροτικής Ιβηρικής που τα τρένα υψηλής ταχύτητας αγνοούν, αν και αυτό έρχεται εις βάρος της παρακολούθησης του ρολογιού.

Μαδρίτη προς Βαρκελώνη Dash
Wikimedia Commons

Από τη Μαδρίτη, τα πράγματα επιταχύνονται ξαφνικά. Το δίκτυο υψηλής ταχύτητας της Ισπανίας μεταφέρει τους επιβάτες στη Βαρκελώνη σε περίπου 2 ώρες και 30 λεπτά. Οι Renfe, Iryo και Ouigo ανταγωνίζονται εδώ και προσφέρουν στους ταξιδιώτες μια γεύση από κομψό, σύγχρονο σιδηρόδρομο.

Διέλευση στη Γαλλία
Wikimedia Commons

Η σύνδεση TGV της Βαρκελώνης με το Παρίσι διαρκεί περίπου 6 ώρες και 45 λεπτά. Είναι αρκετά ομαλή και αξιόπιστη. Αυτή είναι επίσης η τελευταία αδιάλειπτη διαδρομή πριν αρχίσουν να εμφανίζονται τα κενά στα ταξίδια μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.

Το Εξπρές Εξπρές Παρισιού-Μόσχας που Εξαφανίστηκε
Wikimedia Commons

Κάποτε, αυτό το δρομολόγιο δύο φορές την εβδομάδα, αποτελούσε εύκολη πύλη εισόδου στη Ρωσία. Εξαφανίστηκε το 2019, αρχικά λόγω της πανδημίας και αργότερα του πολέμου στην Ουκρανία. Παρόμοιες υπηρεσίες προς το Βερολίνο και τη Βαρσοβία έχουν επίσης καταργηθεί, δημιουργώντας το μεγαλύτερο κενό στην ονειρεμένη διαδρομή.

Από τη Μόσχα στο Πεκίνο Epic
Wikimedia Commons

Πριν από τα πρόσφατα γεγονότα, οι διαδρομές της Υπερμογγολίας και της Υπερμαντζουρίας συνέδεαν τη Μόσχα με το Πεκίνο σε περίπου έξι ημέρες. Τώρα, υπάρχουν μόνο εναλλακτικές λύσεις μέσω πόλεων της βόρειας Κίνας, με επιπλέον μετεπιβιβάσεις. Ακόμα κι αν επέστρεφαν τα τρένα, οι βίζες και οι πολιτικές εντάσεις θα καθιστούσαν αυτό το τμήμα ένα δύσκολο να ολοκληρωθεί.

Περνώντας μέσα από την Κίνα
Wikimedia Commons

Από το Πεκίνο στο Κουνμίνγκ είναι ένα ταξίδι που καλύπτει σχεδόν ολόκληρη την Κίνα. Τα δρομολόγια υψηλής ταχύτητας μειώνουν το ταξίδι σε 11 ώρες, ενώ για τους ηλικιωμένους που κοιμούνται χρειάζονται περισσότερο από μία ημέρα. Η διαδρομή διασχίζει απέραντα τοπία και πολλαπλά κλίματα, ένα από τα λίγα τμήματα όπου ο σιδηρόδρομος εξακολουθεί να λειτουργεί όπως προβλέπεται.

Η Νέα Σύνδεση Κουνμίνγκ-Βιεντιάν
Wikimedia Commons

Εγκαινιασμένη το 2021, η σιδηροδρομική γραμμή Λάος-Κίνας, διάρκειας 9,5 ωρών, συνδέει την Κουνμίνγκ με τη Βιεντιάν και τελικά συνδέει τη Νοτιοανατολική Ασία με το σύστημα της Κίνας. Είναι ένα από τα λίγα σημεία της διαδρομής που δεν απογοητεύουν τους ταξιδιώτες: σύγχρονα οχήματα, αξιόπιστα δρομολόγια και ομαλή διαδρομή που υπογραμμίζει πόσο σπάνια έχει γίνει η πραγματική συνέχεια μεγάλων αποστάσεων.

