Παρασκευή 5 Ιουλίου 2024

Πάτρα: Δεκατέσσερα χρόνια λειτουργίας του Προαστιακού με προβλήματα

«Κατηγορώ» των Φίλων του Προαστιακού στην πρώην υφυπουργό Μεταφορών: «Το τρένο συνεχίζει να γίνεται αντικείμενο πολιτικής εκμετάλλευσης χωρίς όμως να εκπληρώνει τον ρόλο του»

Οι εργασίες ανάταξης αποδεικνύονται περιορισμένης έκτασης που δεν λύνουν τα προβλήματα

Σωτήρης Παπανδρέου
pelop.gr

Δεκατέσσερα χρόνια λειτουργίας συμπλήρωσε χθες ο Προαστιακός σιδηρόδρομος της Πάτρας και το μέσο σταθερής τροχιάς προσπαθεί να ισορροπήσει σε μια κατάσταση βιωσιμότητας, με αρκετά προβλήματα.

Από τα χρόνια της μεγάλης απήχησης στο επιβατικό κοινό, ο προαστιακός της Πάτρας βρίσκεται σήμερα σε ένα μεταίχμιο που θα κρίνει καθοριστικά και το μέλλον του.

Ενδεικτική ήταν η δημόσια τοποθέτηση του συντονιστή των «Φίλων του Προαστιακού», Βασίλη Γκλαβά, με μια ανάρτηση στο facebook που αναδεικνύει τα κακώς κείμενα, αλλά και τις παλινωδίες των αρμοδίων παραγόντων.

Οπως σημειώνει ο Βασίλης Γκλαβάς, «αντί να συζητάμε για το πώς θα περάσει (ο Προαστιακός) σε άλλο επίπεδο εξυπηρέτησης με πυκνότερα δρομολόγια και στάσεις, με σύγχρονο τροχαίο υλικό, αναφερόμαστε για τα έργα ανάταξης σε μια υποδομή που έχει κατασκευαστεί με υλικά του προηγούμενου αιώνα.

Τα μέσα σταθερής τροχιάς προάγουν τις πράσινες μεταφορές, τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, την παραγωγικότητα και τη γρήγορη διασύνδεση των συνοικιών και των προαστίων των πόλεων. Αντί αυτού το δικό μας τρενάκι που ακόμα αγκομαχάει έχει γίνει κατά το παρελθόν και συνεχίζει να γίνεται αντικείμενο πολιτικής εκμετάλλευσης χωρίς όμως να εκπληρώνει τον ρόλο του».

Τα κακώς κείμενα κατά τον Βασίλη Γκλαβά είναι:

– Ο περιορισμός των εργασιών ανάταξης της γραμμής σε ένα πολύ μικρό τμήμα χωρίς να υπάρξει ουσιαστική βελτίωση των χρόνων διαδρομής αφού ο βόρειος κλάδος παρέμεινε στον κεντρικό σταθμό της Πάτρας και δεν κατόρθωσε να φτάσει πάλι στο σταθμό του Αγίου Ανδρέα.

– Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την ανακατασκευή της γραμμής στο κέντρο της πόλης θα έπρεπε να χρησιμοποιηθούν σε όλο το μήκος και στο κέντρο η γραμμή να εγκιβωτιστεί και να δεθεί με το αστικό τοπίο.

– Ο σταθμός της Πάτρας δεν ήταν έτοιμος να υποδεχθεί τρένο στην αριστερή αποβάθρα διότι είναι χαμηλή και εμποδίζει την πρόσβαση σε μικρά παιδιά, ηλικιωμένους και ΑΜΕΑ. Αυτό δεν συμβαίνει μόνο εκεί αλλά και σε όλες τις αποβάθρες του νότιου κλάδου.

– Αποκόπηκε ο σταθμός του Αγίου Ανδρέα από τα ωριαία δρομολόγια που εξυπηρετεί ένα πολύ μεγάλο μέρος της Πάτρας. Η κατασκευή στάσης στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου είναι ευχάριστη είδηση, ωστόσο είναι πολύ κοντά στο κέντρο και εξυπηρετείται από δύο στάσεις, αυτής της Παναχαϊκής και του κεντρικού σταθμού.

– Γιατί επεκτάθηκε η υπηρεσία έως την Κ. Αχαΐα αφού δεν εξυπηρετείται από την υφιστάμενη υποδομή;

– Τα δρομολόγια δεν σχεδιάστηκαν για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των εργαζομένων και των δημοτών.

Ο Βασίλης Γκλαβάς επιρρίπτει τις ευθύνες για τη σημερινή κατάσταση του Προαστιακού της Πάτρας, στην πρώην υφυπουργό Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου και απευθυνόμενος προς αυτήν, τη ρωτά, αν για την εφαρμογή των νέων δρομολογίων ρωτήθηκε κάποιος ειδικός, ή εάν γνωρίζει ότι η λειτουργία της πόλης δεν σταματάει στις 19:30 και ιδιαίτερα το καλοκαίρι προς τα κοντινά μέρη Βραχνέικα – Ρίο, ειδικά τις Παρασκευές και τα Σάββατα.

Επίσης, ο Βασίλης Γκλαβάς επισημαίνει ότι η Χριστίνα Αλεξοπούλου με την έγκριση επιπλέον κονδυλίου 620.000 ευρώ, παραδέχθηκε ότι οι αρχικές εργασίες ανάταξης της γραμμής ήταν περιορισμένες.

Επίσης, τονίζει πως το σωστό θα ήταν να γίνουν πρώτα οι εργασίες και έπειτα οι αλλαγές δρομολογίων για να εξυπηρετήσουν τους πολίτες.

«Επρεπε λοιπόν να προστατέψετε το μέσο αν ενδιαφερόσασταν πραγματικά αλλά προτιμήσατε τις δημόσιες σχέσεις και την προσωπικής σας προβολή», αναφέρει δηκτικά ο συντονιστής των «Φίλων του Προαστιακού» προς την κυρία Αλεξοπούλου, τονίζοντας ότι «οι πράσινες μεταφορές στην Ελλάδα δεν είναι μόνο τα μπαταριοκίνητα λεωφορεία Αθηνών και Θεσσαλονίκης, αλλά και τα ΜΣΤ που εκτός από το μετρό είναι το τραμ και γενικά ο σιδηρόδρομος, στα οποία οι υπηρεσίες συνεχίζουν να έχουν φθίνουσα πορεία με ευθύνη της ΗΤ αλλά και του υπουργείου που υπηρετήσατε».

Τέλος, ο Βασίλης Γκλαβάς καταγγέλλει την κυρία Αλεξοπούλου ότι απέφευγε προτάσεις των «Φίλων του Προαστιακού» για συνάντηση για τα προβλήματα που ανέφεραν, ενώ της προσάπτουν ανειλικρινή στάση και στο θέμα της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής.

sidirodromikanea.blogspot.com