Ενώ το Σεληνιακό Έτος έχει ξεκινήσει επίσημα και οι άνθρωποι στην Ευρώπη έχουν αφήσει πίσω τις διακοπές τους, εμείς βρισκόμαστε στη μέση του χειμώνα. Στο Καζακστάν και σε ορισμένες περιοχές της Κίνας, αυτό σημαίνει -20 βαθμούς Κελσίου, δυνατούς ανέμους και χιόνι. Πώς αντιμετωπίζει το China-Europe Express αυτές τις ακραίες καιρικές συνθήκες;
Αν ελέγξετε τον καιρό αυτή τη στιγμή στο Dostyk ή στο Khorgos, όπου περνούν τα περισσότερα τρένα από την Κίνα, είναι ήδη πιο ήπιος από την προηγούμενη εβδομάδα: -16 βαθμοί και ηλιοφάνεια. Την περασμένη εβδομάδα είχε -20 βαθμούς και λιγότερο ήλιο. Αυτό που απέμεινε είναι οι σκληροί άνεμοι: σήμερα με μέγιστη ταχύτητα 15 μιλίων ανά δευτερόλεπτο, και αυτό θεωρείται ήπιο. Σύμφωνα με τον ολλανδικό μετεωρολόγο KNMI, αυτός ο άνεμος είναι «δύσκολο να τον αντιπαρατεθείς».Πρόγνωση καιρού Dostyk, Καζακστάν. Πηγή: Gismeteo
'Συνηθισμένος σε αυτό'
Αλλά στο Καζακστάν το έχουν συνηθίσει, εξηγεί ο Sadvakkas Seitzhanov από το KTZ Express. «Οι άνθρωποι εργάζονται στο έδαφος, και το έκαναν πάντα. Δεν ξέρουμε κάτι καλύτερο από το ότι έχουμε έναν δυνατό χειμώνα, από τον Οκτώβριο μέχρι τον Απρίλιο. Και τα τρένα πρέπει να συνεχίσουν να κινούνται, οι άνθρωποι στην Ευρώπη χρειάζονται τα αγαθά τους».
Αν και τα τρένα δεν σταματούν να κινούνται, υπάρχουν ορισμένοι περιορισμοί. Οι ισχυροί άνεμοι θεωρούνται από πολλούς ως η μεγαλύτερη πρόκληση, καθώς καθιστά τη στοίβαξη και τη φόρτωση των κοντέινερ επικίνδυνη δουλειά. «Μερικές φορές, ο άνεμος είναι τόσο δυνατός που τα κοντέινερ μπορεί να πέσουν όταν στοιβάζονται», δήλωσε ο Bakhyt Yerzhanov, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας ανάπτυξης IT Networks Energy, μιας εταιρείας που θέλει να ψηφιοποιήσει τις τελωνειακές διαδικασίες στα σύνορα.
Σύμφωνα με τον Σεϊτζάνοφ, υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες για τη στερέωση των κοντέινερ όταν πνέουν δυνατοί άνεμοι. Η φόρτωση μπορεί επίσης να διαρκέσει λίγο περισσότερο από το συνηθισμένο, προκαλώντας κάποιες καθυστερήσεις, εξηγεί. Αλλά, μιλάμε για μερικές επιπλέον ώρες ή μια μέρα, όχι για εβδομάδες ή μήνες».
Καθυστερήσεις τελικά
Ωστόσο, σύμφωνα με την New Silk Road Intermodal, μια κινεζική εταιρεία logistics, οι τρέχουσες καιρικές συνθήκες έχουν οδηγήσει σε καθυστερήσεις και αναμένεται να υπάρξει ένα φαινόμενο χιονοστιβάδας, με καθυστερήσεις 5-7 ημέρες αργότερα μέσα στον μήνα.
Αναφέροντας την κατάσταση την εβδομάδα 3, η εταιρεία γράφει: «Στο Alashankou και στο Dostek στα σύνορα Καζακστάν-Κίνας, η θερμοκρασία έπεσε περισσότερο από 20 βαθμούς Κελσίου, ο δυνατός άνεμος έφτασε στο Force 12, η ορατότητα μειώθηκε και η ικανότητα φόρτωσης του ο σταθμός αποδυναμώθηκε, με αποτέλεσμα την καθυστέρηση άφιξης πολλών τρένων. Επιπλέον, πολλά τρένα αναγκάστηκαν να προσκολληθούν στη διαδρομή».
Καθώς πολλά φορτία βρίσκονται επί του παρόντος σε αναμονή στους τερματικούς σταθμούς, άλλα τρένα θα αναβληθούν. «Επηρεαζόμενοι από αυτό, πολλά ναυλωμένα τρένα που θα αποσταλούν τον Ιανουάριο θα καθυστερήσουν σταδιακά μέχρι τον Φεβρουάριο και πολλά εμπορεύματα θα περιμένουν να φτάσουν στην αυλή έξω από το σταθμό», λέει η εταιρεία.
Σεληνιακό νέο έτος
Από τη θετική πλευρά, το υστέρημα μπορεί να εκκαθαριστεί νωρίτερα παρά αργότερα, λαμβάνοντας υπόψη τις κινεζικές διακοπές που σχετίζονται με το Σεληνιακό Νέο Έτος. Η πρώτη ημέρα του κινεζικού νέου έτους ήταν η Κυριακή 22 Ιανουαρίου και οι πρώτες επτά ημέρες θεωρούνται αργία (22–29 Ιανουαρίου). Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι επεκτείνουν αυτές τις διακοπές σε συνολικά δεκαέξι ημέρες. Αυτό συνήθως έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερο αποτέλεσμα παραγωγής και περιορισμένη δραστηριότητα πρώτου και τελευταίου μιλίου.
railfreight.com
sidirodromikanea.blogspot.com