Σε φάση υλοποίησης ή ολοκλήρωσης μπαίνουν τα μεγάλα έργα υποδομής που θα αποσυμφορήσουν την Αττική, διευκολύνοντας την μετακίνηση χιλιάδων Αθηναίων που περνούν αρκετές ώρες μποτιλιαρισμένοι στους δρόμους.
Της Ελένης Μπότα
Σε φάση σχεδιασμού από το Υπουργείο Υποδομών μπαίνει ένα από τα σημαντικά έργα της ευρύτερης περιοχής, ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά, που θα αποσυμφορήσει την κίνηση των οχημάτων στη Λεωφόρο Σχιστού και τη Λεωφόρο Αθηνών, ενώ και η αναβάθμιση ανισόπεδου κόμβου Σκαραμαγκά θα βελτιώσει πολύ την κυκλοφορία στην Εθνική Οδό που καθημερινά ταλαιπωρείται από χιλιάδες οχήματα.
Το έργο αυτό που είχε ξεκινήσει από το 2000 και που ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί είναι συνολικού προϋπολογισμού 55 εκατ. ευρώ.
Με την κατασκευή του τριπλού κόμβου Θα υπάρχει νέα σύνδεση της Εθνικής Οδού με τη Λ.Σχιστού, θα ολοκληρωθεί η ημιδιανοιγμένη Περιφερειακή Αιγάλεω, που θα συνδέει τη Λ. Σχιστού με την Αττική Οδό, θα ολοκληρωθούν και θα λειτουργήσουν και ο διανοιγμένες σήραγγες "φαντασματα” στη στροφή στον Σκαραμαγκά και τέλος θα κατασκευαστεί κόμβος που θα συνδέει απευθείας τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με την Λεωφόρο Αθηνών.
Σε εκκίνηση μπαίνει και το έργο της επέκτασης της Κύμης, με την πρόσφατη ανάδειξη του σχήματος ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ ως προσωρινό ανάδοχο του έργου.
Το έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης, προϋπολογισμού 320 εκατ. ευρώ (το τμήμα από την Αττική Οδό έως τον Ανισόπεδο Κόμβο της Εθνικής Οδού αφορά στη μελέτη και κατασκευή οδικού άξονα διατομής κλειστού αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους περίπου 3,8 χλμ.(σε 4,2 χλμ μαζί με την προαίρεση).
Το έργο θα εκτελεστεί μέσα στα διοικητικά όρια των Δήμων Πεύκης και Λυκόβρυσης του Ν. Αττικής.
Η επέκταση της λεωφόρου Κύμης έως την εθνική οδό αναμένεται να αποσυμφορήσει το δίκτυο των τριών παραπάνω δήμων, να διευκολύνει την πρόσβαση πολλών περιοχών των βορείων προαστίων στην Εθνική Οδό.
Σε διαδικασία ωρίμανσης μπαίνει και η επέκταση της δυτικής περιφερειακής Υμηττού προς το Ελληνικό, που θα περιλαμβάνει υπόγεια σήραγγα στην Ηλιούπολη και νέες γέφυρες επί της Λ. Βουλιαγμένης, με τις μελέτες του έργου να έχουν κλειδώσει να εκπονηθούν από τη Lamda Development.
Στόχος του Υπουργείου για την λεωφόρο Βουλιαγμένης είναι να "απελευθερωθεί" απο τα φανάρια και μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομο που θα τροφοδοτεί οδικές αρτηρίες όπως η αστική σήρραγα, οι οποίες θα δρουν ως "συνδετικοί κρίκοι" μεταξύ των 3 δακτυλίων της πρωτεύουσας.
Σύμφωνα με τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς το έργο προβλέπει την κατασκευή μίας σήραγγας μήκους λίγο παραπάνω από 3χλμ, με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους, που θα ξεκινά να βυθίζεται στο ύψος της Καισαριανής και θα καταλήγει σε σύνδεση με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο ύψος των συνόρων Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης, λίγο νοτιότερα από τον σταθμό Μετρό του Αγίου Δημητρίου. Η διαδρομή θα απαιτεί λόγα λεπτά όταν σήμερα, σε ώρες αιχμής, απαιτούνται πάνω από 30 λεπτά. Είναι ένα πολύ σημαντικό έργο που σε συνδυασμό με την ανάπλαση στο Ελληνικό θα αλλάξει τον χάρτη των μετακινήσεων του λεκανοπεδίου.
Τέλος στις αρχές του φθινοπώρου αναμένεται να παραδοθεί η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό "Αγία Μαρίνα-Πειραιά, που περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 νέους σύγχρονους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο).
Ήδη το περασμένο καλοκαίρι παραδόθηκαν προς χρήση στο επιβατικό κοινό οι 3 πρώτοι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.
capital.gr
sidirodromikanea.blogspot.com