Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2023

Ο πρωθυπουργός Βρετανίας Rishi Sunak ακύρωσε το σιδηροδρομικό έργο υψηλής ταχύτητας HS2


Η Βρετανία ακυρώνει την κατασκευή ενός βασικού τμήματος του δαπανηρού σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας HS2, δήλωσε την Τετάρτη ο πρωθυπουργός Rishi Sunak, εξοργίζοντας ανθρώπους και επιχειρήσεις στη βόρεια Αγγλία, μια περιοχή που θα είχε ωφεληθεί από το έργο.

Το βόρειο τμήμα του HS2 που συνδέει το Μπέρμιγχαμ και το Μάντσεστερ έχει ακυρωθεί, πράγμα που σημαίνει ότι ο προγραμματισμένος σιδηρόδρομος θα συνδέει μόνο το Λονδίνο με το Μπέρμιγχαμ στην κεντρική Αγγλία.

Ο Sunak λέει ότι η κυβέρνηση θα ανακατευθύνει τη χρηματοδότηση του HS2 για να επικεντρωθεί αντ 'αυτού σε "μεγαλύτερη συχνότητα και ποιότητα της υποδομής μεταφορών σε ολόκληρη τη χώρα".

Η κυβέρνηση σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει 36 δισεκατομμύρια λίρες (44 δισεκατομμύρια δολάρια) για να επενδύσει σε εκατοντάδες άλλα έργα σιδηροδρομικών, οδικών και λεωφορειακών μεταφορών και άλλα 12 δισεκατομμύρια λίρες για ταχύτερη συνδεσιμότητα μεταξύ των πόλεων της Βόρειας Αγγλίας, Λίβερπουλ και Μάντσεστερ.

Το HS2, ή High Speed ​​2, είναι ένας προγραμματισμένος σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας, που τιμολογείται ως το μεγαλύτερο έργο υποδομής της Ευρώπης.

Αρχικά αναμενόταν να συνδέσει το Λονδίνο με τις αγγλικές πόλεις στα βόρεια του, συμπεριλαμβανομένων των Μπέρμιγχαμ, Μάντσεστερ και Λιντς. Τα πρώτα τρένα αναμένεται να ξεκινήσουν το 2029-2033.

Το έργο έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει στον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, στη μείωση του χρόνου ταξιδιού και να βοηθήσει τη Βρετανία να καλύψει τη διαφορά με άλλα ευρωπαϊκά έθνη που λειτουργούν καλά συνδεδεμένα σιδηροδρομικά δίκτυα υψηλής ταχύτητας. Η Βρετανία έχει μόνο ένα μικρό τμήμα που συνδέει το Λονδίνο με τη σιδηροδρομική σήραγγα με την ηπειρωτική Ευρώπη.

Με την πάροδο των ετών, έχει προβληθεί ως τρόπος μείωσης των περιφερειακών οικονομικών ανισοτήτων.

Μια κυβερνητική έκθεση του 2012 ανέφερε ότι το HS2 θα μπορούσε να αποφέρει έως και 60 δισεκατομμύρια λίρες (73 δισεκατομμύρια δολάρια) οικονομικά οφέλη, ή 1,80-2,50 λίβρες οφέλη για κάθε λίρα που δαπανάται σε κόστος.

Ο προϋπολογισμός της έχει επανειλημμένα αυξηθεί με τα χρόνια, ειδικά με τον πληθωρισμό, και μια εκτίμηση για το 2020 έδειξε ότι το κόστος θα μπορούσε να ανέλθει σε 106 δισεκατομμύρια λίρες (128,5 δισεκατομμύρια δολάρια).

Η κυβέρνηση είπε την Τετάρτη ότι κάθε λίρα που δαπανάται για το HS2 αναμενόταν αρχικά να αποφέρει οφέλη αξίας 2,30 λιρών στον φορολογούμενο, αλλά πρόσθεσε ότι πρόσφατες προβλέψεις έδειξαν ότι τα οφέλη θα μπορούσαν να πέσουν έως και 80 πένες.

Ο σιδηρόδρομος σε σχήμα Υ προοριζόταν να συνδέσει το Λονδίνο με το Μπέρμιγχαμ και το Μάντσεστερ στο ένα πόδι και το Μπέρμιγχαμ με το Λιντς στο άλλο. Η σύνδεση στο Λιντς καταργήθηκε το 2021 για λόγους κόστους.

.reuters.com
sidirodromikanea.blogspot.com