Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου, ο προπονητής της PSG, Κριστόφ Γκαλτιέ, επέλεξε την ειρωνεία για να απαντήσει στην πρόταση της SNCF να υιοθετήσει περισσότερη οικολογική κινητικότητα για τις μετακινήσεις των παικτών του Παρισιού.
Σε συνέντευξη Τύπου, ο προπονητής χλεύασε αυτή την ιδέα, η οποία ωστόσο χαιρετίστηκε από την Υπουργό Αθλητισμού Amélie Oudéa-Castéra. «Βρίσκω αυτό το είδος την ιδέα πολύ ενδιαφέρον και με κάνει επίσης να σκεφτώ τη συνεργασία που υπάρχει μεταξύ της Ρεάλ Μπέτις και της Ρενφέ, που είναι το αντίστοιχο του SNCF στην Ισπανία», είχε υποστηρίξει, την Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου, στο franceinfo.
Ωστόσο, η απόδειξη είναι: είναι δυνατό. Οι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι που προτιμούν το τρένο από το αεροπλάνο είναι σπάνιες, αλλά υπάρχουν. Ο υπουργός Αθλητισμού παίρνει το παράδειγμα της Μπέτις Σεβίλλη. Ο σύλλογος της Ανδαλουσιανής La Liga, η ισπανική πρώτη κατηγορία, ανανέωσε πράγματι μια συνεργασία με τον ισπανικό σιδηρόδρομο για να πραγματοποιήσει όλα τα ταξίδια του αυτή τη σεζόν με τρένο.
Αλλά και άλλοι σύλλογοι έχουν ήδη επιλέξει να ταξιδεύουν με τρένο και όχι με αεροπλάνο για αποστάσεις παρόμοιες με την κίνηση της PSG. Στις αρχές Αυγούστου, ο πολύ μεγάλος ευρωπαϊκός σύλλογος Λίβερπουλ επέλεξε το τρένο για να φτάσει στο Φούλαμ, 300 χλμ. μακριά. Μια φωτογραφία το δείχνει. Σε ένα στιγμιότυπο που κοινοποιήθηκε στα κοινωνικά δίκτυα, βλέπουμε τους παίκτες του Γιούργκεν Κλοπ παραταγμένους σε μια εξέδρα σταθμού με τις μικρές βαλίτσες τους.
Θα μπορούσε λοιπόν η PSG να κάνει το ίδιο με τη Λίβερπουλ; Η απάντηση του συλλόγου ήταν, σε κάθε περίπτωση, κάθε άλλο παρά ίδια με αυτή του προπονητή του. Ερωτηθείσα, Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου, από το franceinfo, η επικοινωνία του συλλόγου έκανε γνωστό ότι η PSG δεν ήταν καθόλου αντίθετη στο ταξίδι με τρένο και εξασφάλισε ότι ο σύλλογος συζητούσε τακτικά με το SNCF για να εξετάσει λύσεις. Ωστόσο, σύμφωνα με τον σύλλογο, το τρένο παραμένει «πιο περίπλοκο» στη διαχείριση, ιδίως σε ζητήματα ασφάλειας και υλικοτεχνικής υποστήριξης.
Εάν ο σύλλογος σκοπεύει να αποφύγει τις ταραχές στον σταθμό, η PSG επιθυμεί επίσης να επιστρέψουν οι παίκτες της την ίδια μέρα του αγώνα, κάτι που συχνά σημαίνει ότι υπάρχει διαθέσιμο τρένο για κυκλοφορία τη νύχτα. Σε ερώτηση, η SNCF διασφαλίζει ότι είναι «πολύ δυνατό» και υπενθυμίζει ότι το 2019 ναύλωσε περισσότερα από 250 ειδικά τρένα.
Αυτό δεν έχει πείσει ακόμη το γαλλικό ποδόσφαιρο. Το 2019-2020, σύμφωνα με μελέτη που ανατέθηκε από την Professional Football League (LFP), σχεδόν τα δύο τρίτα των ταξιδιών των συλλόγων της Ligue 1 και της Ligue 2 έγιναν με αεροπλάνο, το 31% με λεωφορείο και μόνο το 4% με τρένο. Ωστόσο, το LFP διασφαλίζει ότι «από τον Ιούνιο του 2022, οι επαγγελματικοί ποδοσφαιρικοί σύλλογοι ενθαρρύνονται πλέον να ασκούν το δικό τους αποτύπωμα άνθρακα προκειμένου να αναπτύξουν μια στρατηγική χαμηλών εκπομπών άνθρακα και ένα συντονισμένο σχέδιο δράσης με στόχο τη μείωση των επιπτώσεών τους στον άνθρακα» .
lookcharms.com
sidirodromikanea.blogspot.com