Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024

Τα τρένα υψηλής ταχύτητας της Κίνας διαθέτουν υψηλά επίπεδα επιστήμης και τεχνολογίας.



Κατά τη διάρκεια της εβδομαδιαίας αργίας της Εθνικής Ημέρας που έληξε τη Δευτέρα, οι σιδηροδρομικοί σταθμοί υψηλής ταχύτητας της Κίνας ήταν συχνά γεμάτοι με πλήθη. Μερικοί επιβάτες μπορούσαν να φανούν παραταγμένοι με τάξη καθώς ετοιμάζονταν να επιβιβαστούν, ενώ άλλοι μπορούσαν να παρατηρηθούν να περιηγούνται στο smartphone τους ή να χρησιμοποιούν φορητούς υπολογιστές όταν περιμένουν τις κλήσεις επιβίβασής τους.

globaltimes.cn

Ο σιδηροδρομικός τομέας της χώρας παρουσίασε άνοδο στην επιβατική κίνηση τη Δευτέρα, καθώς οι ταξιδιώτες επέστρεφαν στα σπίτια τους από τους προορισμούς διακοπών τους.

Συνολικά 13.103 τρένα λειτούργησαν τη Δευτέρα, συμπεριλαμβανομένων 1.705 επιπλέον τρένων που έχουν προγραμματιστεί να καλύψουν τη σημαντική ζήτηση. Αυτό σηματοδότησε ένα ιστορικό υψηλό για τη λειτουργική ικανότητα μιας ημέρας, σύμφωνα με την China State Railway Group Co., Ltd.

Η Κίνα έχει κατασκευάσει το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας στον κόσμο για να αντιμετωπίσει την αυξανόμενη ζήτηση των ανθρώπων για άνετο και άνετο ταξίδι.

Το συνολικό λειτουργικό μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου υψηλής ταχύτητας της Κίνας έχει ξεπεράσει τα 45.000 χιλιόμετρα, με τρένα υψηλής ταχύτητας Fuxing που λειτουργούν σε 31 περιοχές σε επαρχιακό επίπεδο σε εθνικό επίπεδο.

Αυτός ο αυξανόμενος όγκος σιδηροδρομικών μεταφορών υποστηρίζεται από καινοτομίες και ανάπτυξη υψηλής ποιότητας όσον αφορά τον εξοπλισμό σιδηροδρομικής διαμετακόμισης της Κίνας. Συγκεκριμένα, το έργο τρένου υψηλής ταχύτητας Fuxing έλαβε το Κρατικό Βραβείο Επιστημονικής και Τεχνολογικής Προόδου τον Ιούνιο του 2024.

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΤΟΥ ΚΙΝΕΖΙΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ

Μια φορά κι έναν καιρό, το αργό τρένο με το χαρακτηριστικό πράσινο χρώμα κυριαρχούσε στις ταξιδιωτικές αναμνήσεις πολλών Κινέζων.

Από το 2008 που τέθηκε σε λειτουργία ο Υπεραστικός Σιδηρόδρομος Πεκίνου-Τιαντζίν, με ταχύτητα σχεδιασμού 350 χλμ. την ώρα, ένα ταχέως αναπτυσσόμενο σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας λειτουργεί αποτελεσματικά στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο.

Τώρα χρειάζονται κάτι περισσότερο από οκτώ ώρες για να ταξιδέψετε από το Χονγκ Κονγκ στη νότια Κίνα στο Πεκίνο στο βορρά με σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας, ένας Καναδός επιβάτης με το όνομα χρήστη Xiaohongshu Lao Han, μοιράστηκε στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης του τον Απρίλιο, ενώ πρόσθεσε ότι του άρεσε η διαφορετική θέα από νότο προς βορρά κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Προηγουμένως, ένα τρένο που ένωνε τις δύο πόλεις χρειαζόταν περισσότερες από 24 ώρες για να ολοκληρώσει ένα ταξίδι μονής διαδρομής.

Μια τέτοια σιδηροδρομική εμπειρία δεν περιορίζεται στο ταξίδι Χονγκ Κονγκ-Πεκίνο, με πολλά τρένα bullet να τρέχουν σε όλη τη χώρα, φτάνοντας τη μέγιστη ταχύτητα των 350 χιλιομέτρων την ώρα. Η CRRC Changchun Railway Vehicles Co., Ltd στο Changchun, στην επαρχία Jilin της βορειοανατολικής Κίνας, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες εξοπλισμού σιδηροδρομικής μεταφοράς της Κίνας, συμβάλλει εδώ και πολύ καιρό στην επιτάχυνση των επιλογών σιδηροδρομικών μετακινήσεων της χώρας.

Από τη δεκαετία του 1990, η ταχύτητα κίνησης των σιδηροδρόμων της Κίνας έχει αυξηθεί επανειλημμένα και σημαντικά, με την CRRC Changchun Railway Vehicles να εισάγει μια σειρά από αναβαθμισμένα και καινοτόμα προϊόντα για να παρέχει υποστήριξη εξοπλισμού για αυτές τις επιταχύνσεις.

