Η νέα γραμμή θα καλύπτει συνολική απόσταση 540 μιλίων και είναι το μεγαλύτερο έργο περιφερειακής υποδομής τα τελευταία 100 χρόνια.
Το φιλόδοξο έργο θα συνδέσει τρεις μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες(Εικόνα: Rail Baltica)
Μια σημαντική νέα σιδηροδρομική σύνδεση υψηλής ταχύτητας πρόκειται να συνδέσει τρεις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, μειώνοντας σημαντικά τους χρόνους ταξιδιού.
express.co.uk
Το φιλόδοξο έργο είναι μέρος του διαδρόμου ΔΕΔ-Μ Βόρειας Θάλασσας-Βαλτικής ΕΕ και πρόκειται να κοστίσει 13 δισεκατομμύρια στερλίνες.
Ωστόσο, η Rail Baltica θα κάνει ακριβώς αυτό, μειώνοντας τους χρόνους ταξιδιού, φέρνοντας ταυτόχρονα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη.
Η κατασκευή ενός νέου επιβατικού τερματικού σταθμού έχει ήδη ξεκινήσει στην Εσθονία, στο Ülemiste, όχι μακριά από την πρωτεύουσα, το Ταλίν.
«Αυτό θα είναι το πιο βόρειο σημείο του δικτύου, η αφετηρία των 215 χιλιομέτρων σιδηροδρομικής γραμμής στην Εσθονία και 870 χιλιομέτρων στις τρεις Βαλτικές χώρες», δήλωσε στο BBC ο Anvar Salomets, Διευθύνων Σύμβουλος της Rail Baltica Estonia .
Από τότε που κέρδισαν την ανεξαρτησία τους στις αρχές της δεκαετίας του 1990, τα κράτη της Βαλτικής χρειάστηκε να βασιστούν σε παλαιές σοβιετικές υποδομές που τρίζουν.
Καθώς το πλάτος της σοβιετικής γραμμής διαφέρει από αυτό της Ευρώπης, οι επιβάτες έπρεπε να αλλάξουν τρένο όταν φτάσουν στα πολωνικά σύνορα.
Το νέο δίκτυο θα χρησιμοποιεί το ευρωπαϊκό πλάτος της γραμμής και θα συνδέεται απρόσκοπτα με τους σιδηροδρόμους σε όλη την ΕΕ.
Τα τρένα θα κινούνται επίσης με 155 μίλια την ώρα, διπλάσια από την τρέχουσα τελική ταχύτητα των 74 mph.
Οι ώρες των τρένων μεταξύ Ταλίν και Βίνιους στη Λιθουανία θα μειωθούν έως και τρεις φορές, μειώνοντας τη διαδρομή από 12 ώρες σε λιγότερο από τέσσερις.
«Θα αλλάξει το παιχνίδι, μειώνοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις σε ολόκληρο τον τομέα των μεταφορών μας», δήλωσε ο Σαλομέτς.
sidirodromikanea.blogspot.com