Η βαυαρική πανεπιστημιακή ομάδα TUM Hyperloop εργάζεται πυρετωδώς πάνω στην εξέλιξη ενός υπερηχητικού τρένου που θα εκμηδενίσει τις αποστάσεις.
Το αεροπλάνο, αναμφίβολα, αποτελεί μία από τις κορυφαίες εφευρέσεις του 20ου αιώνα, δεδομένου ότι έχει εκμηδενίσει τις αποστάσεις, διευκολύνοντας σε θεαματικό βαθμό τα ταξίδια μας.
Ο Elon Musk, ωστόσο, πριν από λίγα χρόνια, έδειχνε αποφασισμένος να ανακατέψει την τράπουλα στον τομέα των μεταφορών, «παίζοντας τα ρέστα» με την κατασκευή ενός τρένου, το οποίο θα είναι γρηγορότερο ακόμα και από τα αεροπλάνα.
Ο οραματιστής δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της ηγέτιδας δύναμης στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, Tesla, συνέλαβε την ιδέα το 2013 και παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο του εν λόγω υπερηχητικού τρένου, το οποίο ονόμασε Hyperloop.
Πρόκειται για μια ιδιαίτερα φιλόδοξη κατασκευή με βαγόνια-κάψουλες που θα κινούνται σε κενό αέρος μέσα σε αγωγούς και η ταχύτητες θα ξεπερνούν τα 1.200 χλμ./ώρα.
Το μεγαλόπνοο σχέδιο του Elon, ωστόσο, δεν καρποφόρησε, μιας και, σε αντίθεση με την προσφιλή τακτική του, ο ισχυρός άνδρας της Tesla αποφάσισε να μην επενδύσει.
Εμφανίστηκαν, όμως, άλλοι επενδυτές που είδαν… προοπτική στο συγκεκριμένο πρότζεκτ και ως εκ τούτου άρχισαν να εργάζονται μανιωδώς πάνω στη σχετική τεχνολογία.
Σήμερα, τον πρώτο λόγο έχει μία ομάδα από το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου (Technische Universität München – TUM) η οποία, από το 2015, καταβάλλει επίμονες προσπάθειες για την κατασκευή του τρένου που θα ταράξει τα λιμνάζοντα νερά των χερσαίων επιβατικών μεταφορών.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα auto-medienortal, η ομάδα από το Μόναχο είναι αυτή που έχει σημειώσει τη σημαντικότερη πρόοδο στους – μέχρι σήμερα- τέσσερις σχετικούς διαγωνισμούς της Space X (σ.σ. ονομάζονται Hyperloop Pod Competitions) και συνεχίζει να διατηρεί το ρεκόρ ταχύτητας με 482 χλμ./ώρα.
Έχοντας ως πυξίδα του αυτά τα εντυπωσιακά αποτελέσματα, το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου αποφάσισε να προχωρήσει στην ίδρυση το προγράμματος “TUM Hyperloop” και να εργαστεί ακόμα πιο σοβαρά στην υλοποίηση του φουτουριστικού πρότζεκτ.
Σήραγγα με κενό αέρος
Μέσα στα τελευταία δύο χρόνια, έχει πραγματοποιήσει τεράστια βήματα, με το πρότζεκτ να εισέρχεται στο στάδιο δοκιμών πλήρους κλίμακας, το οποίο σηματοδοτείται από την κατασκευή μίας πίστας δοκιμών μήκους 24 μέτρων.
Ειδικότερα, θα κατασκευαστεί σωλήνας από σκυρόδεμα εξαιρετικά υψηλής αντοχής, μέσα στον οποίο θα κινηθεί μια κάψουλα με τεχνολογία μαγνητικής αιώρησης που μπορεί να μεταφέρει επιβάτες.
Με απλά λόγια, το πρότζεκτ “Hyperloop” αποτελείται από μία κάψουλα-βαγόνι η οποία κινείται μέσα σε σε σωλήνες από τους οποίους έχει εξαχθεί όλος ο αέρας μέσω ισχυρών αντλιών.
Αυτό έχει σκοπό να εξαλείψει την αντίσταση του αέρα και να επιτρέψει την επίτευξη πολύ υψηλών ταχυτήτων χωρίς να απαιτείται μαζική χρήση ενέργειας. Ταυτόχρονα με την εξάλειψη της αντίσταση του αέρα, στοχεύεται επίσης η εξάλειψη της αντίστασης κύλισης χρησιμοποιώντας την τεχνολογία μαγνητικής αιώρησης (maglev).
Μεγάλος στόχος της ομάδας TUM Hyperloop είναι οι σωλήνες να συνδέσουν τα μεγαλύτερα πληθυσμιακά κέντρα, επιτρέποντας την κίνηση των τρένων με ιλιγγιώδεις ταχύτητες.
TUM Hyperloop
Το συγκεκριμένο πρότζεκτ λαμβάνει την πλήρη υποστήριξη της κυβέρνησης της Βαυαρίας.
Τέλος, το γρηγορότερο τρένο στον κόσμο μέχρι σήμερα είναι το ιαπωνικό L0 Series Maglev που μπορεί να «πιάσει» τα 602 χλμ./ώρα.
carandmotor.gr
sidirodromikanea.blogspot.com