Ο Βασιλιάς μόλις εκφώνησε την ομιλία του στα Εγκαίνια του Κρατικού Κοινοβουλίου, καθορίζοντας την κοινοβουλευτική ατζέντα του επόμενου έτους που περιελάμβανε νόμους για την υλοποίηση των σιδηροδρομικών πολιτικών της νέας κυβέρνησης των Εργατικών.
railmagazine.com
Όπως αναμενόταν, θα υπάρξει νομοθεσία που θα θέτει τις υπηρεσίες επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών στη δημόσια ιδιοκτησία καθώς λήγουν οι υπάρχουσες συμβάσεις ή εάν οι φορείς εκμετάλλευσης δεν τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους.
Θα εισαχθεί επίσης νομοθεσία για την ίδρυση των Great British Railways ως νέου δημόσιου φορέα για την επίβλεψη των σιδηροδρόμων της χώρας. Συνολικά, αυτές οι κινήσεις αποσκοπούν στον τερματισμό του κατακερματισμού του σιδηροδρομικού συστήματος, στην παροχή καλύτερων υπηρεσιών, στην ενίσχυση της παραγωγικότητας και στην εξοικονόμηση χρημάτων μη καταβάλλοντας τέλη σε ιδιωτικούς φορείς εκμετάλλευσης.
Μιλώντας στα εγκαίνια της Βουλής, ο Βασιλιάς είπε: «Οι Υπουργοί μου θα προωθήσουν νομοθεσία για τη βελτίωση των σιδηροδρόμων με τη μεταρρύθμιση του δικαιόχρησης των σιδηροδρόμων, την ίδρυση των Great British Railways και την ανάθεση οχτώ φορέων εκμετάλλευσης τρένων σε δημόσια ιδιοκτησία».
Αντιδρώντας στην ανακοίνωση, ο διευθύνων σύμβουλος της RIA, Ντάρεν Κάπλαν, δήλωσε: «Η Ένωση Βιομηχανίας Σιδηροδρόμων (RIA) χαιρετίζει τη σημερινή Ομιλία του Βασιλιά ως ένα ισχυρό νομοθετικό πρόγραμμα για την προώθηση της ανάπτυξης μέσω της δημιουργίας βιώσιμων υποδομών και της βελτίωσης των μεταφορών.
«Η RIA και τα μέλη μας υποστηρίζουν τη δέσμευση της κυβέρνησης να δημιουργήσει ένα μεταρρυθμισμένο και ενοποιημένο σιδηροδρομικό σύστημα υπό τους Great British Railways που θα επικεντρώνεται στη βελτίωση της οικονομικής προσιτότητας, της αξιοπιστίας και της απόδοσης.
«Ένας νέος φορέας με στρατηγική εποπτεία και ευθύνη για τους σιδηροδρόμους μπορεί να επικεντρωθεί στην κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης επιβατών και στην ενίσχυση των εσόδων του κλάδου».
Άλλοι προτεινόμενοι νόμοι που είναι πιθανό να επηρεάσουν τον σιδηροδρομικό τομέα περιλαμβάνουν ένα νομοσχέδιο για τον εξορθολογισμό της διαδικασίας σχεδιασμού, που θα επιτάχυνε την παράδοση μεγάλων έργων υποδομής, και ένα αγγλικό νομοσχέδιο αποκέντρωσης που δίνει περισσότερες εξουσίες στις τοπικές αρχές.
Ο Τζέισον Πρινς, Διευθυντής του Ομίλου Αστικών Μεταφορών πιστεύει ότι η ανακοίνωση δείχνει ένα ισχυρό μήνυμα προθέσεων από τη νέα κυβέρνηση.
«Η Ομιλία του Βασιλιά στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα πρόθεσης ότι αυτή η κυβέρνηση είναι σοβαρή για τον μετασχηματισμό του τομέα των μεταφορών μας. Οι σιδηροδρομικές μας υπηρεσίες χρειάζονται μεταρρύθμιση, επομένως είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι η κυβέρνηση προχωρά στη δημιουργία των Great British Railways».
«Ως πόλεις που παρέχουν υπηρεσίες μεταφοράς για εκατομμύρια ανθρώπους καθημερινά, είμαστε έτοιμοι να συνεργαστούμε με τη νέα κυβέρνηση για να βοηθήσουμε στην υλοποίηση των φιλοδοξιών της».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Rail Partners, Andy Bagnall, δήλωσε: «Οι σιδηροδρομικές εταιρείες ζητούν ριζική μεταρρύθμιση του σιδηροδρόμου εδώ και αρκετά χρόνια, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας των Great British Railways, επομένως η δέσμευση για μεταρρύθμιση στο σημερινό King's Speech είναι ένα σημαντικό ορόσημο. Η λεπτομέρεια ακριβώς κάτω από τον τίτλο είναι κρίσιμη για την επίτευξη των φιλοδοξιών της κυβέρνησης για πράσινη ανάπτυξη και τη μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης του σιδηροδρόμου για τους φορολογούμενους.
«Θέλουμε τα ίδια αποτελέσματα με τη νέα Εργατική Κυβέρνηση – έναν καλύτερο σιδηρόδρομο για όσους τον χρησιμοποιούν και τον πληρώνουν. Αλλά για να αλλάξουμε τον σιδηρόδρομο προς το καλύτερο, πρέπει να κατανοήσουμε σωστά τις αιτίες των σημερινών προκλήσεων για να βρούμε τις σωστές λύσεις – και η πλήρης εθνικοποίηση είναι μια πολιτική και όχι μια πρακτική λύση, η οποία θα αυξήσει το κόστος με την πάροδο του χρόνου».
sidirodromikanea.blogspot.com