Τετάρτη 1 Νοεμβρίου 2023

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ


Για πολλούς λάτρεις του σιδηροδρόμου, τίποτα δεν ξεπερνά το να βγαίνεις και να κυκλοφορείς στις αποβάθρες, να οδηγείς σε βαγόνια, να βλέπεις κινούμενα τρένα και ατμομηχανές όλων των σχημάτων και μεγεθών και να απολαμβάνεις ό,τι μπορεί να δει σε λειτουργία τόσο στους σύγχρονους όσο και στους παραδοσιακούς σιδηροδρόμους. 

Αλλά εξίσου, η εκμάθηση της ιστορίας των σιδηροδρόμων μέσω στατικών εκθεμάτων, φωτογραφιών αρχείου και ιστορικών εγγράφων μπορεί να είναι εξίσου ευχάριστη και πολύτιμη για κάθε σιδηροδρομικό. Παρακάτω ρίχνουμε μια ματιά σε μερικά από τα πιο διάσημα και γνωστά μουσεία σιδηροδρόμων και σιδηροδρόμων σε όλο τον κόσμο - ελέγξτε τους ιστότοπούς τους ή επικοινωνήστε απευθείας μαζί τους σχετικά με τις ώρες λειτουργίας και τις πληροφορίες σχετικά με την επίσκεψη.

Εθνικό Μουσείο Σιδηροδρόμων, Υόρκη, Αγγλία

Το Εθνικό Μουσείο Σιδηροδρόμων, στην όμορφη, ιστορική, αγγλική πόλη του Γιορκ είναι μια από τις πιο δημοφιλείς τοποθεσίες σιδηροδρομικών μεταφορών στο Ηνωμένο Βασίλειο, χαρτογραφώντας την ιστορία των βρετανικών σιδηροδρόμων, τις ατμομηχανές και τις εμβληματικές φιγούρες που τις έκαναν δυνατές. Το μουσείο βρίσκεται σε μικρή απόσταση με τα πόδια από τον σιδηροδρομικό σταθμό του Γιορκ, ο οποίος φέρνει άτομα από το Λονδίνο μέσω των υπηρεσιών LNER - αρκετά εύστοχο δεδομένης της ιστορίας της μάρκας LNER. Η δωρεάν είσοδος επιτρέπει σε όλους να περάσουν από την πολύ εκτεταμένη τοποθεσία, η οποία φιλοξενεί τη Μεγάλη Αίθουσα, όπου εκτίθενται πολλές διάσημες ατμομηχανές, καθώς και αίθουσες αρχείων και βιβλιοθηκών και υπαίθρια εκθέματα, συμπεριλαμβανομένης περιστασιακής επίσκεψης ατμομηχανών από την κύρια γραμμή και άλλους σιδηροδρόμους/μουσεία κληρονομιάς . Από το 1975, το μουσείο έχει εμπνεύσει τους λάτρεις του σιδηροδρόμου όλων των ηλικιών από όλο τον κόσμο και συνεχίζει να αναπτύσσεται και να επεκτείνεται με πιο πρόσφατα εκθέματα όπως το ρεκόρ HST power car και μια αδελφή τοποθεσία στο Shildon με την ονομασία «Locomotion».
«Mallard», EuroStar, ένα ιαπωνικό τρένο Bullet - το Εθνικό Μουσείο Σιδηροδρόμων τα έχει όλα, αλλά μερικά από τα καλύτερα εκθέματα βρίσκονται στις ιστορικές βρετανικές ατμομηχανές ντίζελ. Στη φωτογραφία είναι Class 52 D1023 «Western Fusilier» (με κεφαλάρι Western Requiem), Class 55 «Deltic» D9002 και Class 40 D200 στο Great Hall. Φωτογραφία από τον Joe Rogers.