Συγκεκριμένα, αυτή η εταιρεία παρήγαγε το πρώτο τρένο μετρό της Κίνας και την πρώτη ομάδα τρένων υψηλής ταχύτητας. Το πρώτο τρένο του μετρό από κράμα αλουμινίου της χώρας, το τρένο του μετρό από ανοξείδωτο χάλυβα, το μονόδρομο τρένο, το ελαφρύ σιδηροδρομικό όχημα χαμηλού δαπέδου, η γραμμική ηλεκτρική ατμομηχανή και το αυτόματο τρένο του μετρό κατασκευάστηκαν επίσης στα εργοστάσια της CRRC Changchun Railway Vehicles.

Τον Ιούλιο του 2024, η εταιρεία παρουσίασε ένα ενσωματωμένο φορείο υψηλής ταχύτητας που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες των τρένων Ηλεκτρικής Πολλαπλής Μονάδας (EMU) με ταχύτητα 400 χλμ. την ώρα.

Το ενσωματωμένο φορείο υψηλής ταχύτητας χρησιμεύει ως σύστημα κίνησης και ένα από τα βασικά στοιχεία των σιδηροδρομικών οχημάτων. «Λειτουργεί ως τα πόδια ενός τρένου της ΟΝΕ», εξήγησε ο Zhou Dianmai, ανώτερος μηχανικός της CRRC Changchun Railway Vehicles. Εξοπλισμένο με ένα τέτοιο φορείο, ένα τρένο μπορεί να τρέχει πιο γρήγορα και πιο σταθερά, ενώ παράλληλα δημιουργεί λιγότερο θόρυβο.

Σε σύγκριση με τα παραδοσιακά εξωτερικά φορεία, το ενσωματωμένο φορείο μειώνει το βάρος του τρένου κατά 20 τοις εκατό -- το οποίο μπορεί να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας κατά 15 τοις εκατό κατά τη λειτουργία του οχήματος, να μειώσει τη φθορά των τροχών κατά περίπου 30 τοις εκατό και να μειώσει τη σιδηροτροχιά θόρυβος περίπου δύο ντεσιμπέλ. Επιπλέον, το κόστος συντήρησης καθ' όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής μειώνεται κατά περίπου 15 τοις εκατό. Αυτό το προϊόν αναμένεται να διευκολύνει τον πράσινο και εξοικονόμηση ενέργειας μετασχηματισμό των τρένων της ΟΝΕ.

Στη γραμμή παραγωγής φορείων ΟΝΕ της CRRC Changchun Railway Vehicles, μια πλατφόρμα ανάλυσης μεγάλων δεδομένων περιλαμβάνει βασικές πληροφορίες, όπως το κόστος διαχείρισης και την κατανάλωση πόρων. Μέσω της επεξεργασίας δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, αυτή η πλατφόρμα μπορεί να δημιουργήσει προτάσεις σχεδιασμού και διαχείρισης προϊόντων.

«Η πλατφόρμα ανάλυσης μεγάλων δεδομένων βελτίωσε το ποσοστό χρήσης εξοπλισμού κατά 10 τοις εκατό και μείωσε το κόστος λειτουργίας και διαχείρισης κατά 10 τοις εκατό», δήλωσε ο Zhu Yan, αναπληρωτής επικεφαλής σχεδιαστής του τρένου Fuxing bullet Train στο CRRC Changchun Railway Vehicles. Το συνολικό μέσο ετήσιο κόστος μειώθηκε κατά περισσότερα από 5 εκατομμύρια γιουάν (περίπου 700.830 δολάρια ΗΠΑ).

Μέσω της εκμάθησης από την προηγμένη εμπειρία του εξωτερικού και της προσαρμογής σύμφωνα με τις μοναδικές συνθήκες της Κίνας, η εταιρεία έχει επιτύχει και τις δύο βασικές τεχνολογίες όσον αφορά τον εξοπλισμό σιδηροδρομικής μεταφοράς και την ικανότητα όσον αφορά την Ε&Α και την κατασκευή τρένων ΟΝΕ πλήρους εμβέλειας.

Στις 21 Μαρτίου 2024, το πρώτο αστικό τρένο στον κόσμο που τροφοδοτείται με υδρογόνο, που αναπτύχθηκε ανεξάρτητα από την CRRC Changchun Railway Vehicles, πραγματοποίησε την παρθενική δοκιμή ταχύτητας. Προηγουμένως, δεν είχε επιτευχθεί τέτοιος συνδυασμός ενέργειας υδρογόνου και εξοπλισμού σιδηροδρομικής διαμετακόμισης.

Τρέχοντας με ταχύτητα 160 χιλιομέτρων την ώρα με πλήρες φορτίο, το τρένο κατανάλωνε μόνο πέντε KWh ενέργεια ανά χιλιόμετρο, ενώ τα δεδομένα μέτρησης κάθε συστήματος επιβεβαίωσαν τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια της δοκιμής.

