Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2025

Η Κροατία εγκαινιάζει μεγάλο σιδηροδρομικό έργο 620 εκατομμυρίων ευρώ



Η Κροατία πρόκειται να ξεκινήσει το μεγαλύτερο έργο της σιδηροδρομικής υποδομής μέχρι σήμερα, με μια τεράστια επένδυση 620 εκατομμυρίων ευρώ για τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής Dugo Selo – Novska.

croatiaweek.com

Όπως αναφέρει η καθημερινή Jutarnji list , η HŽ Infrastruktura έχει προκηρύξει δημόσιο διαγωνισμό για την ανακατασκευή και την κατασκευή μιας δεύτερης διαδρομής κατά μήκος της διαδρομής μήκους 83 χιλιομέτρων.

Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του Μηχανισμού Συνδέοντας την Ευρώπη (CEF) και του Προγράμματος Ανταγωνιστικότητας και Συνοχής (PKK).

Μόλις ολοκληρωθούν, τα τρένα θα μπορούν να ταξιδεύουν με ταχύτητες έως και 160 km/h, βελτιώνοντας σημαντικά τόσο την ασφάλεια όσο και την αποτελεσματικότητα στις σιδηροδρομικές μεταφορές, σύμφωνα με την HŽ Infrastruktura.

Το έργο περιλαμβάνει πλήρη ανακατασκευή του υφιστάμενου σιδηροδρόμου και προσθήκη δεύτερης γραμμής. Αρκετοί βασικοί σταθμοί, συμπεριλαμβανομένων των Dugo Selo, Ivanić-Grad, Popovača, Kutina και Novska, θα αναβαθμιστούν.


(Φωτογραφία: HŽ Infrastruktura)

Επιπλέον, σταθμοί όπως οι Deanovec, Moslavačka Gračenica, Lipovljani, Novoselec και Ludina θα μετατραπούν σε στάσεις ή κέντρα αποστολής.

Οι στάσεις στα Ostrna, Prečec, Širinec, Voloder, Repušnica και Stara Subocka θα ανακαινιστούν επίσης. Μια νέα στάση, το Okešinec, θα κατασκευαστεί, ενώ ο σταθμός Prečec θα παροπλιστεί.

Το έργο περιλαμβάνει περαιτέρω την εξάλειψη ή την αναβάθμιση των περισσότερων σιδηροδρομικών οδικών διασταυρώσεων, εκτός από βασικές τοποθεσίες σε Ostrna, Križ, Lipovica και Voloder. Θα εγκατασταθούν σύγχρονα συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας και σηματοδότησης, καθώς και αναβαθμισμένη ηλεκτρική υποδομή.

(Φωτογραφία: HŽ Infrastruktura)

Η προθεσμία υποβολής προσφορών είναι η 8η Απριλίου 2025 και η κατασκευή αναμένεται να διαρκέσει πέντε χρόνια από την έναρξη των εργασιών.

Σύμφωνα με την HŽ Infrastruktura, αυτή η σημαντική επένδυση είναι ζωτικής σημασίας για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της Κροατίας και την ενίσχυση των συνδέσεων με τους ευρωπαϊκούς διαδρόμους μεταφορών.