Cité du Train, Mulhouse, Γαλλία

Η Mulhouse, μια πόλη στα σύνορα της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Ελβετίας, φημίζεται όχι μόνο για το ότι ήταν ένας σημαντικός βιομηχανοποιημένος οικισμός στο παρελθόν της, αλλά και για τη φιλοξενία μερικών από τα μεγαλύτερα μουσεία στον κόσμο. Για τους λάτρεις του οτιδήποτε με ρόδες, η Mulhouse είναι απαραίτητη για τη λίστα με τα κουβάρια, καθώς φιλοξενεί τόσο το μεγαλύτερο μουσείο αυτοκινήτων «Cité de l'Automobile» όσο και το μεγαλύτερο μουσείο σιδηροδρόμων: «Cité du Train». Το μουσείο ξεκίνησε τη δεκαετία του 1960 ως χώρος όπου η SNCF παρουσίαζε μερικές από τις ατμομηχανές της και σήμερα έχει γίνει ένα δημοφιλές αξιοθέατο για οικογένειες και λάτρεις των σιδηροδρόμων που θέλουν να μάθουν περισσότερα για την ιστορία του σιδηροδρομικού δικτύου της Γαλλίας. Αν και δέχεται λιγότερους επισκέπτες ετησίως από το αντίστοιχο στην Αγγλία, το Cité du Train είναι ένα εντυπωσιακό μέρος που φιλοξενεί το Αυτοκρατορικό Τρένο του Ναπολέοντα ΙΙΙ, τροχαίο υλικό από το Orient Express και το TGV.
Τρένα υψηλής ταχύτητας SNCF περιμένουν στο Cité du Train. Φωτογραφία Klaus Nahr . CC BY-SA 2.0

Train World, Βρυξέλλες, Βέλγιο

Το Belgium's Train World είναι μια σχετικά πρόσφατη προσθήκη στα μουσεία σιδηροδρόμων του κόσμου, που άνοιξε ο βασιλιάς Philippe το 2015, αλλά είναι ωστόσο σημαντικό για επίσκεψη στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής ιστορίας των σιδηροδρόμων. Το αποκορύφωμά του είναι η παλαιότερη ατμομηχανή στην ηπειρωτική Ευρώπη, η μηχανή «Pays de Waes» του 1845. Το μουσείο, εκτός από τον εορτασμό του παρελθόντος, ατενίζει επίσης το μέλλον των σιδηροδρομικών ταξιδιών στο Βέλγιο και πέρα ​​και φιλοξενεί διαδραστικές καμπίνες από τρεις μεγάλες ατμομηχανές κατασκευαστές: Siemens, Alstom και Bombardier. Οι ηλεκτρικές ατμομηχανές σχηματίζουν επίσης μια σειρά από εκθέματα.
Το «Pays de Waes» είναι ο μικρότερος κινητήρας που εμφανίζεται σε αυτή τη συλλογή τεσσάρων ατμομηχανών. Φωτογραφία από NearEMPTiness . CC BY-SA 4.0

Εθνικό Μουσείο Σιδηροδρόμων, Green Bay, WI, ΗΠΑ

Σε προηγούμενα άρθρα σχετικά με τις ατμομηχανές A4 Pacifics , Big Boy και GG1 , το We Are Railfans έχει επισημάνει τα υπόλοιπα παραδείγματα που κατοικούν στο National Railroad Museum στο Green Bay του Ουισκόνσιν και αυτό δείχνει πόσο σημαντική και ευρεία είναι η συλλογή ατμομηχανών τους. Οι ιστορικά σημαντικές βρετανικές ατμομηχανές δεν το κάνουν συχνά στο εξωτερικό, αλλά με το LNER Class A4 4496 που μετονομάστηκε σε Dwight D Eisenhower μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, είναι περισσότερο από κατάλληλο για αυτό το παράδειγμα της κατηγορίας A4 να παραμείνει στην πολιτεία. Ένα παράδειγμα του καινοτόμου Aerotrain της δεκαετίας του 1950 βρίσκεται επίσης εδώ μαζί με μια σειρά από ατμομηχανές EMD, ALCO και General Electric Diesel, χαρτογραφώντας την ιστορία των σιδηροδρόμων που παραμένουν ζωτικής σημασίας για τη μεταφορά εμπορευμάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Όπως το NRM στη Βρετανία, το NRRM διαθέτει επίσης άφθονο αρχειακό υλικό, αρχεία σιδηροδρόμων, στατικό τροχαίο υλικό τόσο φορτίου όσο και επιβατών και φωτογραφίες που χρονολογούνται από τη δεκαετία του 1890.Soo Line Railroad EMD GP30 No. 715 (αργότερα Wisconsin Central Ltd No. 715) National Railroad Museum, Green Bay, WI. Φωτογραφία από Dual Freq. CC BY 3.0