Μέχρι στιγμής, η CRRC Changchun Railway Vehicles έχει καταφέρει να κατασκευάσει εννέα πλατφόρμες προϊόντων με προηγμένες ΟΝΕ, τρένα μετρό και τρένα maglev, καλύπτοντας δυνατότητες Ε&Α όσον αφορά προϊόντα σιδηροδρομικής διαμετακόμισης πλήρους τύπου και πλήρους ποικιλίας.

ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΑΤΕ ΣΤΑ ΚΙΝΕΖΙΚΑ ΤΡΕΝΑ

Τα τρένα υψηλής ταχύτητας της Κίνας, ένα επιτυχημένο παράδειγμα ανεξάρτητης καινοτομίας, θεωρούνται πλέον ως κινεζική "τηλεκάρτα" και είναι ευπρόσδεκτα παγκοσμίως.

Ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας Τζακάρτα-Μπαντούνγκ της Ινδονησίας (HSR) σημείωσε τον Ιούλιο του 2024 ότι είχε μεταφέρει 4 εκατομμύρια επιβάτες από τότε που ξεκίνησε τις εμπορικές του δραστηριότητες στις 17 Οκτωβρίου 2023. Οι Ινδονήσιοι οδηγοί έχουν λειτουργήσει με επιτυχία τα τρένα που εξυπηρετούν το HSR με ταχύτητα 350 χιλιομέτρων ανά ώρα.

Αυτό είναι το πρώτο υπερπόντιο σιδηροδρομικό έργο υψηλής ταχύτητας που χρησιμοποιεί πλήρως κινεζικά σιδηροδρομικά συστήματα, τεχνολογία και βιομηχανικά εξαρτήματα.

Η Ακαδημία Επιστημών Σιδηροδρόμων της Κίνας (CARS) έχει αναλάβει την επίβλεψη και τη διαβούλευση σχετικά με αυτόν τον σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας και έχει παράσχει υποστήριξη σε τομείς όπως ο επιτόπιος ποιοτικός έλεγχος, οι αξιολογήσεις σχεδίων και η τεχνική έρευνα.

Ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας μήκους 142,3 χιλιομέτρων έχει συντομεύσει το ταξίδι μεταξύ της πρωτεύουσας της Ινδονησίας, Τζακάρτα, και της Μπαντούνγκ, μιας διάσημης τουριστικής πόλης, σε μόλις 40 λεπτά.

Εν τω μεταξύ, ένα έργο ορόσημο υψηλής ποιότητας συνεργασίας Belt and Road, δηλαδή ο σιδηρόδρομος Κίνας-Λάος, ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Δεκέμβριο του 2021.

«Πριν ανοίξει ο σιδηρόδρομος Κίνας-Λάος, μου πήρε δύο ημέρες για να ταξιδέψω από τη Βιεντιάν στη Μόνγκλα με αυτοκίνητο. " είπε ένας επιβάτης του Λάος. «Τώρα, μου παίρνει περίπου πέντε ώρες με το τρένο, που είναι πολύ γρήγορο και βολικό».

Ένα άλλο έργο που κατασκευάστηκε από την Κίνα, ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας Βελιγραδίου-Νόβι Σαντ, έχει μεταφέρει σχεδόν 8,8 εκατομμύρια ανθρώπους μεταξύ των δύο μεγαλύτερων πόλεων της Σερβίας από την έναρξη λειτουργίας του το 2022.

Στο Τρίτο Φόρουμ Belt and Road for International Cooperation τον Οκτώβριο 2023, ο σιδηρόδρομος CRRC Changchun Η Vehicles υπέγραψε σύμβαση αγοράς με τη Σερβία για να εισαγάγει τα τρένα bullet της Κίνας σε αυτή τη χώρα στην Ανατολική Ευρώπη.

Με βάση μια ώριμη και αξιόπιστη τεχνική πλατφόρμα, τόσο ο σχεδιασμός όσο και η παραγωγή των τρένων προσαρμόζονται σύμφωνα με τις τοπικές σιδηροδρομικές συνθήκες και τις τεχνικές προδιαγραφές.

Τα τελευταία χρόνια, τα προϊόντα της CRRC Changchun Railway Vehicles έχουν εξαχθεί σε 23 χώρες και περιοχές. Το εξαγωγικό επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας καλύπτει επί του παρόντος την υπηρεσία πλήρους κύκλου ζωής των οχημάτων και έχει δημιουργήσει 11 υποκαταστήματα και θυγατρικές σε όλο τον κόσμο.

«Τα τρένα υψηλής ταχύτητας της Κίνας διαθέτουν υψηλά επίπεδα επιστήμης και τεχνολογίας, ισχυρή επιρροή της επωνυμίας και ακμάζουσα καινοτομία», δήλωσε ο Tao Guidong, επιστήμονας του CRRC.