– ένα παλιό αίτημα πολλών μελών του Σ.Φ.Σ. γίνεται πραγματικότητα
Ως γνωστόν, η Ελβετία είναι ο παράδεισος των ανά την υφήλιο «Σιδηροδρομόφιλων», αλλά δύσκολη και δαπανηρή για τους ταξιδευτές που συνήθισαν να κινούνται στα Βαλκάνια και την Νότια Ιταλία. Παρ’ όλα αυτά, η τιμή που πέτυχε ο Σ.Φ.Σ. γι’ αυτή την εκδρομή είναι μάλλον φθηνή, αν ληφθούν υπ’ όψη οι ιδιαίτερες απαιτήσεις μας. Μεταφορά δηλαδή παντού με τραίνο, αντί με λεωφορείο, επίσκεψη ακριβών ορεινών θέρετρων, κρουαζιέρα στη λίμνη της Γενεύης, κ.λ.π.).
Η Ελβετία έχει ένα άρτιο σε δομή και λειτουργία σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο διατρέχει και καλύπτει όλη τη χώρα, και ανήκει στους «Ομοσπονδιακούς Σιδηροδρόμους» (CFF,SBB,FFS), με πολυτυπία τροχαίου υλικού. Διαθέτει όμως επί πλέον και ένα από τα πυκνότερα στην Ευρώπη δίκτυα μετρικών γραμμών, πολλές από τις οποίες με οδόντωση, που καθιστούν εύκολη την επίσκεψη και των ποιο απόκρημνων βουνών αυτής της ιδιαίτερα ορεινής χώρας. Διαθέτει δε επιπλέον, πέραν του σιδηρόδρομου, όλα τα άλλα μέσα σταθερής τροχιάς παντός είδους που κινήθηκαν στη γη (τραμ, Σχοινοσιδηρόδρομο, δηλαδή finiculaire, τελεφερίκ, κ.λ.π.). Θα τα δοκιμάσουμε όλα αυτά, αφού όλες μας οι μετακινήσεις θα γίνουν αποκλειστικά και μόνο με μέσα σταθερής τροχιάς, με εξαίρεση την μετάβαση από το αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο και τανάπαλιν, που θα γίνει με λεωφορείο.
Θα επισκεφθούμε όμως και άλλα πολλά, την κοσμοπολίτισσά Γενεύη και τη Ζυρίχη, το οικονομικό και βιομηχανικό κέντρο της Ελβετίας, το ορεινό κοσμικό θέρετρο του Gstaad, όπου θα πάμε με τον οδοντωτό σιδηρόδρομο που το συνδέει με το Μοντρέ.
Θα επισκεφθούμε την Λουκέρνη και ένα από τα διασημότερα Σιδηροδρομικά Μουσεία, το Μουσείο Μεταφορών της Λουκέρνης. Θα ανέβουμε στην κορυφή Titlis (υψόμετρο 3020 μ.), με οδοντωτό τραινάκι από την Λουκέρνη στο Ένγκελμπεργκ, και στην συνέχεια με τη βοήθεια ενός Funiculaire και τριών téléfériques. Θα διαπλεύσουμε την Λίμνη της Γενεύης με πλοίο, επισκεπτόμενοι το μεσαιωνικό Yvoire και την Nyon, θα απολαύσουμε τα μετρικά τραμ των Ελβετικών πόλεων, θα περπατήσουμε στην προκυμαία του φημισμένου και κοσμικού επίνειου της Λωζάννης Ouchy, όπου θα θαυμάσουμε το ιστορικό ξενοδοχείο Beau Rivage και θα γευθούμε τα περίφημα κρασιά του Καντονιού του Vaud. Θα ταξιδέψουμε με το μοναδικό «Μετρό» της Λωζάννης, που ξεκίνησε αρχικά σαν Funiculaire, μεταξύ του Σιδηροδρομικού Σταθμού της πόλης και του επινείου της, του Ouchy, συνέχισε στην συνέχεια, και για πολλά χρόνια, σαν «οδοντωτός σιδηρόδρομος» και διαμορφώθηκε (επεκτεινόμενο και προς άλλες κατευθύνσεις) με μία νέα πρωτοπόρα τεχνολογία σε κάτι το πρωτοποριακό (η Λωζάννη είναι η μόνη πόλη της Ελβετίας που έχει Μετρό, λόγω του ανάγλυφου του εδάφους που δεν επέτρεπε την λειτουργία τραμ, και η ποιο μικρή πόλη, 140.000 κατοίκων, στον κόσμο με Μετρό). Η Λωζάννη είναι η έδρα της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής και το κέντρο της θυμίζει την μεσαιωνική Ελβετία του Γουλιέλμου Τέλου.
