Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2025

Κοινή ανακοίνωση του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών ΟΣΕ και Συλλόγου Εργαζομένων ΕΡΓΟΣΕ


Κοινή ανακοίνωση εξέδωσαν ο Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανικών ΟΣΕ και ο Σύλλογος Εργαζομένων ΕΡΓΟΣΕ κατά του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τον τρόπο προκήρυξης των σιδηροδρομικών έργων από την κακοκαιρία Daniel.

Το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης

Από το ένα έργο του Πιραντέλλο στο άλλο… 
Επισημάναμε ήδη πριν από μισό χρόνο, με την από 5/7/2024 κοινή επιστολή των συλλόγων μας, στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών πως οι εταιρείες ΟΣΕ /ΕΡΓΟΣΕ είναι οι μόνες που δύνανται να υλοποιήσουν επιτυχώς τις διαδικασίες ανάθεσης, εκτέλεσης και επίβλεψης των σιδηροδρομικών έργων αποκατάστασης των ζημιών από τις πλημμύρες της Θεσσαλίας και δεν πήραμε καμία απάντηση.

Η πολιτική ηγεσία, κωφεύοντας αντί να αναθέσει σε ΟΣΕ/ΕΡΓΟΣΕ την υλοποίηση των κρίσιμων έργων αποκατάστασης επέλεξε να αντιμετωπίσει το σοβαρότατο αυτό εγχείρημα ως μια απλή εσωτερική διαδικασία του Υπουργείου, οδηγώντας την όλη προσπάθεια σε διαδρομές επικίνδυνες για το δημόσιο συμφέρον.

Τότε θεωρήσαμε πως «Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε». Σήμερα όμως η πραγματικότητα, αδιάψευστος μάρτυς της αποτυχίας, αποδεικνύει ότι μάλλον συμβαίνει το «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε».

Για του λόγου το αληθές:Ενάμισι χρόνο μετά τις θεομηνίες Daniel και Elias, τον Σεπτέμβριο του 2023, η απόπειρα δημοπράτησης των έργων ανάταξης του σιδηροδρόμου επιχειρείται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, παρακάμπτοντας μέσω νομοθετικής πράξης τον κατά το νόμο αρμόδιο εξειδικευμένο Διαχειριστή Σιδηροδρομικής Υποδομής.
Εκ του αποτελέσματος, τα σιδηροδρομικά έργα βρίσκονται ακόμη σε απόλυτο διαχειριστικό τέλμα, με κορωνίδα της αποτυχίας την προδικαστική προσφυγή που κατατέθηκε κατά των ολιγοπωλιακών πρακτικών που επελέγησαν και επιχειρήθηκαν, με αόριστο αυτή τη στιγμή τον χρονικό ορίζοντα για την ανάθεση τους.
Σε κάθε περίπτωση ελλοχεύει εξαιρετικά σοβαρός κίνδυνος απώλειας πόρων χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης, με αποτέλεσμα είτε την πλήρη ματαίω των έργων είτε την εκτέλεσή τους από εθνικούς πόρους, εις βάρος άλλων αναγκαίων έργων. • Σήμερα η κυκλοφορία στις πληγείσες περιοχές αφενός μεν στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη διεξάγεται μέσω προσωρινών αποκαταστάσεων με βραδυπορίες, αφετέρου δε ανεστάλη επ’ αόριστον στους κλάδους Παλαιοφάρσαλο – Καλαμπάκα και Λάρισα – Βόλος, αποδυναμώνοντας περαιτέρω τη θέση του σιδηροδρόμου στην αγορά των χερσαίων μεταφορών.
Είναι προφανές ότι τα ανωτέρω ουδόλως υπηρετούν το συμφέρον του Έλληνα πολίτη, ως οφείλει να κάνει ο σχεδιασμός της Πολιτείας.

Υπό τη νέα οπτική της υπό εξέλιξη ενοποίησης των καθ΄ύλην αρμοδίων σιδηροδρομικών εταιρειών ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ στο νέο σιδηροδρομικό φορέα «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.» και προκειμένου να αποφευχθούν περαιτέρω αστοχίες, καλούμε την πολιτική ηγεσία να επανεξετάσει τις επιλογές της και να αναθέσει έστω και τώρα, την δημοπράτηση και επίβλεψη των έργων αυτών στον εκ του νόμου αρμόδιο Διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής, που με τον τρέχοντα σχεδιασμό είναι πλέον οι «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος Μ.Α.Ε.».