Μην κάνετε λάθος, η σιδηροδρομική εταιρεία που πιέζει περισσότερο για την επέκταση των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας μεταξύ της Βόρειας και της Νότιας Ευρώπης είναι η ισπανική εταιρεία RENFE.
Τώρα δοκιμάζουν νέα δρομολόγια μεταξύ Γαλλίας και Ισπανίας. Ανακοίνωσαν πριν από μερικές εβδομάδες ότι θα ξεκινήσουν να λειτουργούν τρένα υψηλής ταχύτητας στις γραμμές Μαδρίτης-Μασσαλίας και Βαρκελώνης-Λυών «πριν το καλοκαίρι». Γιατί είναι αυτό σημαντικό;
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όρισε το 2021 ως «Έτος Ευρωπαϊκού Σιδηροδρόμου». Οι κυβερνήσεις της ΕΕ προσπαθούν τώρα να μειώσουν τα εμπόδια στα διασυνοριακά σιδηροδρομικά ταξίδια εισάγοντας νέα συστήματα κοινής χρήσης δεδομένων που θα επιτρέψουν ένα κεντρικό σύστημα κρατήσεων και αντικαθιστώντας τις παρωχημένες υποδομές.
Ο εκπρόσωπος της Renfe στην Καταλονία, Mayte Castillo, δήλωσε πρόσφατα ότι η πρόθεση της ισπανικής εταιρείας να λειτουργήσει στη γραμμή Βαρκελώνη-Παρίσι «μακροπρόθεσμα». Τον περασμένο μήνα (17 Ιανουαρίου) η Renfe άρχισε να εκτελεί δοκιμές υψηλής ταχύτητας στα συστήματα στο γαλλικό δίκτυο και να εκπαιδεύει το προσωπικό της. Ο ισπανικός σιδηρόδρομος πραγματοποίησε την πρώτη του δοκιμή με αυτά τα τρένα στη γραμμή Βαρκελώνης-Λυών. Η ισπανική εταιρεία δεν έχει ακόμη εκπαιδεύσει τους εργαζομένους της ώστε να μπορούν να κυκλοφορούν στις γαλλικές γραμμές, αλλά μετά την απόκτηση πιστοποιητικών ασφαλείας και για τις δύο γραμμές, όλα έχουν τελειώσει. Αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι η Renfe πιέζει γρήγορα και θα λειτουργήσει στις γαλλικές σιδηροδρομικές γραμμές πριν από αυτό το καλοκαίρι.
Η Renfe έχει ήδη υποβάλει αίτηση για χρήση του Paddington και της σήραγγας της Μάγχης, και αυτό έγινε δεκτό ευνοϊκά από τους χειριστές της σήραγγας.
Η Renfe είναι ένας επιθετικός υποστηρικτής των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας και οι φιλοδοξίες της δεν περιορίζονται στην Ισπανία. Πρόσφατα ανακοίνωσαν ότι εισέρχονται στην αγορά επιβατών σιδηροδρομικών μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου ως στρατηγικός εταίρος της Grand Union Trains, μιας εταιρείας ανοιχτής πρόσβασης που φιλοξενεί σχέδια για τη λειτουργία μιας νέας εμπορικής υπηρεσίας μεταξύ Λονδίνου και Carmarthen στη Νότια Ουαλία.
Ξεκινήστε να «ενώνετε τις κουκκίδες» και είναι σαφές ότι η Renfe έχει φιλοδοξίες να παρέχει υπηρεσίες υψηλής ταχύτητας μέσα και από το Ηνωμένο Βασίλειο, στη Γαλλία και στη συνέχεια στην Ισπανία. Τι γίνεται με την Πορτογαλία;
Renfe και το Eurotunnel
Το Eurotunnel λειτουργεί από μια εταιρεία που ονομάζεται Getlink. Πληρώνονται από την κυκλοφορία που διέρχεται από τη σήραγγα. Ο χειριστής Eurostar αγοράζει τον χρόνο που χρειάζεται για να διασχίσει τη σήραγγα συν ένα τέλος ανά επιβάτη. Με την πανδημία του Covid-19 να μειώνει μαζικά τους επιβάτες κατά 90 τοις εκατό και τη Eurostar να μειώνει τον αριθμό των τρένων, η ροή εσόδων για τη Getlink εξαντλήθηκε επίσης σε σημαντικό μέρος. Το 2020, ο κύκλος εργασιών ήταν σχεδόν κατά ένα τρίτο χαμηλότερος σε σύγκριση με το 2019.
Ο κύριος στόχος για το Getlink είναι επομένως να εξασφαλίσει περισσότερη κίνηση στη σήραγγα. Είναι ενδιαφέρον ότι ο πιο ενδιαφερόμενος πιθανός «πελάτης» είναι ο Renfe.