Και βέβαια, αυτό το ταξίδι δίνει μια μοναδική δυνατότητα στους φωτογράφους μας να βγάλουν μοναδικές φωτογραφίες, τόσο τοπίων σπάνιων, όσο και σιδηροδρομικές.
Άλλωστε όλο το πρόγραμμα οργανώθηκε έτσι ώστε να διευκολύνονται οι φωτογράφοι μας.
Θα αναχωρήσουμε από την Αθήνα στις 22 Μαΐου με πρωινή πτήση της Aegean για Γενεύη και θα επιστρέψουμε το βράδυ της 27ης Μαΐου με την ίδια εταιρεία, από Ζυρίχη. Θα μείνουμε δηλαδή στην Ελβετία 5 νύκτες και 6 μέρες. Θα διανυκτερεύσουμε 3 νύχτες στη Γενεύη, επισκεπτόμενοι, με κέντρο αυτήν την πόλη, με τραίνο, την Λωζάννη, το Μοντρέ και το Gstaad, και 2 νύχτες στην μεσαιωνική Λουκέρνη.
Η τιμή συμμετοχής για τα ταμιακώς εντάξει μέλη του συλλόγου μας ανέρχεται σε ευρώ 1.950/ άτομο. Οι υπόλοιποι επιβαρύνονται με επί πλέον 100 ευρώ/άτομο. Στην τιμή αυτή περιλαμβάνονται: Τα αεροπορικά εισιτήρια, όλες τις διανυκτερεύσεις με πλούσιο πρωινό σε ξενοδοχεία 4 αστέρων, όλα τα εισιτήρια των τραίνων και όλων των άλλων μέσων μεταφοράς στις μετακινήσεις μας (στο Gstaad επιλέξαμε πανοραμικό τραίνο), η κρουαζιέρα με το πλοίο στη Λίμνη Leman (της Γενεύης), οι ξεναγήσεις από Έλληνα ξεναγό και Έλληνα συνοδό που θα είναι υπεύθυνος για τις μετακινήσεις μας, η μεταφορά από και προς τα αεροδρόμια με κλιματιζόμενο λεωφορείο τύπου πούλμαν, οι μεταφορές των αποσκευών μας από το πρακτορείο, όταν εμείς ταξιδεύουμε με το τραίνο για την Λουκέρνη, ή όπου αλλού χρειαστεί κάτι ανάλογο, όλες οι δαπάνες για την επίσκεψη στην κορυφή Titlis, οι ασφάλειες, αστικής ευθύνης, ταξιδιωτική και ασθένειας. Δεν περιλαμβάνονται οι διάφοροι φόροι που ανέρχονται σε ευρώ 430 / άτομο. Όποιος θέλει να διαμείνει σε μονόκλινο δωμάτιο θα επιβαρυνθεί με επί πλέον 810 ευρώ.
Το 20% της συμμετοχής πρέπει να καταβληθεί μέχρι την 10η Δεκεμβρίου 2024, διαφορετικά η αεροπορική εταιρεία δεν δεσμεύει τις θέσεις και μάλιστα στην τιμή που μας τις έδωσε. Όπως είναι γνωστό, όταν το ταξίδι περιλαμβάνει αεροπορική πτήση, η αεροπορική εταιρεία απαιτεί προ 5μήνου συνήθως την εξόφληση του ναύλου.
Δηλώσεις συμμετοχής στη Λέσχη μας κάθε Τετάρτη από 18.30 έως 21.00 ή στο Ταμία του συλλόγου μας, κ. Μιχάλη Θεοφανόπουλο, στο τηλέφωνο 6978686308. Για το Δ.Σ. του “Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου”
Ο.ΠΡΟΕΔΡΟΣ . Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Π..Ράλλης . Φ . Λ υ κ ο μήτρος