Η μοναδική κλιματική αεροδυναμική σήραγγα στον κόσμο, που σχεδιάστηκε από τον Gabriel Haller, μπορεί να προσομοιώσει θερμοκρασίες έως και μείον 49°F και ταχύτητες ανέμου 155 mph.

Το 2023, η CRRC και η αεροδυναμική σήραγγα RTA της Βιέννης υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεννόησης για την ενίσχυση της κοινής έρευνας.
interestingengineering.com
Οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες, ιδιαίτερα το ακραίο κρύο, διαταράσσουν σημαντικά τις σιδηροδρομικές μεταφορές, προκαλώντας λειτουργικές ανεπάρκειες, καθυστερήσεις και οικονομικές απώλειες. Η συσσώρευση πάγου και χιονιού σε κρίσιμα εξαρτήματα μπορεί να εμποδίσει τη λειτουργία του τρένου και να οδηγήσει σε αστοχίες υποδομής.
Για να μετριάσει αυτές τις προκλήσεις, ο κορυφαίος κατασκευαστής τρένων της Κίνας, CRRC, έχει ξεκινήσει έρευνα συνεργασίας με την RTA, τη μεγαλύτερη εγκατάσταση αεροδυναμικής σήραγγας στον κόσμο στη Βιέννη, για να εξερευνήσει τεχνολογικές λύσεις που βελτιώνουν την απόδοση των τρένων σε έντονες χειμερινές συνθήκες .
Το 2023, η CRRC και η αεροδυναμική σήραγγα RTA της Βιέννης επισημοποίησαν τη συνεργασία τους μέσω Μνημονίου Συνεργασίας, δημιουργώντας ένα πλαίσιο για προηγμένη έρευνα με στόχο τη βελτίωση της ανθεκτικότητας των σιδηροδρομικών συστημάτων υπό ακραίες κλιματικές συνθήκες.
«Η ερευνητική συνεργασία με το CRRC ασχολείται με τη συσσώρευση χιονιού και πάγου σε ορισμένα εξαρτήματα», δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής της RTA, Gabriel Haller, σε συνέντευξή του στο CGTN Europe .

Ελεγχόμενες πειραματικές προσομοιώσεις για ακραία καιρικά φαινόμενα
Η εγκατάσταση RTA επιτρέπει στο CRRC να αναδημιουργεί και να αναλύει τις χειμερινές συνθήκες σε ελεγχόμενο περιβάλλον, επιτρέποντας στους μηχανικούς να εξετάζουν τον αντίκτυπο της συσσώρευσης χιονιού και πάγου χωρίς να βασίζονται σε φυσικά καιρικά φαινόμενα. «Μπορούμε να επικυρώσουμε τις ερευνητικές τους δραστηριότητες κάνοντας πραγματικές δοκιμές», τόνισε ο Χάλερ, τονίζοντας τη σημασία της εμπειρικής αξιολόγησης στις τεχνολογικές εξελίξεις.

Αξιολόγηση της απόδοσης του παντογράφου σε συνθήκες κατάψυξης
Κομβικό σημείο της έρευνας είναι ο παντογράφος, ένα ουσιαστικό εξάρτημα υπεύθυνο για τη συλλογή ενέργειας από εναέριες γραμμές. Η συσσώρευση πάγου μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη λειτουργικότητά του, οδηγώντας σε διακοπές ρεύματος και λειτουργικές διακοπές. Μέσω προσομοιωμένων δοκιμών, το CRRC στοχεύει στον προληπτικό εντοπισμό τρωτών σημείων, διασφαλίζοντας αδιάλειπτη μετάδοση ισχύος και βελτιωμένη αξιοπιστία του συστήματος σε θερμοκρασίες παγώματος.

Μηχανικές καινοτομίες στην τεχνολογία αεροδυναμικής σήραγγας
Η αεροδυναμική σήραγγα RTA στη Βιέννη είναι μια υπερσύγχρονη εγκατάσταση που έχει σχεδιαστεί για να αξιολογεί την απόδοση του οχήματος κάτω από ακραίες περιβαλλοντικές πιέσεις. «Δεν χρειάζεται να περιμένουμε τον επόμενο ακραίο χειμώνα – μπορούμε να τον προσομοιώσουμε», εξήγησε ο Χάλερ. "Καθοδηγούμε τον αέρα μέσω ενός ανεμιστήρα προς τα κάτω, στη συνέχεια στο τμήμα δοκιμής και εκεί δοκιμάζουμε τα αντικείμενα δοκιμής."

Δυνατότητες προσομοίωσης κλίματος με γνώμονα την ακρίβεια
Η αεροδυναμική σήραγγα της RTA είναι μοναδικά ικανή να φιλοξενήσει ολόκληρα τρένα για δοκιμή. Το προηγμένο σύστημα ελέγχου κλιματισμού της εγκατάστασης μπορεί να ρίξει στιγμιαία τις θερμοκρασίες στους -49°F (-45°C) ή να δημιουργήσει ταχύτητες ανέμου έως και 155 mph (250 km/h), διευκολύνοντας τις αυστηρές αξιολογήσεις της δομικής ακεραιότητας και της ανθεκτικότητας των εξαρτημάτων. Αυτή η μεθοδολογία δοκιμών υψηλής ακρίβειας επιτρέπει στους μηχανικούς να εντοπίζουν υλικές και μηχανικές αδυναμίες πριν τα τρένα εκτεθούν σε λειτουργικά περιβάλλοντα του πραγματικού κόσμου.

Η μακροχρόνια δέσμευση του CRRC με τις εγκαταστάσεις του RTA
Για πάνω από μια δεκαετία, η CRRC έχει χρησιμοποιήσει τη βιεννέζικη αεροδυναμική σήραγγα για να βελτιώσει τις σιδηροδρομικές της τεχνολογίες. Ένα από τα πιο πρόσφατα πειράματα περιλάμβανε τη δοκιμή των υαλοκαθαριστήρων της ατμομηχανής του Bison για να διασφαλιστεί η λειτουργικότητα υπό ακραίες καιρικές συνθήκες.

Επέκταση του CRRC στον ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό τομέα
Τοποθετώντας τον εαυτό της στην ευρωπαϊκή αγορά σιδηροδρόμων, η CRRC έχει ιδρύσει την ηπειρωτική της έδρα στη Βιέννη και έχει αποκτήσει μια μονάδα παραγωγής ατμομηχανών στη Γερμανία. Επί του παρόντος, η ατμομηχανή Bison υποβάλλεται σε δοκιμαστικές εργασίες στην Ουγγαρία και πρόκειται να ενσωματωθεί στο ουγγρικό σιδηροδρομικό δίκτυο υπό τη διαχείριση μιας θυγατρικής των Αυστριακών Σιδηροδρόμων.

Βελτίωση του μέλλοντος των ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών μεταφορών
Με την πρωτοποριακή έρευνα στις ανθεκτικές στις καιρικές συνθήκες σιδηροδρομικές τεχνολογίες, το CRRC ενισχύει την παρουσία του στον σιδηροδρομικό κλάδο της Ευρώπης. Μέσω της συνεργασίας του με την αεροδυναμική σήραγγα της RTA, το CRRC αντιμετωπίζει προληπτικά τις κλιματικές διαταραχές, διασφαλίζοντας ότι τα σύγχρονα σιδηροδρομικά συστήματα παραμένουν λειτουργικά αποτελεσματικά ακόμη και κάτω από τις πιο σκληρές συνθήκες του χειμώνα.