Δίκτυο με τρένα υψηλής ταχύτητας που μεταφέρουν εμπορεύματα και επιβάτες με ταχύτητα έως και 300 χιλιόμετρα την ώρα σχεδιάζει η Βαγδάτη
Το Ιράκ παρουσίασε ένα φιλόδοξο έργο για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμου και σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει τον Περσικό Κόλπο με τα τουρκικά σύνορα, δύο έργα που αποσκοπούν στο να καταστήσουν το Ιράκ απαραίτητο πέρασμα για τη ροή εμπορευμάτων μεταξύ της Μέσης Ανατολής και της Ευρώπης.
Το έργο, που εκτιμάται από την ιρακινή κυβέρνηση ότι ανέρχεται σε 17 δισεκατομμύρια δολάρια, βρίσκεται σε εμβρυακό στάδιο: δεν έχουν αρχίσει καν οι πρώτες εργασίες σε αυτό τον διάδρομο μήκους 1.200 χιλιομέτρων. Σύμφωνα με την επιθυμία της Βαγδάτης, ο δρόμος και η σιδηροδρομική γραμμή θα πρέπει να κατασκευαστούν σε συνεργασία με χώρες της περιοχής -- το Κατάρ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κουβέιτ, το Ομάν, η Ιορδανία, η Τουρκία, το Ιράν και η Σαουδική Αραβία -- που προσκλήθηκαν σήμερα στην ιρακινή πρωτεύουσα στην παρουσίαση του έργου, που ονομάζεται «Δρόμος της ανάπτυξης».
Ο δρόμος στοχεύει να συνδέσει το λιμάνι Γκραντ Φάου στον πλούσιο σε πετρέλαιο νότο του Ιράκ με την Τουρκία, μετατρέποντας τη χώρα σε διαμετακομιστικό κόμβο και μειώνοντας τον χρόνο του ταξιδιού μεταξύ της Ασίας και της Ευρώπης σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί τη Διώρυγα του Σουέζ.
«Ο Δρόμος τη Ανάπτυξης δεν είναι απλώς ένας δρόμος για τη μεταφορά εμπορευμάτων ή επιβατών. Ανοίγει την πόρτα στην ανάπτυξη τεράστιων περιοχών του Ιράκ», δήλωσε στο Reuters ο Φαρχάν αλ-Φαρτούσι, γενικός διευθυντής της Γενικής Εταιρείας Λιμένων του Ιράκ.
Το έργο «θα τονώσει τη διασυνδεσιμότητα μεταξύ των χωρών της περιοχής», διαβεβαίωσε στην παρέμβασή του ο Τούρκος πρέσβης στη Βαγδάτη Αλί Ριζά Γκιουνέι, χωρίς να διευκρινίσει σε ποιο βαθμό η χώρα του, βασικός οικονομικός εταίρος του Ιράκ, σκοπεύει να συνεισφέρει οικονομικά.
Τα σχέδια του Ιράκ
Η κυβέρνηση του Ιράκ προβλέπει ένα δίκτυο με τρένα υψηλής ταχύτητας που μεταφέρουν εμπορεύματα και επιβάτες με ταχύτητα έως και 300 χιλιόμετρα την ώρα, συνδέσεις με τοπικούς βιομηχανικούς κόμβους και ένα ενεργειακό στοιχείο που θα μπορούσε να περιλαμβάνει αγωγούς πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Κλείσιμο «Βλέπουμε σε αυτό το βιώσιμο έργο έναν πυλώνα της οικονομίας που δεν θα βασίζεται πλέον στο πετρέλαιο», δήλωσε ο πρωθυπουργός Μοχάμεντ Σία αλ Σουντάνι κατά την έναρξη της συνάντησης. «Είναι μια σύνδεση που θα εξυπηρετήσει τους γείτονες του Ιράκ και την περιοχή και θα συμβάλλει στην οικονομική ολοκλήρωση».
Κάθε χώρα που επιθυμεί «θα μπορεί να υλοποιήσει ένα μέρος του έργου», εξήγησε η Επιτροπή Μεταφορών του ιρακινού κοινοβουλίου, η οποία εκτιμά ότι το έργο θα μπορούσε να ολοκληρωθεί «μέσα σε τρία έως πέντε χρόνια».
Κατεστραμμένο από τις δεκαετίες πολέμου και την εκτεταμένη διαφθορά, το Ιράκ, παρόλο που είναι πλούσιο σε υδρογονάνθρακες, έχει τεράστιο πρόβλημα στις υποδομές. Οι δρόμοι του είναι σε οικτρή κατάσταση. Και οι δρόμοι αυτοί που συνδέουν τη Βαγδάτη με τον βορρά διασχίζουν ορισμένες περιοχές όπου πυρήνες του Ισλαμικού Κράτους εξακολουθούν σποραδικά να αναπτύσσουν δράση.
protothema.gr
sidirodromikanea.blogspot.com