Τρίτη 12 Αυγούστου 2025

Κώστας Μάλλιος: «Ο σιδηροδρομικός σταθμός είναι το στέκι μου».


Αν και πέρασαν πολλά χρόνια από τότε που σταμάτησε να μεταφέρει εμπορεύματα με την φορτάμαξά του, εν τούτοις καθημερινά βρίσκεται στο σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης απολαμβάνοντας το πρωινό καφεδάκι του.

Αναφερόμαστε στον κ. Κώστα Μάλλιο ο οποίος από το 1972, αρχικά με το τρίκυκλο μηχανάκι του και αργότερα με την φορτάμαξά του πραγματοποίησε εκατοντάδες δρομολόγια εξυπηρετώντας τους επιβάτες των τρένων.

 Γράφαμε στο περιοδικό «ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ» το 2006 με τίτλο «Το τελευταίο φορτοταξί του επιβατικού»

Ένα από τα παλιά επαγ­γέλματα που χάνονται είναι και αυτό των μεταφορέων των γνωστών τρικυκλάδων. Παλαιότερα στην πόλη της Θεσσαλονίκης υπήρχαν τα στέκια των τρικυκλάδων ό­που οι πολίτες για τις μετα­φορικές τους ανάγκες τους επισκέπτονταν για να διεκπεραιώσουν τις κάθε είδους μετα­φορές τους. Ένα από τα στέ­κια ήταν και αυτό του Επι­βατικού Σιδηροδρομικού Σταθ­μού Θεσσαλονίκης, με τους μεταφορείς να παρατάσσο­νται μπροστά από τον σταθ­μό περιμένοντας τους επιβά­τες για την μεταφορά των α­ποσκευών τους και να τις με­ταφέρουν όπου τους ζητηθεί. Σήμερα στο στέκι του επιβα­τικού σταθμού υπάρχει το τε­λευταίο φορτοταξί, με ιδιο­κτήτη τον κ. Κώστα Μάλλιο. «Από το 1972 είμαι σε αυτό το επάγγελμα» μας είπε ο κ. Μάλλιος και συνέχισε «Ήμασταν 10 με 12 τρικυκλάδες, οι περισσότεροι ήταν μετα­φορείς που είχαν κάρα και μετά με την εξέλιξη τα αντι­κατέστησαν με τρίκυκλα μη­χανάκια. Παίρναμε τους επι­βάτες με τις αποσκευές τους και τους πηγαίναμε στα διά­φορα πρακτορεία η και κα­τευθείαν στα σπίτια τους. Μεταφέραμε ακόμα διάφορα εμπορεύματα από και προς στον Σταθμό από λουλούδια μέχρι ψάρια. Όλοι οι τρικυ­κλάδες είχαμε καλή συνεργα­σία μεταξύ μας. Οι πελάτες διάλεγαν ποιος θα τους με­ταφέρει φυσικά με τα γνωστά παζάρια, αλλά αυτό δεν δη­μιουργούσε κανένα πρόβλημα στις σχέσεις μας», κατέληξε ο κ. Μάλλιος.


Χρήστος Γιαννακίδης