Δευτέρα 28 Ιουλίου 2025

Η Δανία εισάγει το πρώτο ηλεκτρικό τρένο με μπαταρία για περιφερειακές διαδρομές

Φωτογραφία: Nanna Lindbæk Qvesel/DR, Midtjyske Jernbaner

Η Δανία λάνσαρε το πρώτο της ηλεκτρικό τρένο με μπαταρία από τη Siemens Mobility, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς πιο οικολογικές μεταφορές στις περιφερειακές σιδηροδρομικές υπηρεσίες σε ολόκληρη τη χώρα. 

Railway Supply.

Το Mireo Plus B, δύο βαγονιών, ξεκίνησε τις επιβατικές μεταφορές στη γραμμή μεταξύ Λέμβιγκ και Θάιμπορον, η οποία χρησιμοποιείται ελάχιστα. Έξι ακόμη τρένα που παρήγγειλε η Midtjyske Jernbaner το 2022 θα ενταχθούν στον στόλο αυτό το φθινόπωρο.

Η Siemens σχεδίασε το Mireo Plus B για να μεταφέρει 282 επιβάτες, συμπεριλαμβανομένων 127 καθήμενων, ενώ παράλληλα αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 140 χλμ./ώρα. Η αυτονομία της μπαταρίας του, η οποία φτάνει τα 120 χλμ., το καθιστά ιδανικό για διαδρομές χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα.

Νέες υποδομές για τον πράσινο σιδηρόδρομο της Δανίας

Για την υποστήριξη των λειτουργιών, εγκαταστάθηκαν πέντε σταθμοί ταχείας φόρτισης σε αμαξοστάσια και στάσεις τερματικών. Μπορούν να επαναφορτίσουν τις μπαταρίες από 20% έως 100% σε μόλις 15 λεπτά, μειώνοντας σημαντικά τους χρόνους παράδοσης.

Οι αναβαθμίσεις στις υποδομές ενίσχυσαν επίσης τις γραμμές, αυξάνοντας τη χωρητικότητα φορτίου άξονα από 17,4 σε 22,5 τόνους. Αυτές οι αλλαγές διασφαλίζουν ότι ο στόλος πληροί αποτελεσματικά τα σύγχρονα πρότυπα ασφάλειας και απόδοσης.
Η Δανία εκσυγχρονίζει τον περιφερειακό σιδηροδρομικό στόλο

Τα νέα τρένα θα αντικαταστήσουν τις μονάδες ντίζελ Lynette που κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του 1980 από τις Duewag και Scandia. Αυτή η μετατόπιση αντικατοπτρίζει τον στόχο της Δανίας να μειώσει τις εκπομπές ρύπων και να βελτιώσει την αποδοτικότητα στις περιφερειακές σιδηροδρομικές υπηρεσίες.

Αυτό το έργο αντιπροσωπεύει την πρώτη παραγγελία εξαγωγής της Siemens Mobility για τρένα Mireo που κινούνται με μπαταρία. Καθώς η ζήτηση για βιώσιμους σιδηροδρόμους αυξάνεται, παρόμοιες λύσεις αναμένεται να εμφανιστούν και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές.

Η υιοθέτηση της τεχνολογίας μπαταριών από τη Δανία δείχνει πώς οι σιδηροδρομικοί φορείς μπορούν να εξισορροπήσουν τον εκσυγχρονισμό, τη βιωσιμότητα και την οικονομική αποδοτικότητα χωρίς πλήρη ηλεκτροκίνηση.