Eνα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές
Η TRAN (Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκρινε σήμερα ομόφωνα τη θέση της σχετικά με τη χρήση της σιδηροδρομικής υποδομής στον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Σιδηροδρομικό Χώρο.
eureporter.co
Ο προτεινόμενος κανονισμός επιδιώκει να αυξήσει τη σιδηροδρομική χωρητικότητα και να βελτιώσει την αξιοπιστία με τη δημιουργία ενός διεθνούς, ψηφιακού και ευέλικτου συστήματος για τη διαχείριση και την κατανομή της σιδηροδρομικής χωρητικότητας εκφοβισμού. Μολονότι το σχέδιο πρότασης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έτυχε γενικά θετικής υποδοχής, εντοπίστηκαν κενά, ιδίως σε σχέση με τη διαβούλευση με τους χρήστες και την κανονιστική εποπτεία. Το Κοινοβούλιο έχει κινηθεί προς θετική κατεύθυνση για την αντιμετώπιση αυτών των ανοιχτών ανησυχιών.
Πρώτον, η προτεινόμενη δημιουργία ERP (Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Επιχειρήσεων Σιδηροδρόμων) χαιρετίζεται ιδιαίτερα. Δεν είναι δυνατό για τους διαχειριστές υποδομής να δημιουργούν σχέδια παροχής χωρητικότητας που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των χρηστών, ιδιαίτερα των χρηστών εμπορευμάτων όπου η ζήτηση δεν είναι στατική και συνεχώς εξελίσσεται, χωρίς συνεχή διαβούλευση με τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις. Η δημιουργία της ευρωπαϊκής πλατφόρμας σιδηροδρομικών επιχειρήσεων θα διασφαλίσει ότι το ENIM (Ευρωπαϊκό Δίκτυο Διαχειριστών Υποδομής) θα έχει ένα σαφές αντίστοιχο για να συνεργαστεί σε όλη τη διαδικασία σχεδιασμού.
Δεύτερον, η ενίσχυση του ρόλου του ENRRB (Ευρωπαϊκού Δικτύου Ρυθμιστικών Φορέων) θα παράσχει μεγαλύτερη ρυθμιστική εποπτεία επί του ENIM και θα διασφαλίσει ότι υπάρχουν επαρκείς έλεγχοι και ισορροπίες. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να παραχωρηθούν στο ENRRB οι εξουσίες να αξιολογεί, πριν από την υιοθέτησή του, τα Ευρωπαϊκά Πλαίσια για τη διαχείριση χωρητικότητας, τη διαχείριση της κυκλοφορίας και την αναθεώρηση των επιδόσεων.
Τρίτον, σύμφωνα με την πρόταση της Επιτροπής, οι περισσότερες από τις διατάξεις του παρόντος κανονισμού δεν θα τεθούν σε ισχύ πριν από τα τέλη του 2029, πράγμα που σημαίνει ότι ο κανονισμός θα έχει αμελητέο αντίκτυπο στους στόχους στροφής του 2030. Με την προώθηση των ημερομηνιών εφαρμογής, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο διασφαλίζει ότι ο κανονισμός είναι σε θέση να διαδραματίσει έναν ρόλο ήδη στη δεκαετία αυτή.
Τέλος, πρέπει να δοθεί μέριμνα ώστε να διασφαλιστεί ότι τυχόν νέες διατάξεις που έχουν προστεθεί στον κανονισμό από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όπως η δημιουργία «συστηματικών σιδηροδρομικών διαδρομών» από διαχειριστές υποδομής, υπόκεινται στην εποπτεία του ENRRB και δημιουργούνται σε συνεννόηση με το ERP.
Ο Πρόεδρος της ERFA, Dirk Stahl , δήλωσε, «πάνω από το 50% των ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών σήμερα διασχίζει τουλάχιστον ένα εθνικό σύνορο. Δεδομένου ότι η διαχείριση χωρητικότητας σήμερα επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό σε εθνικό επίπεδο, αυτή η κύρια σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων προσπαθεί ουσιαστικά να εκμεταλλευτεί μια διεθνή υπηρεσία σε ένα συνονθύλευμα εθνικών δικτύων. Αν θέλουμε να βάλουμε τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές σε θέση να αναπτυχθούν, είναι σημαντικό να απομακρυνθούμε από ένα εθνικό, χειροκίνητο και άκαμπτο σύστημα προς ένα διεθνές, ψηφιακό και ευέλικτο. Το έργο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της εισηγήτριας Tilly Metz είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη».
Ο Γενικός Γραμματέας της ERFA, Conor Feighan , κατέληξε, «η ομόφωνη έγκριση της έκθεσης από την επιτροπή TRAN σημαίνει ότι είναι πολύ πιθανό να έχουμε την έγκριση της πρότασης κατά τη διάρκεια της ζωής αυτού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Είναι σημαντικό να συνεχιστούν οι εργασίες και στο Συμβούλιο, ώστε να διασφαλιστεί ότι η ταχεία έγκριση του κανονισμού ώστε να διασφαλιστεί ότι τα οφέλη αυτής της πρότασης θα γίνουν αισθητά από τη βιομηχανία το συντομότερο δυνατό».
sidirodromikanea.blogspot.com