Ο Διευθυντής της Ένωσης Μεταφορών, Matej Zakonjšek, ο οποίος σήμερα στο Σεράγεβο συμμετέχει στο 12ο Συνέδριο για τις υποδομές μεταφορών και τις μεταφορές αφιερωμένο στους σιδηροδρόμους, είπε ότι το κύριο καθήκον της Ένωσης Μεταφορών είναι να επιστρέψει τον σιδηρόδρομο στη θέση του και, κατά συνέπεια, κάνουν πολλή δουλειά για τη δημιουργία επιβατικών συνδέσεων μεταξύ των κύριων πόλεων των Βαλκανίων.
Η Κοινότητα Μεταφορών (TC) είναι ένας διεθνής οργανισμός που ιδρύθηκε το 2017 με στόχο την ανάπτυξη του δικτύου μεταφορών μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, μέλη της οποίας είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση και έξι χώρες των Δυτικών Βαλκανίων – Αλβανία, Βοσνία και Ερζεγοβίνη, Βόρεια Μακεδονία, Κοσσυφοπέδιο, Μαυροβούνιο και Σερβία. .
«Προς το παρόν, έχουμε μόνο μία σύνδεση μεταξύ Βελιγραδίου και Μπαρ, και στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μια σύνδεση μεταξύ Σεράγεβο και Ζάγκρεμπ, καθώς και μεταξύ Σεράγεβο και Πλότσε, και να λειτουργήσει ως τυπική προσφορά», τόνισε ο Zakonjšek.
Μεταξύ άλλων, αυτό είναι ένα από τα θέματα του διήμερου συνεδρίου όπου, όπως πρόσθεσε, θα καταβληθούν προσπάθειες να συμβάλει στην αύξηση της ποιότητας των υπηρεσιών μεταφορών στη Β-Ε. Ο Zakonjšek πρόσθεσε ότι η αξία των έργων εξαρτάται από τον τύπο τους και ότι το πιο σημαντικό είναι να είμαστε έτοιμοι για την υλοποίησή τους όσον αφορά τις νομικές βάσεις και την προετοιμασία των έργων.
«Λεφτά υπάρχουν, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τα έχει ορίσει στο επενδυτικό σχέδιο, και όσον αφορά την τιμή, εξαρτάται από το πρότυπο που θέλετε να επιτύχετε όσον αφορά, για παράδειγμα, την ηλεκτροδότηση, την ταχύτητα κ.λπ. Η νομική βάση και οι μεταρρυθμίσεις μαζί με τις επενδύσεις σε υποδομές είναι μια επιλογή για αμοιβαίο όφελος», δήλωσε ο Zakonjšek.
Τα συμπεράσματα από αυτό το συνέδριο, όπως είπε ο Γραμματέας του Υπουργείου Επικοινωνιών και Μεταφορών της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης Igor Pejić, θα πρέπει να βοηθήσουν τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων να καθορίσουν λύσεις προς την κατεύθυνση της ενσωμάτωσης στο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό σύστημα. Ο Pejić δήλωσε ότι από αυτή την άποψη είναι απαραίτητο να ακολουθήσουμε τις τάσεις με τις οποίες είμαστε πολύ πίσω.
«Στο διάστημα από την υιοθέτηση της Στρατηγικής Πλαισίου Μεταφορών μέχρι σήμερα, έχουν γίνει μεγάλες αλλαγές, χρειαζόμαστε νέες σιδηροδρομικές διαδρομές και ανακαίνιση των υφιστάμενων και να ενσωματωθούν στο δίκτυο ΔΕΔ-Μ (Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο). όσο το δυνατόν συντομότερα. Σε αυτό το κομμάτι, χρειαζόμαστε την υποστήριξη του επαγγέλματος και σίγουρα των υπευθύνων λήψης αποφάσεων», επεσήμανε ο Pejić.
Υπενθύμισε ότι το 2021 ήταν η χρονιά των σιδηροδρόμων στην ΕΕ και ότι χρειάζονται επείγοντα βήματα για την παρακολούθηση των ευρωπαϊκών τάσεων.
Το συνέδριο, που διοργανώθηκε από την Ένωση Συμβούλων Μηχανικών Βοσνίας-Ερζεγοβίνης (UKI BIH/ ACE BH), πραγματοποιείται την εποχή της παγκόσμιας αναζωογόνησης των σιδηροδρόμων ως αποδεκτή λύση για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Συμβούλων Μηχανικών της Β-Ε Ešref Gačanin είπε ότι οι σιδηρόδρομοι, ως μέρος της λύσης των μεταφορών, αποτελούν ένα από τα βασικά συστατικά της ανάπτυξης κάθε κοινωνίας. Το συνέδριο έχει διεθνή χαρακτήρα και, όπως και το προηγούμενο, συγκέντρωσε ειδικούς και επιστήμονες, εκπροσώπους κυβερνητικών φορέων, αλλά και μη κυβερνητικών οργανώσεων.
«Οι συμμετέχοντες που θα παρουσιάσουν τις εργασίες τους σε αυτό το συνέδριο είναι από τη Β-Ε, την Αυστρία, το Μαυροβούνιο, την Τσεχία, την Κροατία, την Ιταλία, τη Γερμανία, τη Σλοβενία, τη Σερβία, την Τουρκία και την Κίνα και υπάρχουν 33 έργα συγγραφέα. Όλες οι εργασίες και οι παρουσιάσεις θα δημοσιευτούν στα πρακτικά. Η μεγάλη ανταπόκριση είναι συνέπεια του γεγονότος ότι στη μεγάλη παγκοσμιοποίηση και την ταχεία αύξηση του εμπορίου, οι μεταφορές έχουν έρθει στην πρώτη θέση από άποψη σημασίας», πρόσθεσε ο Gačanin.
Όπως τόνισε, η Ευρωπαϊκή Κοινότητα υιοθέτησε τους κανόνες της για τους σιδηροδρόμους πριν από 30 χρόνια και η πολιτική μεταφορών είναι μια από τις κοινές πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεδομένου ότι οι μεταφορές δεν γνωρίζουν σύνορα.
sarajevotimes.com
sidirodromikanea.blogspot.com