Η Ευρωπαϊκή Ένωση Εμπορευματικών Σιδηροδρόμων εξέδωσε ένα μανιφέστο 2024-29 που ορίζει τρεις γενικούς στόχους πολιτικής και τέσσερα ζητήματα που πιστεύει ότι πρέπει να αντιμετωπιστούν κατά τη διάρκεια του τρέχοντος πενταετούς νομοθετικού κύκλου της ΕΕ.
Οι στόχοι του είναι η αποκατάσταση υποδομών, η επίτευξη του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Χώρου και η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών.
Η ERFA λέει ότι για την επίτευξη αυτών των στόχων:
- πρέπει να ανακαινιστεί η υποδομή και να ολοκληρωθεί το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι προσωρινοί περιορισμοί χωρητικότητας λαμβάνουν υπόψη τις επιπτώσεις στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές και στους φορείς εκμετάλλευσης. Η ERFA λέει ότι η Ελβετία ακολουθεί αυτήν την πορεία και μπορεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς.
- Τα καθεστώτα χρέωσης πρόσβασης τροχιάς πρέπει να επανεκτιμηθούν και να αναπτυχθούν σε στρατηγικό πλαίσιο για την υποστήριξη της μετάβασης στον σιδηρόδρομο. Η EFRA ζητά ένα σταθερό πολυετές πλαίσιο και μέτρα στήριξης χωρίς διακρίσεις για τη στήριξη των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών αντί για την επιδότηση συγκεκριμένων τμημάτων της αγοράς ή συγκεκριμένων εταιρειών.
- Πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην εφαρμογή του ERTMS, αλλά σε συντονισμό με τη διαθεσιμότητα ενσωματωμένων μονάδων και οι αλλαγές στις προδιαγραφές πρέπει να ελαχιστοποιηθούν. Οι μονάδες επί του σκάφους πρέπει να χρηματοδοτούνται πλήρως, καθώς δεν υπάρχει άμεση προστιθέμενη αξία στους φορείς εκμετάλλευσης από την εγκατάστασή τους. Η ERFA λέει ότι δεν θα πρέπει να υπάρξει νέα χρηματοδότηση για άλλες τεχνολογίες μέχρι να εφαρμοστεί πλήρως το ERTMS.
- Ένας Ενιαίος Ευρωπαϊκός Σιδηροδρομικός Χώρος πρέπει να ολοκληρωθεί με μείωση της γραφειοκρατίας, απλοποιημένες γλωσσικές απαιτήσεις και απλουστευμένες διαδικασίες πιστοποίησης.
«Το μανιφέστο έρχεται σε μια σημαντική στιγμή πριν από το διορισμό ενός νέου Ευρωπαίου Επιτρόπου για τις Μεταφορές», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ERFA, Conor Feighan. «Θα είναι σημαντικό ο νέος Επίτροπος να μπορεί να διασφαλίσει ότι οι τρέχουσες πρωτοβουλίες μπορούν να ολοκληρωθούν με ικανοποιητικό τρόπο, όπως ο κανονισμός για τη σιδηροδρομική ικανότητα, αναπτύσσοντας παράλληλα μια φιλόδοξη στρατηγική για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές».
sidirodromikanea.blogspot.com