Διανυκτέρευση στην Μπανγκόκ
 Commons

Το νυχτερινό τρένο Βιεντιάν-Μπανγκόκ διαρκεί περίπου 13 ώρες. Οι συνοριακοί έλεγχοι γίνονται στη μέση της διαδρομής, χωρίς οι επιβάτες να αφήνουν τις κουκέτες τους για πολύ. Είναι χαλαρό αλλά αποτελεσματικό, κάτι που είναι σπάνιο σε ένα τέτοιο ταξίδι. Η κράτηση είναι επίσης απλή, κάτι που σε αυτό το σημείο μοιάζει με πολυτέλεια.

Βόρεια Πύλη της Μαλαισίας
Wikimedia Commons

Σε αυτόν τον σταθμό στη βόρεια Μαλαισία, οι ταξιδιώτες περνούν από τους ελέγχους εξόδου από την Ταϊλάνδη και τις διατυπώσεις εισόδου από τη Μαλαισία χωρίς να φύγουν από την πλατφόρμα. Πρόκειται για μια από τις πιο απρόσκοπτες διασυνοριακές παραδόσεις στην περιοχή, γεγονός που την κάνει να ξεχωρίζει από το μωσαϊκό των συνδέσεων πριν και μετά.

Κάτω στην Κουάλα Λουμπούρ
 Wikimedia Commons

Τα ηλεκτρικά τρένα ETS της Μαλαισίας κάνουν το 6ωρο ταξίδι από τα σύνορα προς την πρωτεύουσα άνετο και κλιματιζόμενο. Το τοπίο συνδυάζει μικρές πόλεις, φυτείες φοινίκων και βιομηχανικές ζώνες. Ενώ δεν υπάρχουν εικόνες καρτ ποστάλ, υπάρχει μια ευπρόσδεκτη αλλαγή στον ρυθμό και το τροχαίο υλικό σε σύγκριση με την Ταϊλάνδη.

Σύντομο Άλμα προς Gemas
Wikimedia Commons

Μια μέτρια διαδρομή 2 ωρών και 30 λεπτών, αλλά τεχνικά σημαντική. Η Γκέμας σηματοδοτεί το τέλος της ηλεκτροκίνητης γραμμής της Μαλαισίας, αναγκάζοντας την αλλαγή σε πιο αργά ντιζελοκίνητα τρένα για την τελική ώθηση προς τα νότια. Είναι ένα σημείο όπου το σύγχρονο δίνει τη θέση του σε παλαιότερα, πιο χρονοβόρα ταξίδια.

Τελική Μαλαισιανή Εκταση
Wikimedia Commons

Το δρομολόγιο Gemas προς Johor Bahru είναι το πιο αργό μέχρι σήμερα, με 4 ώρες και 30 λεπτά σε μονόδρομο που σταματά για να περάσουν τα τρένα με κατεύθυνση βόρεια. Μετά από χιλιάδες μίλια, μπορεί να νιώθεις σαν το ταξίδι να σταματάει πριν από τον τερματισμό.

Διέλευση στη Σιγκαπούρη
 Wikimedia Commons

Μια πεντάλεπτη διαδρομή πάνω από την Causeway μεταφέρει τους επιβάτες από το Johor Bahru στον σταθμό Woodlands. Η διαδικασία μετανάστευσης ολοκληρώνεται πριν από την επιβίβαση. Είναι η συμβολική γραμμή τερματισμού, αν και η απευθείας γραμμή προς την κεντρική Σιγκαπούρη καταργήθηκε το 2011, αφήνοντας το ταξίδι ένα βήμα πριν από την πραγματική ολοκλήρωση.

Γιατί κανείς δεν το κάνει
 iStockphoto

Τα κλειστά σύνορα είναι μόνο ένα μέρος του προβλήματος. Κάθε τμήμα λειτουργεί με το δικό του χρονοδιάγραμμα, πωλεί εισιτήρια μέσω ξεχωριστών συστημάτων και ακολουθεί διαφορετικούς κανόνες έκδοσης βίζας. Η ολοκλήρωσή του δεν έχει να κάνει με το να κάθεσαι σε ένα τρένο για εβδομάδες. Έχει να κάνει με το να ξεγελάς έναν λαβύρινθο εφοδιαστικής σε κάθε στροφή.