Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2024

Κίνα: Παγκόσμιο ενδιαφέρον για το νέο ρεκόρ ταχύτητας του τρένου Maglev


Τις τελευταίες ημέρες τα μέσα ενημέρωσης σε όλο τον κόσμο  προβάλουν έντονα την επίτευξη νέου ρεκόρ ταχύτητας που πέτυχαν οι Κινέζικοι σιδηρόδρομοι  με το τρένο Maglev το οποίο  «αιωρείται» πάνω από τη γραμμή.

Η  κατασκευαστική εταιρία China Aerospace Science and Industry Corporation (CASIC) ισχυρίστηκε ότι το νέο μαγνητικά αιωρούμενο τρένο της (maglev) έχει ξεπεράσει το προηγούμενο ρεκόρ των 623 χιλιομέτρων την ώρα (387 μίλια την ώρα) κατά τη διάρκεια δοκιμών σε σωλήνα χαμηλού κενού μήκους μόλις 2 χιλιομέτρων. Σύμφωνα με την South China Morning Post , ενώ η ακριβής ταχύτητα που έφτασε το τρένο παραμένει απόρρητη, η CASIC είπε ότι είχε κάνει «μια σημαντική ανακάλυψη» με την τελευταία της δοκιμή. Πρόσθεσε επίσης ότι ήταν η πρώτη φορά που το εξαιρετικά γρήγορο τρένο hyperloop πέτυχε σταθερή αιώρηση ενώ ταξίδευε σε σωλήνα χαμηλού κενού. 

Αυτό σημαίνει ότι η Κίνα θα μπορούσε σύντομα να αποκτήσει ένα τρένο που να είναι τόσο γρήγορο όσο ένα αεροπλάνο, ανέφερε η SCMP . Το όχημα βασίζεται στην τεχνολογία maglev, η οποία χρησιμοποιεί μαγνητισμό για να ωθήσει το τρένο προς τα εμπρός, καθώς και να το «αιωρήσει» πάνω από τις γραμμές μειώνοντας έτσι την τριβή. Για να αυξήσει περαιτέρω την ταχύτητά του, το τρένο ταξιδεύει επίσης μέσω ενός ειδικά σχεδιασμένου σωλήνα χαμηλού κενού που μειώνει την αντίσταση του αέρα. 

Η CASIC είπε ότι η τελευταία δοκιμή όχι μόνο σημείωσε ρεκόρ ταχύτητας για το σύστημα, αλλά επικύρωσε επίσης αρκετές βασικές τεχνολογίες και απέδειξε ότι συνεργάζονται καλά. Το έργο ιπτάμενων υψηλής ταχύτητας ενσωματώνει τεχνολογίες αεροδιαστημικής και επίγειας σιδηροδρομικής μεταφοράς, με σχεδιασμένη ταχύτητα έως και 1.000 χλμ/ώρα - ξεπερνώντας τις ταχύτητες της εμπορικής αεροπορίας, ανέφερε η υπηρεσία. 

"Η επιστήμη και η τεχνολογία προχωρούν βήμα προς βήμα και ορισμένες πτυχές αυτού του έργου βρίσκονται ακόμη σε αχαρτογράφητη περιοχή στην Κίνα. Κάθε βήμα είναι προκλητικό και είναι ένα περίπλοκο σύστημα", δήλωσε ο επικεφαλής σχεδιαστής του έργου Μάο Κάι. 

Σύμφωνα με το πρακτορείο, η τελευταία δοκιμή απέδειξε ότι ο σωλήνας του οχήματος και η τροχιά αλληλεπιδρούν καλά, διατηρώντας τα βαρέα οχήματα maglev να επιπλέουν σταθερά. Τα ισχυρά συστήματα κίνησης και οι γενικοί έλεγχοι ασφαλείας λειτούργησαν επίσης όπως αναμενόταν, είπε η CASIC. 

Αυτές οι εξελίξεις είχαν βελτιώσει τη συνολική τεχνική ωριμότητα του συστήματος, θέτοντας μια γερή τεχνική βάση για μελλοντικές δοκιμές υψηλότερης ταχύτητας και την κατασκευή ενός δικτύου μεταφορών σε εθνικό επίπεδο, πρόσθεσε ο οργανισμός. 

Επιπλέον, η Εθνική Υπηρεσία Διαστήματος της Κίνας, το τμήμα CASIC εργάζεται επίσης στα εμπορικά συστήματα ηλεκτρομαγνητικής εκτόξευσης αεροδιαστημικής επόμενης γενιάς της χώρας. 


Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea.blogspot.com