Δευτέρα 28 Ιουλίου 2025

Η Λιβύη εξετάζει την επανέναρξη της κατασκευής νέων σιδηροδρόμων

Το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Κατασκευών της Κίνας θα επαναλάβει τις εργασίες για το γενικό σχέδιο για το δίκτυο τριών γραμμών.

Το Μνημόνιο Συνεργασίας υπογράφηκε πρόσφατα κατά τη διάρκεια συνάντησης αξιωματούχων των Λιβυκών Σιδηροδρόμων και της CCECC στο Πεκίνο.

railjournal.com

Οι Λιβυκοί Σιδηρόδρομοι υπέγραψαν μνημόνιο συμφωνίας (MoU) με την China Civil Engineering Construction (CCECC), το οποίο θα μπορούσε να θέσει τις βάσεις για την επανέναρξη των εργασιών κατασκευής του σταματημένου έργου της βορειοαφρικανικής χώρας για την κατασκευή ενός εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου.

Οι Λιβυκοί Σιδηρόδρομοι υπέγραψαν τρεις συμβάσεις με την κινεζική εταιρεία για την υποστήριξη της ανάπτυξης τριών γραμμών συνολικού μήκους άνω των 1400 χιλιομέτρων το 2008. Ωστόσο, οι εργασίες σταμάτησαν μετά το ξέσπασμα του εμφυλίου πολέμου και την πτώση του καθεστώτος Καντάφι το 2011.

Οι γραμμές είναι:μια γραμμή 170 χιλιομέτρων που εκτείνεται από ανατολικά προς δυτικά κατά μήκος των ακτών της Μεσογείου από την πρωτεύουσα Τρίπολη έως τα σύνορα με την Τυνησία
ένα δεύτερο παράκτιο τμήμα 450 χιλιομέτρων από την Τρίπολη έως τη Σύρτη, και
μια γραμμή 800 χιλιομέτρων από βορρά προς νότο που εκτείνεται από τη Μισράτα στη Μεσόγειο μέχρι την έρημο Σαχάρα προς τα σύνορα με το Τσαντ και τον Νίγηρα.

Η παράκτια γραμμή ανατολής-δύσης θα είναι διπλής τροχιάς, κανονικού εύρους, ηλεκτροδοτούμενη και κατάλληλη για λειτουργία 250 χλμ./ώρα. Η γραμμή βορρά-νότου θα υποστηρίζει λειτουργία 120 χλμ./ώρα και θα κατασκευαστεί με σκοπό τη μελλοντική ηλεκτροδότηση.

Σύμφωνα με το Μνημόνιο Συνεργασίας, το οποίο υπεγράφη κατά τη διάρκεια πρόσφατης επίσκεψης αξιωματούχων των Λιβυκών Σιδηροδρόμων στο Πεκίνο, η CCECC θα επαναλάβει τις εργασίες για το γενικό σχέδιο του δικτύου, καθώς και τη σύσταση ομάδων εργασίας για την αντιμετώπιση νομικών, οικονομικών και τεχνικών ζητημάτων, καθώς και για την αναθεώρηση του τελικού σχεδιασμού του έργου, ώστε να καταστεί δυνατή η επανέναρξη των εργασιών.

Το CCECC δεν παρέχει καμία οικονομική βοήθεια στους Λιβυκούς Σιδηρόδρομους για την υποστήριξη του έργου.

Οι Λιβυκοί Σιδηρόδρομοι μελετούν πιθανές διασυνοριακές γραμμές προς ηπειρωτικές χώρες στην υποσαχάρια περιοχή της Αφρικής, με σκοπό τη δημιουργία της Λιβύης ως διαδρόμου διαμετακόμισης για την εμπορευματική κυκλοφορία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) μέσω της Μεσογείου Θάλασσας.

Επίσης, το 2024, πραγματοποίησε συνομιλίες με τους Ρωσικούς Σιδηρόδρομους (RZD) σχετικά με την πιθανή επανέναρξη της κατασκευής της γραμμής Surt - Βεγγάζη, μήκους 551 χιλιομέτρων. Η RZD ανέλαβε σύμβαση το 2008 για την υλοποίηση του έργου, το οποίο εκτιμήθηκε ότι θα κόστιζε συνολικά 4 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ εκείνη την εποχή. Παρά την ανάθεση αρκετών συμβάσεων συστημάτων, συμπεριλαμβανομένων συμβάσεων σηματοδότησης και επικοινωνιών στην Ansaldo STS (νυν Hitachi STS), οι εργασίες σταμάτησαν επίσης μετά το ξέσπασμα του εμφυλίου πολέμου.