Σχετικά με τις προοπτικές περισσότερων φορέων να ενταχθούν στο Eurostar μέσω της σήραγγας, η Getlink βρίσκεται σε συζητήσεις με πολλούς διαφορετικούς φορείς. Μόνο από αυτά, η ισπανική Renfe έχει δηλώσει δημόσια ενδιαφέρον για τη λειτουργία τρένων από το Παρίσι στο Λονδίνο. «Η λειτουργία στη Γαλλία, τόσο σε υψηλή ταχύτητα όσο και σε OSP (υποχρέωση δημόσιας υπηρεσίας), συνεχίζει να είναι ο κύριος στόχος της Renfe για τη διεθνή στρατηγική της», δήλωσε ο Manel Villalante Llauradó, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης και Στρατηγικής στη Renfe πρόσφατα στο blog της εταιρείας. Destino'.
Λονδίνο – Παρίσι – Βαρκελώνη – Λισαβόνα;
Από τότε που εφευρέθηκαν από τον George Pullman και τον Georges Nagelmackers , τα τρένα για ύπνο εμφανίστηκαν και εξαφανίστηκαν από τους σιδηροδρόμους, υπόκεινται στις ιδιοτροπίες της μοίρας και της ιστορίας. Αλλά τώρα τα τρένα ύπνου κάνουν μεγάλη επιστροφή. Επιβιβαστείτε στο κομψό νέο τρένο και βρείτε το διαμέρισμά σας. Μέσα υπάρχουν δύο κουκέτες, καθαρά σεντόνια, κρεμάστρες, πετσέτες, ένα ποτό και ένα ιδιωτικό μπάνιο. Αυτό είναι το Nightjet , ένας αυξανόμενος στόλος κρεβατιών σε όλη την Ευρώπη που προσφέρει μια φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική λύση στα αεροπορικά ταξίδια.
Αναμονή στα φτερά είναι τα Midnight Trains , και έχουν ξεκάθαρες φιλοδοξίες να φτάσουν στην Πορτογαλία και συγκεκριμένα στο Πόρτο. Σηματοδοτούν την προσφορά τους ως ξενοδοχείο σε ράγες.
Έρευνες έχουν δείξει ότι το κοινό δεν προτιμά πλέον την ιδέα των έξι κουκέτες σε μια καμπίνα χωρίς παροχές, τη θρυλική κουκέτα. Ήταν φθηνό, αλλά τώρα είναι έτοιμοι να πληρώσουν περισσότερα για υψηλότερο επίπεδο υπηρεσιών. Αυτό που προσφέρουν οι νέοι φορείς είναι μια ιδιωτική καμπίνα, εγκαταστάσεις με ιδιωτικό μπάνιο και υψηλότερο επίπεδο τροφοδοσίας.
Πολλά από τα θρυλικά πολυτελή τρένα σταμάτησαν την υπηρεσία νωρίτερα αυτόν τον αιώνα, ακόμη και το ισπανικό Trenhotel σταμάτησε να λειτουργεί. Ο Covid-19 έδωσε ένα θανατηφόρο πλήγμα, αλλά τώρα η ιδέα του ταξιδιού με τρένο ύπνου εξακολουθεί να είναι πολύ, αν όχι περισσότερο, παρούσα στη φαντασία του κοινού και η ζήτηση για την επιστροφή τους σπάνια ήταν τόσο έντονη.
Τι γίνεται με την Πορτογαλία;
Η Βόρεια Ευρώπη προς την Ισπανία προχωρά σαφώς με υψηλούς ρυθμούς. Καθώς η Μαδρίτη δεν έχει σιδηροδρομική σύνδεση υψηλής ταχύτητας με τη Λισαβόνα, η προφανής διαδρομή που εξετάζουν οι περισσότεροι φορείς είναι η Βαρκελώνη προς το Πόρτο. Καθώς όμως δεν υπάρχουν απευθείας δρομολόγια μεταξύ Βαρκελώνης και Πόρτο, θα πρέπει να κάνετε τρεις αλλαγές στο δρόμο σας προς το Πόρτο. Η Renfe έχει μικρή παρουσία στις ράγες CP, ένα «γρήγορο» τρένο συνδέει το Πόρτο με το Βίγκο (Ισπανία). Αυτό το τρένο λειτουργεί τόσο από την CP όσο και από το ισπανικό σιδηροδρομικό δίκτυο RENFE. Όσοι από εσάς σκέφτεστε μια σύνδεση από τη Σεβίλλη στο Φάρο θα απογοητευτείτε. Είναι πιο μακριά από ένα όνειρο.
Η ανακοίνωση από τη Renfe τον περασμένο μήνα για τη δοκιμή των τρένων υψηλής ταχύτητας στο γαλλικό δίκτυο δείχνει ότι το όνειρο του ταξιδιού από τη Βόρεια Ευρώπη στην Πορτογαλία πλησιάζει. Παρακολουθήστε αυτόν τον χώρο.
theportugalnews.com
sidirodromikanea.blogspot.com