Μουσείο Σιδηροδρόμων του Κιότο, Κιότο, Ιαπωνία

Οι σιδηρόδρομοι της Ιαπωνίας είναι μερικοί από τους πιο συναρπαστικούς στον κόσμο, κυρίως λόγω της επιδίωξής τους για ταχύτητα τον τελευταίο μισό αιώνα και της δημοτικότητας των εμβληματικών «Bullet Trains» ή Shinkansen όπως είναι γνωστά τοπικά. Δεν προκαλεί έκπληξη, επομένως, να δείτε μια σειρά από αυτές τις γρήγορες ατμομηχανές και σετ τρένων να εκτίθενται στο Μουσείο Σιδηροδρόμων του Κιότο στην Ιαπωνία, συμπεριλαμβανομένης της σειράς 0 που χρονολογείται από τη δεκαετία του 1960 και της πιο πρόσφατης σειράς 500 από τη δεκαετία του 1990. Αλλά δεν είναι το μόνο θέμα ταχύτητας. Το απέραντο σιδηροδρομικό παρελθόν της Ιαπωνίας περιείχε πολλές διαφορετικές κατηγορίες ατμομηχανών και αυτές επίσης εκτίθενται σε περίοπτη θέση στο ιστορικό στρογγυλό σπίτι που αποτελεί μέρος του μουσείου. Πολλές από αυτές τις ατμομηχανές χρονολογούνται από τη δεκαετία του 1920 έως τα τέλη της δεκαετίας του 1940. Ένας πρώην σταθμός, ο σταθμός Nijō, μεταφέρθηκε επίσης στο μουσείο από αλλού στο Κιότο.
Εσωτερικό του κεντρικού κτηρίου του Μουσείου Σιδηροδρόμων του Κιότο, με από αριστερά προς τα δεξιά: Series 500 'Shinkansen', KuHaNe 581 35 και 489 series EMU. Φωτογραφία Christophe95. CC BY-SA 4.0

Μουσείο Μεταφορών Νυρεμβέργης, Νυρεμβέργη, Γερμανία

Μια σειρά από διαφορετικές εκθέσεις μουσείων συγκεντρώνονται στη Νυρεμβέργη για να σχηματίσουν το Μουσείο Μεταφορών της Νυρεμβέργης, συγκεκριμένα το Μουσείο Επικοινωνιών και ένα μουσείο αφιερωμένο στην DB ή την Deutsche Bahn, τον εθνικό σιδηροδρομικό φορέα στη Γερμανία και παγκόσμιο παίκτη στη σύγχρονη σιδηροδρομική βιομηχανία. Η προέλευση των μουσείων βρίσκεται στα τέλη της δεκαετίας του 1890 και έχει αυξηθεί τα τελευταία 100 χρόνια ή περισσότερο για να αντιπροσωπεύει μεγάλο μέρος της ιστορίας των σιδηροδρόμων της Γερμανίας - από τον ατμό, το ντίζελ και την εποχή του ηλεκτρισμού - μέσω στατικών ατμομηχανών όπως το Nordgau που κατασκευάστηκαν το 1853 και μακέτες τα σημερινά τρένα ICE που μεταφέρουν επιβάτες σε όλη τη Γερμανία και πέρα ​​από αυτήν. Όπως το NRM στη Βρετανία, τα ναυλωμένα τρένα και οι σιδηροδρομικές περιηγήσεις συχνά συχνάζουν στην πόλη και μερικά ανήκουν στο ίδιο το μουσείο. Τα μουσεία εκτός των εγκαταστάσεων στο Halle και στο Koblenz προσφέρουν εναλλακτικές εκθέσεις και χώρο αποθήκευσης για ατμομηχανές που δεν φυλάσσονται στη Νυρεμβέργη. Αν και ορισμένες ατμομηχανές χάθηκαν κατά τη διάρκεια πυρκαγιάς το 2005 και άλλες δανείστηκαν / πουλήθηκαν σε άλλες ομάδες και μουσεία, μερικές αποκαταστάθηκαν και σήμερα το μουσείο συνεχίζει να προσελκύει επισκέπτες.
Ένα πετρελαιοκίνητο πούλμαν του VT 11.5 (BR 601) με δύο πούλμαν και ένα πούλμαν αεριοστροβίλου (BR 602) στο Μουσείο Μεταφορών στη Νυρεμβέργη. Φωτογραφία Urmelbeauftragter. CC BY-SA 1.0


wearerailfans.com