Ιστορική αναδρομή των τύπων των εισητηρίων από το 1940
ΠΕΚΙΝΟ, 26 Δεκεμβρίου (Xinhua) -- Το να ανεβαίνεις σε ένα τρένο για να δεις το μεταβαλλόμενο τοπίο της Κίνας και να γνωρίσεις τα διαφορετικά έθιμα της χώρας έχει γίνει μια δημοφιλής απόδραση διακοπών. Χωρίς τυπωμένο εισιτήριο, ο ταξιδιώτης μπορεί να σαρώσει το πρόσωπό του ή την ταυτότητά του για να κάνει check-in μέσα σε δευτερόλεπτα, κάνοντας την εμπειρία γρήγορη και ομαλή. Μέχρι στιγμής, τα εισιτήρια τρένων της Κίνας έχουν περάσει τέσσερις γενιές αναβάθμισης και μεταμόρφωσης.
Πηγή: Xinhua
Επιμέλεια: huaxia
Τα "εισιτήρια από σκληρό χαρτόνι", που χρησιμοποιήθηκαν από τη δεκαετία του 1940 έως τη δεκαετία του 1990, ήταν η προηγούμενη γενιά εισιτηρίων τρένου, η οποία απαιτεί από τον οδηγό να σχολιάζει χειροκίνητα τις βασικές πληροφορίες των ταξιδιών.
↑Ένας λάτρης των σιδηροδρόμων δείχνει ένα κινεζικό εισιτήριο τρένου του 1979 στο Qingdao, στην επαρχία Shandong της ανατολικής Κίνας, 25 Ιανουαρίου 2019. (Xinhua/Li Ziheng)
Το εισιτήριο τρένου δεύτερης γενιάς κυκλοφόρησε το 1997, ένα εισιτήριο από μαλακό χαρτί που πωλήθηκε και εκτυπώθηκε με σύστημα υπολογιστή. Σε σύγκριση με τον σκληρό πίνακα που απαιτούσε από τον πωλητή εισιτηρίων να εκτυπώνει όλες τις πληροφορίες χειροκίνητα, η δεύτερη γενιά πούλησε πολύ πιο γρήγορα, μειώνοντας τον χρόνο αναμονής από λεπτά σε δευτερόλεπτα.
↑ Αυτή η φωτογραφία που τραβήχτηκε το 1996 δείχνει ένα κινεζικό εισιτήριο τρένου από μαλακό χαρτί. (Xinhua/Liu Zhongyang)
Το μαγνητικό εισιτήριο τρένου τρίτης γενιάς, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2007, μπορεί να περάσει από τους αυτόματους ελέγχους εισιτηρίων.
↑Ένας επιβάτης δείχνει ένα μαγνητικό εισιτήριο τρένου στο Qingdao, στην επαρχία Shandong της ανατολικής Κίνας, 25 Ιουλίου 2008. (Xinhua)
Τον Νοέμβριο του 2018, τα ηλεκτρονικά εισιτήρια κυκλοφόρησαν πιλοτικά σε σιδηροδρομικούς σταθμούς υψηλής ταχύτητας στη νησιωτική επαρχία Χαϊνάν και είχαν καλύψει όλους τους υπεραστικούς σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας στην ηπειρωτική Κίνα έως τις 29 Απριλίου 2020, επιτρέποντας στους επιβάτες να περάσουν τους ελέγχους εισιτηρίων με τους Ταυτότητες και αναγνώριση προσώπου αντί να μαζεύετε εισιτήρια στους σταθμούς.
↑ Οι επιβάτες περνούν από τις αυτόματες πύλες εισιτηρίων στο σιδηροδρομικό σταθμό Jinhua στην επαρχία Zhejiang της ανατολικής Κίνας, 5 Οκτωβρίου 2023. (Φωτογραφία Hu Xiaofei/Xinhua)
Τις τελευταίες δεκαετίες, τα εισιτήρια τρένων έχουν υποστεί μεγάλη μεταμόρφωση, εξελισσόμενα από μικρά σε μεγάλα και από φυσικά σε ηλεκτρονικά. Σημαντικές αλλαγές έχουν επίσης παρατηρηθεί στις μεθόδους πώλησης και αγοράς εισιτηρίων.
Κατά τη διάρκεια της περιόδου "εισιτήριο από χαρτόνι", οι αγωγοί χρησιμοποίησαν μια μηχανή σφράγισης ημερομηνίας για να αποτυπώσουν την ημερομηνία στο εισιτήριο, τοποθέτησαν τον αριθμό της θέσης και υπολόγισαν την τιμή χειροκίνητα χρησιμοποιώντας έναν άβακα. Με την πάροδο του χρόνου, η χρήση υπολογιστών ενίσχυσε την αποτελεσματικότητα των πωλήσεων εισιτηρίων τρένων και περιόρισε επίσης την απάτη στα εισιτήρια.
