Παρασκευή 14 Μαρτίου 2025

Γαλλία: Αυτό είναι το νέο τρένο υψηλής ταχύτητας TGV



Ο γαλλικός σιδηροδρομικός φορέας SNCF παρουσίασε αυτή την εβδομάδα τα τρένα υψηλής ταχύτητας τελευταίας γενιάς, τα οποία πρόκειται να ξεκινήσουν τα δρομολόγια στις αρχές του 2026.

tourismtoday.gr

Το νέο τρένο TGV InOui διαθέτει εννέα βαγόνια επιβατών, σε σύγκριση με οκτώ στο τρέχον μοντέλο, γεγονός που θα αυξήσει τη χωρητικότητα θέσεων κατά 20%.

Μαζί με δύο ταξιδιωτικές θέσεις (πρώτης και δεύτερης θέσης) υπάρχει επίσης ένα διώροφο μπαρ, γνωστό ως Le Bistro, και ένας χώρος για χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων με ανελκυστήρα πλατφόρμας που επιτρέπει στους επιβάτες να επιβιβαστούν ανεξάρτητα στο τρένο και μια υπηρεσία catering “υπηρεσία στο κάθισμα”.

Τα νέα καθίσματα TGV είναι εξοπλισμένα με «έναν καινοτόμο αφρό» για πρόσθετη άνεση, ενώ όλος ο ενσωματωμένος εξοπλισμός (όπως πρίζες ρεύματος και USB και φωτισμός) είναι αρθρωτός, καθιστώντας «εύκολη» την προσαρμογή στα μελλοντικά πρότυπα.

Τα καθίσματα πρώτης κατηγορίας είναι 5 εκατοστά πιο φαρδιά από το τρέχον μοντέλο και διαθέτουν περιτυλιγμένο, ρυθμιζόμενο προσκέφαλο, πλήρες υποβραχιόνιο στην πλευρά του διαδρόμου, ηλεκτρική ανάκληση καθίσματος και δυνατότητα αποθήκευσης αποσκευών καμπίνας κάτω από το κάθισμα.


Εν τω μεταξύ, τα καθίσματα δεύτερης κατηγορίας περιλαμβάνουν θήκη τηλεφώνου και 5 εκατοστά περισσότερο χώρο για τα γόνατα.

Το ενσωματωμένο wifi «συμμορφώνεται με το πιο πρόσφατο πρότυπο 5G για την παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας», είπε η SNCF, ενώ ο νέος φωτισμός LED προσαρμόζεται αυτόματα ανάλογα με το πότε το τρένο βρίσκεται στο σταθμό (100%) ή σε κίνηση (μειωμένο κατά 50%).

Το νέο μπιστρό διαθέτει self service παντοπωλείο και μια τραπεζαρία 28 θέσεων. Οι επιβάτες μπορούν επίσης να παραγγείλουν ποτά και ζεστά γεύματα από περίπτερα με οθόνη αφής.

Σε διαμόρφωση με δύο κατηγορίες και ένα μπαρ, τα νέα τρένα θα διαθέτουν 600 θέσεις, ενώ στη διαμόρφωση μέγιστης χωρητικότητας θα είναι διαθέσιμα έως και 740 θέσεις.

Το τρένο θα είναι επίσης 20% πιο ενεργειακά αποδοτικό και θα παράγει 50% λιγότερες εκπομπές CO2 από τα τρένα υψηλής ταχύτητας ενός ορόφου, σύμφωνα με την SNCF.