↑ Αυτή η φωτογραφία τραβηγμένη τη δεκαετία του 1950 δείχνει έναν αγωγό του σιδηροδρομικού σταθμού του Πεκίνου να εργάζεται στο Πεκίνο, πρωτεύουσα της Κίνας. (Η φωτογραφία παρέχεται από τον σιδηροδρομικό σταθμό του Πεκίνου)
↑ Οι μαέστροι μαθαίνουν έναν αποτελεσματικό τρόπο πώλησης εισιτηρίων στο σιδηροδρομικό σταθμό Chengdu στο Chengdu, στην επαρχία Sichuan της νοτιοδυτικής Κίνας το 1986. (Xinhua/Wu Zuzheng)
↑ Αυτή η φωτογραφία που τραβήχτηκε το 1981 δείχνει έναν αγωγό στο σιδηροδρομικό σταθμό της Σαγκάης να πουλάει εισιτήρια σε μια ηλεκτρονική μηχανή έκδοσης εισιτηρίων στη Σαγκάη της ανατολικής Κίνας. (Xinhua/Zhang Ping)
↑Ένας αγωγός πουλά εισιτήρια τρένου για επιβάτες σε εκδοτήριο εισιτηρίων στο σιδηροδρομικό σταθμό Changzhou, στην επαρχία Jiangsu της ανατολικής Κίνας, 1 Ιανουαρίου 2023. (Φωτογραφία από Shi Kang/Xinhua)
Η αγορά εισιτηρίων στο παράθυρο εισιτηρίων του σταθμού παραμένει μια ασφαλής και διαρκής μέθοδος, αντέχοντας στη δοκιμασία του χρόνου. Καθώς η κοινωνία προχωρά, η αυξανόμενη ζήτηση για ταξίδια έχει πυροδοτήσει διάφορες επιλογές αγοράς εισιτηρίων: αγορές με πρακτορείο, τηλεφωνικές κρατήσεις, κρατήσεις SMS και online κρατήσεις. Αυτές οι εξελισσόμενες μέθοδοι προσφέρουν βελτιωμένη άνεση, όλο και πιο ολοκληρωμένες πληροφορίες εισιτηρίων και βελτιώνουν συνεχώς τα μέτρα κατά της παραχάραξης.
↑ Αυτή η φωτογραφία τραβηγμένη τη δεκαετία του 1950 δείχνει ανθρώπους να αγοράζουν εισιτήρια στο σιδηροδρομικό σταθμό του Πεκίνου στο Πεκίνο, πρωτεύουσα της Κίνας. (Η φωτογραφία παρέχεται από τον σιδηροδρομικό σταθμό του Πεκίνου)
↑ Αυτή η φωτογραφία που τραβήχτηκε το 1995 δείχνει φοιτητές να αγοράζουν εισιτήρια τρένου σε ένα προσωρινό εκδοτήριο εισιτηρίων που έχει στηθεί στην καντίνα του Πανεπιστημίου Ηλεκτρονικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Chengdu στο Chengdu, στην επαρχία Sichuan της νοτιοδυτικής Κίνας. (Φωτογραφία Feng Jinsheng/Xinhua)
↑Οι άνθρωποι κάνουν ουρά για να αγοράσουν εισιτήρια τρένου στην υπηρεσία εισιτηρίων του σιδηροδρομικού σταθμού Zhengzhou στο Zhengzhou, στην επαρχία Henan της κεντρικής Κίνας, 2 Φεβρουαρίου 2005. (Xinhua/Zhu Xiang)
↑Εθελοντές αγοράζουν διαδικτυακά εισιτήρια τρένου για μετανάστες εργάτες στο Chongqing, νοτιοδυτική Κίνα, 6 Φεβρουαρίου 2013. (Xinhua/Chen Cheng)
↑Ένας πολίτης κάνει κράτηση εισιτηρίου τρένου για την πρώτη ημέρα των εορτών της Εθνικής Ημέρας μέσω της εφαρμογής κρατήσεων εισιτηρίων 12306 στο Πεκίνο, πρωτεύουσα της Κίνας, 12 Σεπτεμβρίου 2014. (Xinhua)
↑Οι επιβάτες χρησιμοποιούν μηχανήματα αυτόματης πώλησης εισιτηρίων για να αγοράσουν εισιτήρια στο σιδηροδρομικό σταθμό Nanjing στο Nanjing, στην επαρχία Jiangsu της ανατολικής Κίνας, 3 Ιανουαρίου 2022. (Φωτογραφία Fang Dongxu/Xinhua)
Σύμφωνα με την China State Railway Group Co., Ltd., από τον φετινό Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο, πραγματοποιήθηκαν συνολικά 3,56 δισεκατομμύρια σιδηροδρομικά ταξίδια επιβατών σε εθνικό επίπεδο και ο μέσος ημερήσιος αριθμός επιβατικών τρένων έφτασε τα 9.638. Οι αναβαθμίσεις στο σύστημα έκδοσης εισιτηρίων τρένων της Κίνας βοήθησαν στην αντιμετώπιση του μεγάλου όγκου. Enditem
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea.blogspot.com